24.10.2011

Heisann hodepine

Intenst. Sårt. Pressende. Gledesdrepende. Lykkeneddempende. Hvor mange andre adjektiv kunne vi satt på denne pinen som dukker opp i topplokket til tider? Forferdelig. Grusom. Trist. Trettende. Jeg tviler på at noen setter pris på hodepine, iallfall gjør ikke jeg det!













































På begynnelsen av skoleåret kom jeg hjem med hodepine hver dag, men det var ikke noe nytt. Etter at jeg starta på ungdomsskolen var det blitt normalt. Kanskje ikke så rart i den standen skolen vår var i, og jeg var ikke den eneste. På grunn av dette var ikke hodepine noe rart; Jeg var vant til det. Men etter et par uker på vgs gikk det over. Jeg kom hjem og var ikke annet enn sliten; Hodepinen var ikke et vanlig gode lengre. Kanskje ble det bedre grunnet temperaturer. Kanskje var det anstrengelser. Kanskje var det databruk. Eller så ble det bedre da jeg begynte å trene fast igjen. Kanskje har det noe å gjøre med maten en spiser? Eller bråk på skolen? Men i dag var den tilbake. Ordentlig irriterende hodepine. Hodepine som banker som en snekker inni hodet. Ei intens smerte som brer seg ut i kroppen og gjør meg slapp. Hvorfor forteller jeg dere at den var tilbake? Den er her enda. Sniker seg rundt, fra hjernehalvdel til hjernehalvdel. Gjør hele hodet varmt og kjølige ting behagelige. Takk skal du ha, smerte.

Siv
xxx

/Bildene er linket

33 kommentarer:

  1. heheeh æ hadde en hodepine igår, men det va av en anna grunn x)

    SvarSlett
  2. I have lots of migraines and it SUCKS! It sucks BIG TIME!!!! :(

    Sv: I know right :)

    SvarSlett
  3. Æsj, finnes det noe værre? Hodepine er grusomt! Har migrene ca en gang i mnd, it sucks big time.

    SvarSlett
  4. Kanskje du drikker for lite vann? Eller kanskje du trenger briller...

    SvarSlett
  5. hodepine er kjipt. Det kan være pga stress. Jeg har stresshodepine.

    SvarSlett
  6. Uff da! God bedring! Hodepine er fælt, du kan ikke være dehydrert da? Det kan jo også være stress eller at du trenger briller, uansett, ta det rolig og ta vare på deg selv!

    SvarSlett
  7. Er det mulig? Jeg føler meg heller ikke bra i dag! Våknet med hodepine og en følelse av at dette kommer til å bli en elendig mandag. Drar på skolen, føler meg dårlig, sitter i forelesning og de ti siste minuttene er helt forferdelige. Måtte sette meg på gulvet, krype under bordene og komme meg ut. La meg faktisk ned på bakken ute. Haha, blir nesten flau. Det endte med at jeg måtte dra hjem, og her har jeg vært siden. Skulle ønske noen kunne lage mat til meg :/

    Tror det kan være noe i kosthold og dehydrering som nevnes av noen av de andre. Uansett, håper du blir bra igjen og at dette bare var et engangstilfelle! :)

    SvarSlett
  8. Huff, jeg hater å ha hodepine! Hadde skikkelig vondt i hodet på lørdagen:( God bedring!

    SvarSlett
  9. Hodepine suger bigtime. God bedring Siv.

    SV: Takk Siv. En forferdelig kveld :P

    SvarSlett
  10. Uff, stakkar deg! God bedring :)

    SvarSlett
  11. uff, dakkar :/ god bedring pus <3

    SvarSlett
  12. akkurat det samme problemet som med meg. har alltid litt smålig hodepine når jeg kommer hjem fra skolen. kanskje vi overanstrenger oss?

    SvarSlett
  13. Åh hodepine er noe drit! Håper det blir bedre for deg!! Drikk masse vann! :-D

    SvarSlett
  14. Uff, hodepine er ikke godt.
    Men jeg likte bildene du hadde funnet frem, veldig illustrerende ;)

    SvarSlett
  15. Huff, det er ikkje godt. Var plaga med det i mange år, så fant me ut at det var pga stress som eg hadde gått rundt med sidan eg var liten.

    Nokon gonger hjelper det å finne ein kald klut og leggje seg ned.

    God betring og håpar at den går vekk snart.

