25.10.2011

Hjemmedag

I dag ble jeg hjemme. Og det er store greier for lille Siv, som ikke har tatt seg sykedag siden åttendeklassen. Samvittigheten plaget meg stort i går kveld da jeg lurte på om jeg skulle ta dagen i dag fri, men etter å ha bearbeidet den i søvne, var valget tatt. Så i dag sov jeg lenge!

sky

LAMPE

Dunkende hodepine, kaldsvette, kul i halsen, raspende nese og støle muskler. Jeg er ikke noen ekspert i sykdommer, men godt er det iallfall ikke. Og jeg tviler på at jeg ville holdt ut en hel dag på skolen, elevstyrt eller ikke. Det er vel bedre at jeg er hjemme i dag og slapper av, blir friskere og kan gå på skolen i morgen, enn at jeg blir enda verre? Vondt i halsen og tett nese kan jeg dra med meg på skolen, men ikke denne irriterende hodepinen som jeg fortalte dere om i går. Og dunkingen ble verre utpå kvelden, uten at Ibux hjalp i noe større grad. I dag har jeg skrevet litt spansk, sett på Friends og sovet. Det blir ganske kjedelig å ikke gjøre noe som helst, så jeg har gjort ting som ikke egentlig er så bra for hodet. Litt i gangen går bra, eller hva? Også har jeg spist lørdagsmat. Kjeks, is og potetgull. Og enda har ikke samvittigheten kjeftet på meg, hærlig! Bildene tok jeg med et lånt kamera, sorry lillesøs! Ps. takk for finfine kommentarer i går, folkens. Dere får meg til å smile!

Siv
xxx

40 kommentarer:

  1. God bedring!
    Sv; Ja, jeg fikk de sponsa ettersom jeg ligger på 7.plass på topplisten på bloggr.no over hele Norge;)

    SvarSlett
  2. Det er lov å ta seg en fridag innimellom daaa! ;)

    SvarSlett
  3. så fine bilder, fortsatt god bedring!:)

    SvarSlett
  4. God bedring! Du fortjene en hjemmedag, om du ikke har hatt det sia 8.klassen :*

    SvarSlett
  5. Kan man bare ta seg en fri dag?

    SvarSlett
  6. Husk, det er bedre å ta seg en sykedag enn å komme på skolen å smitte alle andre rundt seg. Da hadde ihvertfall jeg blitt sur hvis noen hadde gjort det på jobben min! Bruker å kjefte på de som kommer på jobb og er syk, for da utsetter de jo meg for masse bakterier som gjør at jeg blir syk:P Så veldig bra at du tok en fridag:) Blir fortere frisk også da:) Lørdagsmaten din hørtes jo kjempe god ut:) God bedring!!

    SvarSlett
  7. Greit med en fridag da=) særlig når man ikke føler seg bra.
    God bedring!

    SvarSlett
  8. awii, god bedring, søting! selv har jeg aldri fått dårlig samvittighet for å være hjemme fra skolen. ooops 8-|

    SvarSlett
  9. Uff da, god bedring! Du må ikke ha dårlig samvittighet, alle må ta en slik dag en gang i blant!

    SvarSlett
  10. uff da, god bedring :D
    noen ganger har jeg og sånn, men du burde ikke ha dårlig samvittighet! sånt skjer det bare :/

    SvarSlett
  11. Det er best å holde seg hjemme når man er slik. Både for din egen del, og for at du ikke skal smitte de andre :)
    Masse god bedring.

    SvarSlett
  12. Hope you feel better soon. :) <3

    Sv: Nope, not so much! I know it's weird, but it's too filling :)

    SvarSlett
  13. så teit at du ikke er blitt bedre! håper det går over da. er nok deilig å bare ligge å slappe av :)

    SvarSlett
  14. Det er mange grunnen til at det er bra du ble hjemme i dag. For å bli bedre, og ikke værre og for å ikke smitte andre! Så det er det rette valget altså ;) Masse masse god bedring <3

    SvarSlett
  15. Til tidar er det bra å ta seg ein fridag om ein ikkje er helt frisk. Håpar at du blir betre.

