01.10.2011

Lillesøster og jeg

Vi hører til stadighet at vi er så like, Tina og jeg. Dette er ikke noe vi hører fra folk vi har kjent i evigheter, men som oftest nye bekjentskaper. Overraskende nok ikke fra mine nye klassekamerater! Selv om vi har mange av de samme synspunktene, er vi veldig forskjellige!

music and me...

Vi er begge musikalske, men jeg er mer interessert i å drive med musikk enn den to år yngre søstra mi. Jeg har vært mer tålmodig og holdt ut med instrumentene mens Tina droppet ut etter et år eller to. Ikke synes hun selv at hun er flink til å synge heller. Det ligger dog i blodet, og hun kan hvis hun vil. Men Tina, hun er og blir et sportsmenneske. Som lita var hun ei klatremus. Selv ville jeg holde meg på bakken, og da helst nede på rumpa... Jeg hata fotball, men Tina elsket det fra barneskolen av. I det siste har jeg vel blitt påvirka og blitt mer aktiv, men Tina er den mest sporty av oss. Da heier jeg heller når hun spiller kamp!

Camera - Shy

Mens Tina ikke har større tålmodighet med instrumenter, er tegning noe jeg ikke har tålmodighet til. Eller, problemet er egentlig det at jeg konsentrer meg så mye at nakken går i stå. Jeg har heller aldri vært større interessert i å lære nye ting innenfor tegning. Tina derimot, har investert i bøker og greier. Også har hun øvd og viser stor forbedring. Hun har også satt seg inn i foto. Hun prøver og failer, og jeg synes hun er veldig flink. Speilrefleks har hun også investert i etter å ha spart penger ei stund. Det er ikke det at jeg ikke kan ta et par bra bilder i ny og ned. Jeg orker bare ikke late som om jeg er proff-fotograf når det er andre ting jeg brenner for. Dere kan forresten se noen av bildene hennes her!

week twenty-two - sisters

Jeg liker å skrive og å lese, men litteratur er ikke lillesøsters hovedinteresse selv om hun kan både lese og skrive historier. Hun er også en brøkdel mer interessert i mote enn meg, noe som ikke skal så mye til... Konklusjonen er vel at vi har forskjellige interesser, men at vi ikke har noe i mot å lære fra den andre. Litt god i noe, bedre i annet.

Hvor like er du og dine søsken?

Siv
xxx

/Bildene er linket

32 kommentarer:

  1. haha, søstern din minner meg om meg selv, jeg gikk i korps (tro det eller ei) i 3 år. når jeg kom inn i hovedkorpset, så sluttet jeg liksom.. smart! valgte håndball i stedet jeg :p

    jeg og broren min er ikke spesielt like på noen som helst måte, men det har kanskje noe med at det er syv og et halvt år i mellom oss ;p

    SvarSlett
  2. Artig å lese :)

    Broren min og jeg er langt ifra like! Vi har begge gått i korps, men jeg sluttet ganske så fort (selvom jeg var flink) og han fortsatte leeeeeenge, og elsker å spille trommer og har to trommesett.

    Jeg elsker å lage mat og bake, han kan det nesten ikke :p Jeg er litt mer utadvendt enn han, mens han har alltid vært veldig sjenert av seg. Og det er vel en god del mer :p ikke mye like! Men vi kommer godt overens fordet :)

    SvarSlett
  3. Så gøyt å lese!
    Utseendemessig får jeg og søstern høre både det ene og det andre. Jeg ser IKKE likheten mellom oss, jeg er lik mamma mens søstern likner pappa. Likevel er det flere som mener at vi er veldig like.

    Av interesser er vi ganske så like, men jeg er nok litt roligere enn henne. Og så har jeg arvet alt av glemskhet som finnes i genene våre, mens hun har fått rote-genet, hehe ;p

    SvarSlett
  4. Jeg og lillebroren min er veldig forskjellige. Vi er en litt søskenlik, men der stopper likheten!

    Ps. Nå har du fått en link på bloggen min, enda du har bloglovin! ;)

    SvarSlett
  5. jeg har en lillebror, og vi er UTROLIG forskjellige! mange syns vi likner litt, men på personlighet, så er det en stor forskjell :P

    SvarSlett
  6. sv: Nei det hadde nok ikke jeg heller da, har heldigvis ikke hatt noen negative reaksjoner :) Kan jeg spørre hvilke ingredienser du har brukt?

