11.10.2011

Stressende høstdager

Høstdagene er fullstappet, ikke sant? Høsten er den tida på året da alt skal skje samtidig, og man finner nesten ikke tomrom til å sette seg ned med ei god bok. Selv om facebook kan ta mye av skylda, så skjer det altfor mye annet på skolen og på ettermiddagene!





















Ja, det føles sånn. Det føles sånn! Lekser her og lekser der. Også slenger de på ei innlevering bare for å være sikker på at vi jobber med faget hele ettermiddagen. Så setter de opp en prøve, og det med sikkerhet til å være en der vi må kunne alt det vi har vært igjennom de siste ukene. Jadajada, det er for at vi skal jobbe jevnt og trutt, for at vi skal lære, for at vi skal kunne ta ei utdanning og at vi tilslutt vil ende opp med en super jobb. Men når man egentlig har lest til å balle seg ned i et teppe, vite at det ikke er mer stress å tenke på, ta opp ei bok og drømme seg bort til en helt annen verden... Da er det ikke like greit å vite at det enda er mer enn to måneder til jul. Også er det nesten et år til neste sommerferie; Den er langt unna, er den ikke det?























Jeg har så lyst til å jobbe mot noe. Ha drømmejobben i sikte og vite at når jeg toppkarakter i dette faget, så kan jeg jobbe med drømmeyrket hele livet! Men jeg har ikke noe mål. Bare å få best mulig karakterer, men hva så? Hva skal skje etter det? Etter friåret i Skottland der jeg skal jobbe i bar? Ja, for det er det jeg har hatt lyst til siden i sommer. 3 år videregående. Men selv om ukene går sykt fort, så er det tre hele år. 3 år med lekser, innleveringer, prøver og eksamener. Og jeg som er lei av disse to dagene som har vært denne uka... Det var skolen. Også har man et liv utenom skole også da. Jeg vil sette av en hel kveld til å lese ei bok. Så vil jeg ha en kveld til å skrive noen nye sanger, for ikke å snakke om å spille gitar et par timer! Jeg kunne også tenke meg å se noen av årets komedier, for ingen har hjulpet meg å komme ajour på filmfronten. Kroppen må holdes i form, venner vil man oppdatere og i tillegg skal jeg jo lære disse ungene i bygda å spille gitar. Etter alt skolearbeidet, når skal jeg ha tid til alt??

Hva bruker dere høstdagene på?

Siv
xxx

/Begge bildene er linket

28 kommentarer:

  1. Jeg vil også ha et mål å jobbe mot, hadde blitt så mye mer motiverende å jobbe med tinga da!!

    SvarSlett
  2. Du er flink, stå på videre! Skjønner godt hva du mener. Mine skoleuker før jeg fikk høstferie var skikkelig travel. Men nå når jeg har ferie har jeg fått mye mer tid til og slappe helt av. Bruker nesten hele dagen på og se på serie i senga med en god og varm dyne rundt meg. Ta deg tid til og slappe av, alle fortjener det!

    SvarSlett
  3. er så enig! Høsten er supertravel!

    SvarSlett
  4. De tre årene går så sykt fort at du aner det ikke engang.
    Veldig mange kule utdanninger krever et vist snitt for å komme inn, mens andre kun krever at du har bestått vgs.
    Skal du studere medisin, odontologi eller ernæring må du iallfall ha orden på karakterene ;)

    SvarSlett
  5. I feel ya! Har det på samme måte.. STRESS.

    SvarSlett
  6. Ehh! Altfor lite :/ Men skal prøve å komme meg på skolen i morgen å få kjøpt noen bøker og begynt på en oppgave. Hvis kroppen orker :)

    SvarSlett
  7. Sant så sant!

    Jeg bruker mine på college, lekser og venner :)

    SvarSlett
  8. Skole og trening, generelt, ^_^ veldig fint innlegg, ^_^

    SvarSlett
  9. Jeg bruker høstdagene trening, lese bøker, skrive og drive med annet håndarbeid som strikking, hekling osv:)

    SvarSlett
  10. jeg er SÅ glad jeg er ferdig med skole. eller, ferdig og ferdig. var så 'smart' at jeg valgte allmenn påbygg fremfor fagbrev. YEY ME!! har ingen mål selv, vet ikke hva jeg vil bli, JEG ER 20 OG VET IKKE HVA JEG VIL BLI. drittliv

    SvarSlett
  11. hvordan skal man få tid til alt.. det skulle vært fler timer i døgnet eller hva? ;p høstdagene går bare til jobb egentlig :)

    SvarSlett
  12. Hektisk er vel bare forbokstaven...det er masse skole og oppgaver her og. Innlevering etter innlevering. Nå er vi i praksis, men må lage i stand prosjekt, planer og andre ting. Så skal det leses til eksamen. I tillegg jobber jeg i butikk noen kvelder og helg, så den lille fritiden jeg har, da er jeg så sliten at jeg ligger rett ut i sofaen!! Du er uansett så ung at du har god tid til å tenke på hva du skal bli og jobbe mot :)

    SvarSlett
  13. Greit å ha noe å jobbe mot :)
    fiine bilder <3

    SvarSlett
  14. SV: Hehehe. Det er sånn jeg er også ;) Får håpe jeg får noen bidrag ;)

    SvarSlett
  15. svar: tusen hjertelig takk for vennlige kommentarer! jeg setter stor pris på det! :)

    SvarSlett
  16. går vell egentlig i det samme kvær dag ;o
    leksen, træninge, vænna, facebook osv..
    :)