    SvarSlett
  16. Jeg var plaget med det samme i en periode - du må ta synstest! :)

    SvarSlett
  17. Uff, det høres ikke bra ut i det hele tatt! Hater å ha hodepine. Kjennes jo ut som man dunker hodet i veggen x antall ganger! Håper det bedrer seg :)

    SvarSlett
  18. Huff, dette hørtes ikke godt ut. Håper du blir bedre snart! :)

    Sv; Ja, det er jeg helt enig i, du! :)

    SvarSlett
  19. Kjedelig med hodepine! Er helt forferdelig med den smerten.. Hadde sykt mye vondt i hodet for et par år siden, hadde så vondt at jeg ble "avhengig" av ibux. Knasket i meg en pakke ibux om dagen.. En dag så sa gamle sjefen min til meg at jeg måtte prøve å la være å ta så mye smertestillende, så vi inngikk en avtale om at jeg ikke skulle ta ibux på ei uke å se om hodepinen var blitt mindre plagsom. Jeg var mye borte fra jobb den uka, men det hjalp, utrolig mye også! Etter det har jeg ikke vært plaga med hodepine, bortsett fra i svangerskapet, men det er bare svangerskapsplager :P Ibux er faaarlig fant jeg ut :p

    SvarSlett
  20. æ hata det! du kan ikkje gjøre nåkka. ikkje se på tv, ikkje sette med data, ingenting... :c

    SvarSlett
  21. Off hørtes ikke bra ut! Ihvertfall når man ikke har noen forklaring på hvorfor det kommer:P Men kan hende det er muskler som har hengt seg i nakken, har skjedd hos meg. Når jeg fikk massert de ut forsvant også hodepinen:)

    SvarSlett
  22. Uff jo takk, jeg lever med hodepine tett på kroppen. Det er det absolutt verste jeg vet!

    Håper det blir bedre!

    SvarSlett
  23. Skjønner ka du meiner! Har veldig ofta vondt i hovudet på skulen, spesielt i da eine klasserommet! trur da er pga temperatur og tett luft!
    god bedring <3 håpe da forsvinne fort! :)

    SvarSlett
  24. uff, så utrolig kjipt! jeg håper virkelig at det bare blir et engangstilfelle, og at den ikke skal komme ordentlig tilbake. god bedring! <3

    og takk for kommentaren din på bloggen min. veldig morsomt at du syns jeg så ut sånn som du hadde forestilt deg :'D

    SvarSlett
  25. Huff, hater å ha vondt i hodet :(
    har migrene selv, ca en gang i mnd. forferdelig, og ingenting hjelper egentlig. må bare sove også er det over dagen etter.

    SvarSlett
  26. Huff,det høres ikke noe godt ut! Du får ha god bedring! Du får gå til legen hvis det er virkelig ille. kan være migrene osv. Vet ikke om du bruker briller? Hvis du ikke gjør det kan det hende at du begynner å se litte gran dårlig(og ikke merker det helt). Jeg fikk vondt i hodet før jeg begynte med briller. Men har jo vondt i hodet nå også,men det er ikke hele tiden.

    SvarSlett
  27. Huff, kjenner meg igjen, sliter med migreneanfall selv. Har du prøvd å gå til fysioterapi? Hvis det er spenningshodepine ("stressnakke") så hjelper dette ofte. God bedring :)

    SvarSlett
  28. SV: Pappa jobber i kullgruva i Svea : ) Langt ute i ingenmannsland!

    Og nei, det var ikke et myrhull ; ) Bare en vanlig, gjørmete, stooor sølepytt. Og jeg hoppa ikke, jeg datt. Med telefonen i lomma...

    SvarSlett
  29. Veit hvordan du har det... jeg slet mye med hodepine etter skolen i slutten av 10kl. på hele 9kl. Det er forferdelig -.-
    håper det går bedre med deg <3

    SvarSlett
  30. Det er så frustrerende og utmattende. Man føler seg dopa og ikke i topp. Får ikke med seg noe særlig iallefall. Det jeg har funnet ut som hjelper er noe man ikke kan gjøre på skolen, ti minutt på øyet er nok. Stressfaktoren senker seg og man starter på en måte opp igjen. Luft hjelper også :P

    SvarSlett
  31. Jeg kan ikke tenke meg å gå rundt med hodepine hele tiden, må være forferdelig... Håper den forsvinner FORT...

    SvarSlett
  32. Det er jaggu ikke mye som slår en krafitg hodepine :(
    Man sitter liksom å venter på at hele hodet skal eksplodere.

    Kan ikke tro at du levde med det så og si hver eneste dag! :O For et mareritt!!
    Håper det bedret seg, og at det holder seg sånn! <3

    SvarSlett