    God betring :)

    SvarSlett
  16. bedre å holde seg hjemme da og pleie helsen. ønsker deg masse god bedring, håper du føler deg bedre i morgen.

    SvarSlett
  17. god bedring i værtfall, siv! :)

    SvarSlett
  18. Jeg er helt med på den følelsen der. Har aldri brukt en egenmelding eller sykemelding i hele mitt arbeidsliv. Og jer er 26 liksom :-) Men masse god bedring til deg :) Vi får tro du snart er frisk og rask.

    SvarSlett
  19. Er nok lurt å bli hjemme når du er syk, ja. Er viktig å tenke litt på helsen også. :) Du får ha god bedring!

    Sv; Ja, det er veldig godt. :) Tusen takk!

    SvarSlett
  20. Oi, bare én sykedag siden åttende? Imponerende. Selv sliter jeg med migrene, så jeg er borte i ca. to måneder til sammen per. skoleår! Ikke spesielt bra, men det er desverre lite å gjøre med det.

    SvarSlett
  21. SV;Takk:) hihi! Ble samlet inn en god del !
    // Ja,det er fint at vi har litt lys mot kvelden fremdeles. men nå til helgen skal det visst klokken skrues tilbake. (hvis ikke jeg tar feil).

    SvarSlett
  22. Sykedager er jo herlig. Du burde ta det oftere :p Haha. God bedring da!

    SvarSlett
  23. Masse god bedring, fine du!
    klem <3

    SvarSlett
  24. Huff, det er kjedelig å være syk. God bedring! :)

    Takk for kommentar :)

    SvarSlett
  25. god bedring siv! håpe at du e bedre imårra :)

    SvarSlett
  26. God bedring :) Jeg vet, det er ikke gøy å være dårlig. Tankene surrer, pulsen dunker, nesen er tett osv.. Med andre ord gørr.. ;) Men, det går over, så, god bedring :)

    SvarSlett
  27. God bedring! Forferdelig å være syk på den måten.. Håper du blir fort frisk! :D

    SvarSlett
  28. SV: Nei det gjør ikke det.. Og det er der de grå gardinene kommer inn ;)

    SvarSlett
  29. stakkars! håper hjemmedagen hjalp sånn at du blir bedre fort! god bedring!

    og takk for kommentaren. jeg også liker veldig godt egentlig det med den tomme scena. jeg får så assosiasjoner til forventningene før en konsert, når scena er tom og man bare venter spent på at bandet skal begynne å spille... elsker den følelsen :D

    SvarSlett
  30. Skjønner godt du tok deg en fridag med den formen! Viktig å pleie seg selv litt :) Håper formen er bedre i dag, hvis ikke så fortsatt god bedring :)

    SvarSlett
  31. Skikkelig dumt å være syk da. Får håpe du snart blir bedre. ;) Og skjønner godt hvorfor du tok en fridag fra skolen. Når man er syk er absolutt det lov. :)

    SvarSlett
  32. det øverste bilde va bare nydligt! og GOD bedring :)

    / takktakk, røde hender e finfint syns eg :)

    SvarSlett
  33. Kjedelig å være syk, men godt med en fridag da;)

    SvarSlett
  34. Bra du tok deg en sykedag. Er ikke noe godt å bli enda verre, og muligens smitte de rundt seg, hihi... Masse masse god bedring søte Siv:-)

    SvarSlett
  35. god bedring :D

    SvarSlett
  36. Godt å få litt ekstra fred å ro når man ikke er i form! Det er ingen god følelse, men du har ikke noe igjen for å tyne deg av gårde altså. Så bare vær glad for friheten

    SvarSlett
  37. Huff, det er ikke noe gøy å være syk :(
    Men wow, jeg må si øynene poppet ut litt da jeg leste at du ikke har vært hjemme siden 8.?! Altså, hjemme som i syk. Ikke vært borte siden da.

    Enig med du, bedre å ta en dag fri på forhånd istedet for å bli liggende kjempedårlig flere dager! :)

    (Føler det blir feil å si god bedring, siden jeg leser dette... meget sent..)

    SvarSlett