13.10.2011

Min type

"Er det din kommende kjæreste, da?" Det er bestemor som spør. Jeg har ikke snakket med henne siden vi var i Skottland, så jeg forteller henne alt om hvordan det er på den nye skolen, om nye folk og hva som ellers skjer i hverdagen. Det siste vi snakka om var en gutt som hadde sagt så mye vittigt.

10-27-10

"Nei, han er nok desverre ikke min type, bestemor" svarer jeg som sant er. Han er ikke det. Jeg synes bare han er hyggelig og morsom å snakke med. "Din type? Har du en egen type da?" Hun humrer der i den andre enden av telefonen, og jeg svarer som sant er "Nja, njo.." Jeg har vel ikke egentlig en egen type. "Du finner ut hvilken type han er når du finner ham, eller hva?" Så snakker vi om noe annet. Men venninna mi (jeg husker ikke helt hvilken i farta) ble sjokka da jeg fortalte henne denne historia. "Snakker du om sånt med bestemora di??" Jeg vet ikke, det kom bare naturlig. Og selv om jeg ikke har en egen type, så ligger det ikke langt unna. Om man hele tida har et godt øye til gutter med likhetstrekk blir det vel fort nok en egen type?

Hva slags type har dere et godt øye til?

Siv
xxx

Ps.
Ser dere endringa i kommentarfeltet? Liker dere det, eller foretrakk dere det forrige?

/ Bildet er linket

45 kommentarer:

  1. Ikke sånn kommentarfelt da :P Hehe..

    Min type.. Hmm.. Jeg liker tynne gutter (Les: jeg er fan av skihoppere!), de må være morsomme, utadvendte, ærlige og bry seg om MEG :)

    SvarSlett
  2. Bare å gjøre det om du vil og hyggelig at du vil linke til meg :)

    SvarSlett
  3. Sv. Bruk den gamle kommentarfelt typen ;)

    SvarSlett
  4. SV: Takk Siv.. Var ikke noe kaffemenneske før jeg fikk denne maskinen, men nå er jeg avhengig ;)

    SvarSlett
  5. Ja, jeg liker den nye! Og så koselig, jeg kan også prate om slikt med både bestemor og mamma :) Man har vel en form for type man faller for, trenger ikke alltid å handle om at guttene har samme stil, kan være ting med personligheten som er lik.

    SvarSlett
  6. Jeg liker det nye kommentarfeltet! Men nja, har vel ikke snakket så mye om sånt med bestemødrene mine. Kanskje litt for noen år siden, men nå er det jo liksom Christian som gjelder ;)

    Sv: Det kaller jeg trofast følger! ;) Huff ja, det føles som i går, også har det gått et helt år. Skummelt!

    SvarSlett
  7. sv: takk takk! :) alltid godt med summerfeeling!

    jeg snakker med min bestemor om alt mulig! hun er så klok og reflektert og kommer alltid med gode råd! :)

    SvarSlett
  8. Bestemødrene mine har alltid vært der som mine to "ekstra mødre", siden foreldrene mine fikk meg da de var veldig unge, så jeg har omtrent vokst opp hos dem! Er mer åpen og ærlig med dem, enn hva jeg er med pappa, helt klart!

    Min type gutt må være selstendig, ha egne meninger og ting som han virkelig tror på. Ellers så ser jeg for meg høy, mørk og slank med bukseseler! Hihihi.

    SvarSlett
  9. (liker endringen siv!:)

    Hehe,så søtt da! Har ikke øye til noe akkurat nå. Er på utkikk:) tihi!
    SV;Så bra at du skal sjekke ut bloggen! woho!
    // hehe,skjønner at du er litt sjalu:P er visst et fra stykke!
    //hun er søt ja!

    SvarSlett
  10. du vet det at du kan hate en gutt, for så å bli forelsket i han ;p så ingen har vel en spesiell type gutt å falle for, sånn sett. det er klart vi har ting å se etter, butyes, you read me, right? :p elendig på forklaringer.

    SvarSlett
  11. Ja, man finner vel ikke sin egen type før man er forelsket. ;) og jeg liker det nye kommentarfeltet jeg!

    SvarSlett
  12. Jeg hadde elsket å ha en slik bestemor :) , men mamma er nesten likedan så det får funke.. hehe.. Hva slags type man faller for kommer vel an på hvor man selv står som person. Det er vel enklere å bare å si at man ikke er interessert i noe forhold med enkelte. Det må noe mer til.