    God helg :)

    SvarSlett
  7. Fint innlegg siv:) virker som et fint søsken par! Jeg og min søster er ulike ,selvom vi hører at vi ser like ut i ansikttrekk o.l ulikheten går vel mest på at vi har ulike interesser.

    SV;Aw, tusen takk søte siv!:) Innlegget kommer rundt halv ni tiden, tror jeg har satt innlegget til å bli publisert da.:)

    //hehe,ja. funket jo. folk har ikke lagt så myyye merke til rommet mitt.:P haha

    SvarSlett
  8. jeg kjenner ikke søskna mine så veldig godt enda. Men jeg vet jeg og lillesøstra mi er ganske like :)

    SvarSlett
  9. Vi er veldig ulike -men så har jeg kun brødre og.

    Tusen takk for hyggelig hilsen!

    SvarSlett
  10. Kjempefint innlegg frøken!!

    Søsteren min er 6 år yngre enn meg, men om vi hadde vært ganske lik alder hadde vi vel vært mere lik som du skjønner ;p

    SvarSlett
  11. Morsomt å se hvor forskjellige man er selv om man er søsken :-) Selv har jeg ingen søsken så jeg har ikke mye å sammenligne med :-) hehe!

    SvarSlett
  12. Er vel sånn det er når man er søsken;) jeg og min bror er veldig forskjellige, men og veldig like på mye! ;)

    SvarSlett
  13. Jeg er ikke noe særlig lik søsteren min. Før var vi veldig like utseende messig, da vi var barn. Men ettersom vi har blitt eldre er vi ikke like på den ene eller andre måten. Hun har alltid hvert den som er både høyt og lavt, mens jeg er den som rolig og kommer langsomt etter. I følge henne er jeg treig og hun er i følge meg for rask. Vi er rake motsetninger, men nå likner vi også på hver vår kant av familien:) Hun har også hvert mer frampå, tidligere ute når det gjelder for eksempel gutter og å feste:) Mens jeg aldri har visst så stor interesse i noe av det. Om jeg liker gutter, så gidder jeg ikke å legge så mye innsats i det he he mens søsteren min var tidlig ute med å få seg kjæreste og sånt:)

    SvarSlett
  14. Så morsomt innlegg!

    Broder`n og jeg er svært forskjellige. Jeg har alltid vært "englebarnet" i familien; Stille, rolig og beskjeden, et "skolelys" som aldri gjorde noe galt på skolen e.l. Min bror er høylydt og utadvendt, en liten luring som fant på en del rampestreker både på skolen og ellers.

    Jeg har bare vært "små-musikalsk" (dvs jeg kan noe få sanger på piano, og synger halveis små-falsk). Jeg har alltid vært glad i fysisk aktivitet, - jeg gikk til og fra skolen, jobben, fotballtrening osv, jeg spilte fotball, jogget, svømte, syklet og stod på skøyter.

    Min bror var bare halvveis sporty, - Spilte fotball en periode da han var 10-12 år, og gikk i svømmehallen en sjelden gang, , men gav seg tilslutt og lot gitar-spillingen ta over. Nå er han helt fantastisk flink på gitar, og en utrolig dyktig lydtekniker, som har sitt eget firma (utleie av lydutstyr).

    Men på enkelte områder er vi veldig like, - Vi er f.eks. begge veldig glad i katter. Vi er veldig glad i julen og alle juletradisjonene. Vi er begge glad i Nintendo / Super Mario, og er begge begeistret for sydenturer og Bacardi! hihi ;)

    SvarSlett
  15. gøy å lese, det er morsomt om folk syns en likner eller ikke.

    jeg har ei storesøster, og har hørt en del ganger at vi likner. At vi likner i utseendet og at vi har lik stemme. Interessemessig og personlighetsmessig er vi faktisk ganske forskjellige, søstera mi er mer realfag-typen/den praktiske og jeg er mer den kreative/drømmende typen.

    men selv om vi er ganske forskjellige så har vi det veldig fint sammen, og det er jo det viktigste :)

    SvarSlett
  16. Syntes hun var kjempeflink til å ta bilder!

