28.01.2010

Nattpysj?

1/3 av livet går bort til å sove.
Da er det vel greit å ikke fryse?

Jeg fryser veldig om natta.
I det siste har jeg hatt to dyner over meg, i tillegg til teppe.
Rart; jeg brukte ikke å fryse slik før!

Kanskje fordi jeg ikke har på nattbukse?
Før pleide jeg nemlig å ha på full nattpysj med nattgenser og nattbukse.
Jeg fordrar ikke nattbukser!
Det tar altfor lang tid om morgenen å av seg når en stresser til skolen...

Nå består nattens uniform av ei t-skjorte i XXXL (Jo, da er den "litt" for stor!) eller en nattkjole!
For ikke å glemme undertøy og varme sokker!
So good :)

Jeg vet en del gutter som bruker bare boxer, og jenter som enten bare bruker truse eller ei skjorte.
Veldig få av vennene mine bruker sokker!
Men er det ikke kaldt å bo i Norge også sove uten klær?

Nå fikk jeg et spørsmål av lillesøster: Tar det ikke lang tid å "kle av seg dyna"?
Nei, den ligger på gulvet allerede!!!
Blir jo varm utpå natta, når alt har blitt godt og varmt.



















Jeg vet iallefall at B1 og B2 bruker nattpysj!

Bruker du nattpysj?
Sover du med sokker?

Siv
xxx

5 kommentarer:

  1. Haha x)

    - Sometimes, men hvis de alle er i vask, bruker jeg shorts x)
    - Noen ganger, hvis det er innmari kaldt S:

    SvarSlett
  2. Så gøyalt innlegg, du er jo kjempeflink!

    I det siste har jeg faktisk sovet i nattkjole og nattbukse, jeg. Uten sokker. Veldig behagelig, men jeg er enig i at det kan bli et mas med å måtte bytte bukse også. Slike ting må nesten bare føres inn i den vanlige rutinen, så slipper det å bli noe å ergre seg over hver morgen ;)

    Du er så fantastisk god, og jeg takker igjen for en kjempehyggelig kommentar. Beklager at det i det siste har tatt så lang tid fra du poster til jeg poster tilbake. Det er ikke så ofte jeg kan ta meg tid til å sitte ved PC'en lenge nok til å skrive alt det jeg har lyst til. Men jeg tror du skjønner at jeg setter veldig pris på ordene dine med en gang, det tar bare litt tid å sende signal tilbake =)

    Sov godt - og lykke til med bukseskiftingen om du sover med nattbukse, og lykke til med en liiiitt enklere morgen og en forhåpentligvis hyggelig dag på skolen.

    Karina x

    SvarSlett
  3. Jeg sover som oftest med både bukse og en stor t-skjort, ALDRI sokker =P Hvis jeg bare går med en stor t-skjorte sklir den som oftest opp, og da blir det grisekaldt på beina.

    SvarSlett
  4. jeg sover også i en stooor t-skjorte og sokker eller lester - for å holde meg varm på føttene! :) liker heller ikke nattbukser noe særlig, men hvis det er utrolig kaldt, så bruker jeg å sove i kosedressen. :p

    SvarSlett
  5. Jeg sover aldri med sokker eller nattpysj. Jeg sover i store t-skjorter og truse/boxer. Nå for tiden sover jeg med dyne og en flispledd over. Da har jeg det varmt og godt(:

    SvarSlett