    I mitt tilfelle, så var jeg singel lenge, ( og jeg er jo voksen) og det var ikke noe jeg søkte etter. Det bare skjedde, rett for nesen på meg ;)

    SvarSlett
  13. Ps dette kommentatorfeltet er enkelt og oversiktlig. Dvs FINT ;)

    SvarSlett
  14. Synes det er søtt at du har et sånn forhold til henne jeg :)

    SvarSlett
  15. trur egentlig at den du like blir din type vess du skjønne? x)
    æ likte det forrige, men detta enda bedre! :D

    SvarSlett
  16. sv: Jaa, primark <3<3 Den i Oxford Street er diger, så synd at du bare kom på en liten en da. Jeg må tilbake igjen til London, og primark er en av de største grunnene til at jeg vil til akkurat den byen :D Så masse fint og utrolig billig!!

    Hihi, jaa, handlet en god del kan man vel si. Første gang jeg reiste alene, så var bare meg og en venninne, og vi shoppet som galninger begge to og hadde ingen til å stoppe oss :D

    SvarSlett
  17. Kul bestemor! ;)
    Forresten kan man brått falle for noen som er så lang unna "din type" som det går an å komme... Det kommer brått på!

    SvarSlett
  18. Bra skrevet! :) Jeg er også slik som snakker om det meste til min mormor ;)

    Min type.. Hmm, jeg tar vel den jeg klarer å sjarmere meg på et spesielt vis, han jeg faller for, helst en god og snill - men ender som regel opp med en badboy, noe som ikke alltid er like bra..

    SvarSlett
  19. æ sir det enkelt, " Æ ser det når å ser"

    SvarSlett
  20. tjaa si det. tror egentlig ikke jeg har no spesiel type jeg asså :P og jeg likte kommentar greia bedre før x)

    SvarSlett
  21. Syns bare det er koselig at dere snakker om slikt også jeg:) Jeg har et godt øye til kjæresten min jeg, kjekkasen min, hihi:)

    Svar: Jaa, har fregner;) Men; når jeg ikke tar så masse sol så forsvinner de under all sminken som oftest. Headeren var meningen at skulle være helt "glatt" ;) Men jeg liker igrunn fregnene mine :)

    SvarSlett
  22. Hmm, det er litt vanskelig å definere hvilken type man har. Men som du sier, man merker vel det når man treffer han. Jeg kan jo kanskje si at jeg liker nerdete handymen! xD

    SvarSlett
  23. Så koselig at du snakker med bestemoren din om slike ting. Jeg synes det er koselig å være åpen med familiemedlemmer å, om jeg ikke forteller dem alt. Spesielt de mest nysgjerrige, de er det ikke noe morsomt å fortelle noe til. kanskje ett hint hint til søsteren min der he he:)Uansett, jeg vet ikke hvordan type gutter jeg liker. Men jeg tror kanskje de har hatt noen likhets trekk de gutta jeg har likt. De var kanskje alle beskjedne, lyse -blonde (utenom en), blåøyd og rolige av seg. Jeg liker ikke frempå personer. Er jo en mellom ting, de kan godt si noe men ikke slike som snakker i ett sett og tror de er noe selv. Jeg er veldig beskjeden av meg selv, er nok derfor det er naturlig å falle for de som er likeens:)

    SvarSlett
  24. Kan fort bli en egen type ja! haha

    Og sjokket kom nok her også; snakker du med bestemora di om sånne ting? hahah:D

    SvarSlett
  25. like denna varienten best ;)
    eg like kjæresten min eg :-) hehe

    sv; takk! :) feberen kom òg idag, men håpa eg er frisk i måro! :)

    SvarSlett
  26. Liker veldig godt det nye kommentarfeltet ditt!
    hmmmmmm. Jeg tror da ikke jeg ser etter en spesiell type, men jeg liker alle sjarmerende gutter, hihi.
    Hele slekten min på faren min sin side spør meg alltid om gutter og kjærester, og jeg blir alltid litt flau.

    SvarSlett
  27. Så utrolig koselig at du kan snakke med bestemoren din om slik! Jeg hadde sikkert også kunne snakket med den ene bestemoren min om gutter og sånn om hun fortsatt hadde levd, men det gjør hun nok ikke. Min andre bestemor ser jeg kun når jeg er hjemme i nord (2-4 ganger i året) og jeg kan ikke snakke med hun i telefonen, fordi hun hører så dårlig :( hun er heller ikke av den type bestemor du kan snakke om slikt med, hun er supernegativ..