    Jeg og mine søsken er sikkert som natt, dag og skumring. Ingen av oss er spesielt like, verken utseendemessig eller hva vi interesserer oss for, og så er jo jeg en del eldre enn dem :)

    SvarSlett
  17. Søsteren min og jeg er ganske like, men broren min og jeg er ikke like i det hele tatt!;)

    SvarSlett
  18. Jeg og storesøstera mi er egentlig ganske like. Men så er vi forskjellige alikevell. Humoren er lik, og vi liker mange av de samme tingene. Men så er vi forskjellige når det gjelder klær, skole, osv.. :)

    SvarSlett
  19. Koselig med søsken:) har både en storebror og en storesøster. Hører ikke så mye at jeg er lik de egentlig, men noen sier jeg er litt lik broren min når de ser han:) Ellers får jeg høre mye at jeg er lik mamma!:P

    SvarSlett
  20. TJa, nå har jeg 8 søstere, så er vel lik alle på en eller annen måte. :) Vi er ganske kunsteriske de fleste av oss. :) Hehe! Også er vi som en stor venninnegjeng. :)

    SvarSlett
  21. sv; hihi, er alltid kjekt å utforske den fine musikkverdenen som finnes ^^,

    Jeg og mine søsken er så ulike som man kan bli egentlig, bortsett fra at vi alle er jenter. Jeg er vel egentlig den veldig sære typen som aldri har tenkt å bli voksen, mens resten er de sosiale geniene som egentlig bor i sminkeveskene sine. Men snille er vi alle sammen (:

    SvarSlett
  22. SV: hehe funker det og ;)

    SvarSlett
  23. Jeg og mine søsken er like på noen områder og veldig forskjellig på andre. Men vi går veldig bra overens da og det er det viktigste :D
    / tusen takk for at du sa fra :) det var faktisk ikke meningen at skriften skulle være så liten, men tenkte bare ikke over det når jeg holdt på . Nå har jeg prøvd å sette sidemenyen tilbake på andre siden. ser du den nå?
    Og hvordan str har du på dataen din? Det var en annen også som sa hun ikke så sidemenyen nemlig :)

    SvarSlett
  24. For et fint innlegg :) Jeg og lillebroren min er veldig ulike, men så er det faktisk 9 år mellom oss. Han er den typiske bortskjemte babyen og jeg er mer ansvarsfull og slikt. Men vi har alltid hatt noe lunde like interesser hehe, liker samme type musikk og sånn. Jeg har ingen problemer med å avstå fra en fuktig aften for at han skal kunne bli med på konserter med meg som verge :)

    SvarSlett
  25. / yeey! tuusen takk for at du sjekket og sa fra :):)

    SvarSlett
  26. Spennende innlegg! Mine søsken har en hovedinteresse innenfor media. Jeg har fem søsken som er alt fra fotograf, bildeprodusent, journalist osv, og selv har jeg lyst til å bli fotograf. Sett bort i fra dette er vi helt forskjellige alle sammen! Rart men gøy :)

    /Tusen takk for komentaren!

    SvarSlett
  27. Veldig fint skrevet, ^_^

    hehe, jeg var lik dem, men er ikke det lengre, ^_^ Vi har ikke samme far så . . .

    SvarSlett
  28. Koselig innlegg da. :)

    Som deg og søsteren din har i grunn jeg og de to lillebrødrene mine forskjellige interesser og ligner ikke utseendemessig på hverandre heller vil nå jeg si, hehe. :P

    SvarSlett
  29. Jeg har en lillebror jeg da. Noen sier vi er litt like i utseende, og andre ikke. Vi er i hvert fall veldig ulike i personlighet da :p han er kjempe rotete, og jeg liker å ha det ryddig blant annet :)

    SvarSlett
  30. Morsomt å lese Siv! Jeg hadde nok kommet til å sagt det både en og to ganger om jeg hadde oppdaga likheter. Har alltid vært opptatt av sånne søsken-familielikheter siden jeg alltid har savna å ha søsken selv

    SvarSlett
  31. Eh, meg og mine søsken tilsvarer drama deluxe.... Så jeg tror ikke det er mye likheter der..

    Likte det bildet godt :)

    Alt bra oppe i Nord?

    SvarSlett
  32. Det er sånn det skal være! Så lik og så ulik på samme tid :)

    Jeg og søsteren min er ganske like, sånn egentlig.. Alle ser at vi er søsken og når vi er hjemme hos mor og far og det er en av oss som tar telefonen så klarer ikke vedkommende i andre enden å høre om det er meg eller søsteren min.. Det har endt i en par pinlige telefonsamtaler oppgjennom årene da venninnene til søstra mi startet å blabre i det sekundet jeg sa hei - for å si det sånn.

    Men sånn personlighet og interessemessig er vi to vidt forskjellige vesen!
    Hun er seks år eldre enn meg, men jeg har alltid vært den "voksne" av oss - helt siden vi var små.
    Jeg liker å bruke den unnskyldningen mot henne av og til ;)

    SvarSlett