    SvarSlett
  17. Helt enig, veldig travel høst her også! Hadde heller ikke noen klare mål da jeg gikk på vgs. Så var veldig umotivert spesielt i 2. og 3. og det syns på karakterene for å si det sånn! Jeg bruker høstdagene til skole til alle døgnets tider også har jeg jo jobb i tillegg, så skal jeg prøve å komme litt i form så har begynt å trene og. annenhver tirsdag har jeg og venninna mi fast kino date haha. Søndager er det fotballkamper. Så blir ikke mye tid til overs til å lese blogger og sånne ting. Men jeg leser nå Siv! har 10 min til, til å lese videre så kommer noen fler kommentarer nedover her ;)

    SvarSlett
  18. Unnskyld førr at æ har vært dårlig på å kommentere, men du veit at æ læs kvært einaste innlegg :)<3

    Høsten e superhektisk her også! Skolearbeidet gjør at æ ikke lengre har et liv.. nesten!

    Og; du trengte ikke nevne her at det e nesten ett år til sommerferien :( blir lei mæ av tanken på at det e så lenge til!

    Stå på videre Siv, du e kjempeflink :)!

    SvarSlett
  19. sv: selvfølgelig er jeg interessert! :-D så fint innlegg, tusen takk for at du brukte bildene mine!

    SvarSlett
  20. Siv-M du e så utruli flenk å sønge, du sku ha meldt dæ på nåkka slags sangkonkurranse sånn at du hadde blitt lagt merke te av fleir å sånn at du kunne blitt "belønna" førr at du søng så flott å har så fin stemme.
    Æ e vældi gla i dæ å æ håpe du kommer dæ langt med sønginga di.
    Kanskje du ikke træng å ta utdannelse engång vess nån av di "store" oppdage dæ !!

    SvarSlett
  21. Har vært med på en utrolig travel høst jeg også! Har vært med på Monkey-Revyen, og det har både jeg og søster vært med på. Vi har knapt vært hjemme. Ellers har vi begge vært opptatt med lekser og annet skolearbeid. Og den lille tiden vi har hatt fri, har vi tilbrakt på internett :p

    Brev håper jeg kommer snart i din postkasse fra Tromsø :) Skal få gjort det så snart som mulig! Nå skal vi feire pappas bursdag, med kaker og kaffe ^^
    Du må hilse så masse til alle kjente, og de jeg burde kjenne ;)
    Stooor klæm å muss fra Marte å ræstn av gjænge :D

    SvarSlett
  22. Hadde heller ikke noe mål, og har fremdeles ikke noe mål (iiiiik, og jeg holder på med masteren min???!). Alt er så vanskelig, men man får bare ta det som det kommer.

    Syntes ikke jeg bruker dagene til noe. De bare er og vips så er de gårdagen.

    Betongmannen er kjæresten min ja ;)

    SvarSlett
  23. Sukk, savner virkelig ikke skolen når jeg leser dette innlegget.. :p

    SvarSlett
  24. da er over to månedar til jul, men dei går i allefall fort når me har mykje å gjer! :)
    mine dagar går til skule og jobb for da mesta, og selvføgelig ein god del tid går til kjæresten. Den tio me har, siden begge to har da litt travelt. Trening får eg heller prøva å pressa inn, (er litt lite flink til da,..)
    håpar iallefall du får ein fin haust, sjøl om den blir travel! :-)

    SvarSlett
  25. jeg vet hva du snakker om! jeg også føler at alt handler om skole for tida. vi har så mye å gjøre at jeg nesten ikke får tid til noe annet. ja, jeg tar meg tid til det, men det fører til at jeg ALLTID går og føler at jeg bør lese mer, at jeg bør jobbe mer med oppgaver, at jeg kommer til å få dårlige karakterer fordi jeg ikke rekker å lese alt jeg må osv... det er veldig slitsomt og kjipt egentlig. :/

    men jeg håper du klarer å finne en måte som du kan prioritere alt sammen og få tid til alt du har lyst til :)

    SvarSlett
  26. Kjenner godt igjen det faktum at tiden ikke strekker til. :-S Når man er på laboratoriet 8-9 timer for dagen, skal gjøre journal, sette opp tabeller og diagrammer samt lese pensum på ettermiddagen, jobbe deltid på apotek, og atpåtil lage middag til gubben, og opprettholde en noenlunde ryddig leilighet, en det neimen ikke mye fritid man har til overs. =S

    Syntes jeg hadde tusen ganger bedre tid på videregående. Da sluttet man tdilig på dagen, i 15-tiden, og som oftest var leksene unnagjort på 2-3 timer. Nå kommer man ofte ikke hjem før i 17-18 tiden, og kan sitte i mange timer med lab-journal, pensum og apotekforskrifter.

    Jeg trodde altid at jeg kom til å få bedre tid når jeg ble student. Nå lever jeg på den illusjonen om at jeg kommer til å få bedre tid når jeg en dag blir ferdig utdannet og har fått fast jobb.

    Fool me once..

    ;)

    SvarSlett
  27. Det er alltids greit å ha noe å gjøre, men av og til strekker bare ikke dagene til!

    Når jeg ser på kalenderen min over november nå så er det skremmende mye som skjer. Nesten hver eneste dag har et lite merke på seg. I tillegg så er skolearbeid som skal gjøres, teoriprøven skal pugges på også er det greit å ha en noenlunde ryddig og ren leilighet å bo i og. *sukk*
    24 timer i døgnet er rett og slett ikke nok!

    SvarSlett