18.05.2012

Bygdedag

Jeg hadde ikke egentlig tenkt å skrive så mye om i går, men siden dere spør så pent og skriver så mye fint, så må jeg jo nesten det! For i går var übersuperduper! Jeg hadde en smashing dag, som en fantastisk oppfølger til 16.mai, som var rimelig awesome den også. Dere kan tro jeg var ganske kjørt da jeg la meg (som forresten var forbryterrisk tidlig, i motsetning til dagen før).

CIMG8466

Two roses and a dog

Takk for omtanken og lykkeønskingene - sangene gikk flott, og gitarjentene imponerte! Jeg sang "Lift Me" av Madrugada, med en 17.mai-tekst som vi skrev i femteklassen, "67 grader nord" og "Mainstream". Før det, holdt komitélederen og jeg 17.mai-tale sammen. Dette var i mangel på taler, og det ble improvisert på stedet. Jeg sa hvor stolt jeg er av å være fra denne bygda, hvor viktig det er med dugnad og å dra lasset sammen ved å gjøre noe for fellesskapet. Jeg fortalte litt om hvordan perspektivet mitt har endra seg over årene: På ungdomsskolen var det 'bygdekrig', mens jeg nå står for stoltheta av å være bygdejente.

Candy floss

popcorn

To roser fikk jeg for taling og synging; Det gir en helt spesiell følelse av å bli prissatt! Etter å ha vært av og på scena i en times tid, sto jeg for salg av popcorn for teaterklubben sammen med søsters og en av bygdas gutter. Jeg dro hjem totalt utslitt, men fornøyd, og bunaden er hengt opp og klar til søsters konfirmasjon neste søndag! Hurra for alt fint! Fortell litt om deres 17. mai, da vel!


Siv
xxx

30 kommentarer:

  1. Så kjekt:) høres veldig flott ut:) jeg spiste en god frokost med min kjære før jeg dro på senvakt på sykehuset, var en rolig og fin vakt, så litt kjedelig 17.mai igrunn :p

    SvarSlett
  2. Så utrolig koselig, Siv :-) Jeg hadde en fin 17.mai med familien. Så nevøen min gå i 17.mai tog sammen med 1.klassen sin. Han var veldig stolt siden han fikk bære fanen et stykke :-D Etter dette var vi innom skolen hans og avsluttet kvelden med en meget god middag på en resturant i år :-D

    SvarSlett
  3. sååå bra, og det hørtes flott ut :D
    Min feiring var nokså rolig. Feiret på barneskolen til bygda med familien og venner, og deretter tro familien min og kjæresten til besteforeldrene mine. Der spiste vi både spekemat og dessert.
    Var en super feiring selv om jeg hadde både tett nese og feber, hehe :P

    SvarSlett
  4. Jeg våknet opp først i tolv tiden, dro på jobb, sto på jobb til klokka var åtte på kvelden. Kjørte hjem, fikk elgstek med flødepoteter og jordbær til dessert, fikk besøk av tre fine, vi så film etter film, daniel og karo drar hjem, og jeg og magnus ser nesten ferdig film nummer fire før jeg får migrene og han må dra hjem. Her begynner historien å nerme seg klokken 5 om morningen i dag.

    Litt annerledes enn din altså, hehe.

    SvarSlett
  5. Hørtes ut som en kjempefin 17. Mai Siv! Du gjorde mye mer enn meg for å si det sånn :p jeg bare slappa av og spiste og koste meg. Var ganske deilig det og!

    SvarSlett
  6. Høres ut som en super fin dag Siv:) Min 17.mai var finfin og feiret den med familie:)
    SV;Mhm,helt enig:) Mye man kan lære! Skal prøve å få sjekket ut den festivalen:)

    SvarSlett
  7. Så morsomt! Gjorde egentlig ikke så mye spennende i går. Var med venner og bekjente i ca. en time før jeg dro hjem og slappet av, haha :-)

    SvarSlett
  8. Høres ut som du hadde en fin 17. mai. Min 17. mai ja. Var hos bestevenninna mi og lekte med tantebarna hennes :)

    SvarSlett
  9. Nice blog!

    xoxo;)Lili
    http://natcosmetics.blogspot.com/

    SvarSlett
  10. Høres ut som en super dag! Dro hjemmefra kl. 9 om morgenen og kom ikke hjem før sent i går.. Feiret dagen med venner i byen som var utrolig koselig!! :)

    xx TraN

    SvarSlett
  11. Så bra da :) Jeg kan absolutt ikke klage jeg heller! Familie, venner, tog, is, rømmegrøt, øl. Ja perfekt med andre ord!