    Om jeg har en type når det kommer til gutter... Tjaaa, liker dem gjerne litt rocka.. Mørkt hår, fine øyne, høyere enn meg, kan gjerne ha litt tatoveringer eller noe som ellers skriker "jeg er rocka og laidback" hehe. Nei, jeg vet ikke XD Jeg har en tildens til å falle for drittsekker though.

    SvarSlett
  28. hahahahohoohoh- fra ho siv shøll : D

    SvarSlett
  29. Jeg har alltid kunnet prate med bestemor, og mamma, om slike ting. Jeg har ingen spesiell type-alle de kjærestene jeg har hatt er totalt forskjellige. MEN, jeg liker bart!

    SvarSlett
  30. Min type er nok min kjære! Hadde ingen intensjoner om å falle for han, men det gjorde jeg! :) vi er så like i personlighet at det er skumelt noen ganger, men han er verdens snilleste og vinner hjertet mitt på stadig nye måter:)

    SvarSlett
  31. PS. digger forandringene i kommentarfeltet! :)

    SvarSlett
  32. nei, jeg har nok ikke en type. gutt er gutt. :p heheh. JAA, liker forandringen veldig godt!

    SvarSlett
  33. Først vil jeg bare raskt si tusen takk for at du gjorde innlegget så fint som du gjorde, du et feeeeeet;) Hehe jeg snakka nå med bestemødrene mine om sånt hele tida jeg, men så var de mer venninner fra min siden. De jeg prata med best, ringt å dro på besøk til lissom. Min type er nok litt leken sånn som meg, humor er viktig. Og så har jeg sett at jeg ofte faller for de litt datanerdete typene, høye og ofte mørke;) Hva skal du i helga da søte?

    sv - Det er ingen andre jeg heller vil bli bmonbandert av skal jeg si deg! Ja, hadde vært morsomt å se jenta jeg føler jeg begynner å kjenne litt etter hvert nå;)adventistskole har jeg faktisk ikke hørt om en gang.

    SvarSlett
  34. Veldig vanskelig å definere sin egen type før du har møtt noen du passer skikkelig sammen med.
    Så koselig at du har et sånt forhold med bestemoren din :) Det er det ikke alle forunt å ha :P
    sv: Får det gratis ja :) Og jeg leier så mye jeg vil i løpet av perioden! Kan invitere venner til en gratis prøvemåned, så bare rop ut hvis jeg skal sende en invite til deg ;)

    SvarSlett
  35. Koselig å kunne snakke om sånt med bestemoren sin da :)

    SvarSlett
  36. Hehe, så koselig at du snakker med bestemoren din om slikt. Jeg hadde nok også snakket med min om det hvis hun hadde levd!
    Og dette med typa ja... Du har jo lest bloggen min så ;) haha.

    SvarSlett
  37. Hihi, nå måtter jeg trekke på smilebåndet :) Bestemora di høres veldig skjønn ut :)
    Men si meg en sak, du er fra Nord Norge også har du knapt hørt på Åge? Du får ikke lov å skylde på alderen heller, for du er ikke såååååå mye yngre enn meg ;) Haha
    Neida, er kanskje mer spesielt at ei på 24 digger han over alle artister på jord ;)

    SvarSlett
  38. ååå akkurat nå her jeg fått øynene opp for en som er veldig utypisk min type..så jeg tror egentlig ikke jeg har en type ;) men jeg faller for humør og humor..uten det kan man være så kjekk som bare det uten å tiltrekke meg ;) god helg snuppa

    SvarSlett
  39. Snakker nok ikke om sånt med bestemødrene min, nei :p Og vet heller ikke om jeg har en typisk type gutt jeg liker, da må det bli en "boy next door" :)

    Og ja, liker det nye kommentar systemet bedre :p

    Sv; Du trenger absolutt ikke ha sett serien først, eller etterpå heller. Så det er bare å lese i vei! :p

    SvarSlett
  40. hehe, så herlig å ha et sånt forhold til bestemoren sin :-) Min type er vel samboeren min. En som kan utfordre meg litt mentalt, og som er snill, omtenksom og morsom :-) En jeg kan være meg sammen med

    SvarSlett
  41. Jeg VISSTE det var noen endringer med kommentarfeltet!!

    (Ironisk nok så ringte bestemora mi akkurat nå xD)

    Tror ikke jeg har noen form for type jeg.. Jeg har alltid trodd at jeg likte brunhåra gutter best, men der tok jeg grundig feil for jeg har en liten "kjendisforelskelse" på stakkars Markus Henriksen og han er det stikk motsatte av hva jeg trodde var "min type" :P

    Tror nok bestemoren din har rett! Du vet det når han dukker opp! ;)

    SvarSlett