    SvarSlett
  12. Det hørtes ut som en kjempekoselig 17. mai :)
    Blomster er alltid gøy! ^^

    SvarSlett
  13. Vil tenke meg at talen gikk strålende med tanken på hvor flink du er å skrive :) Bra du har koset deg :)

    SvarSlett
  14. SV: Hehe, ja, vanlige cupcakestativ har kun plass til 13 muffinser.. :)

    xx TraN

    SvarSlett
  15. så kos da :D min var kjempefin den, bare sulla rundt i bunaden og gjorde akkurat det jeg hadde lyst til :) deilig å ikke ha fullstappet 17. mai for en gangs skyld!

    SvarSlett
  16. jeg er også på bygda og feirer 17 mai og det hele. hadde en kjempekoselig dag med familien, og idag er det konsert på den lokale pøbben. haha. fantstisk koselig! ha en herlig helg kjære :)

    SvarSlett
  17. Så flott at det gikk så bra :D. Søtt at du fikk to roser for innsatsen :))

    SvarSlett
  18. Så bra :) hørtes jo ut som du hadde en strålende dag!! Jeg boikotta 17.mai litt i år, og dro til Sverige!! Der var også en haug med andre nordmenn...og det hadde jeg ikke trodd! :)

    SvarSlett
  19. hahahaha, må bare si tusen takk for den kommentaren! fikk meg seriøst til å le høyt :D så søt du er!! og ja, det er meg i den grønne bunaden. oooooog... typen! haha :-)

    SvarSlett
  20. For en 17. mai du har hatt! Og for en fin person du er :)

    SvarSlett
  21. jeg lunsjet med mamma og en fra jobben også jobbet jeg 15-23 :)

    SvarSlett
  22. Jeg har hjulpet til i 17.mai komitéen, så fra 12 til 15(ca) hjalp jeg til med å rydde inn søppel, kopper, fat og skåler fra alle bord inne på skolen hvor folk fra nærområdet feirer 17.mai. Deretter dro jeg sammen med mine to beste venner til byen for å se på borgertoget, deretter dro jeg og familien på en resturant og spiste der før vi dro videre til mormor og Affa(morfar) og var der til ni tida. :)
    17.mai'en din hørtes flott ut :D

    SvarSlett
  23. Håper du har ei fin helg <3

    SvarSlett
  24. SV; Ja deilig med sol på 17.mai. Var egentlig meldt skikkelig dårlig vær, men klager ikke på solen jeg assa ;) Håper du hadde en fin 17.mai også <3

    SvarSlett
  25. Så koselig!! :-) Jeg var sammen med gode venner, familie og andre folk i en svær gymsal! Vi hadde blandt annet sekkeløp, potetløp osv.. Vi hadde også familieløype :-D Veldig koselig! :-)

    SvarSlett
  26. Det høres koselig ut:) Jeg var hos storesøsteren min og hennes familie. Jeg gikk i tog sammen med tanteunga mine:) Var veldig artig:)

    SvarSlett
  27. Så bra du har kost deg, hørtes skikkelig koslig ut! :-) Jeg var først hjemme i bygda hvor jeg er fra, før mamma og lillesøster ble med meg til Kristiansund, og vi så borgertoget fra vinduet :-)

    SvarSlett
  28. Er så glad for å høre det gikk bra! Høres ut som en superkoselig dag, og jeg er sikker på du var kjempeflink oppe på scena! :)

    SvarSlett
  29. Så bra du koste deg! :) Jeg dro først til byen å så på barnetoget så dro jeg på Stratos å koste med resten av kvelden :)

    SvarSlett