27.10.2011

Jobbejobb

Jeg synes OD er et flott tiltak: ungdom får erfaring, arbeidslivet får billig arbeidskraft, og sist, men ikke minst, noen får penger som de trenger! Når staten lar elevene få en dag til å gjøre dette på, skjønner jeg ikke at noen velger å ikke utnytte denne muligheten til å hjelpe (og til å slippe skole....)

bøker

biblioteca

Iallfall ville jeg fått dårlig samvittighet om jeg ikke hadde stilt opp i dag. Så jeg trossa legen og dro på jobb på Bunnpris (en butikk, altså). Det var gøy, selv om det var en del å gjøre. Selskapet mitt i dag besto av to gutter, og det var ikke noe større problem, det! Jeg lurte meg unna de kalde rommene, og etter bæring, rydding, plassering og en god del latter, sa jeg ha det bra for en tur på biblioteket. Det er derfor dere får servert et par bilder som ikke ser ut til å være helt i tråd med OD-sammenhengen. Det var egentlig veldig fint å vandre rundt i rommene med bøker i uten noe mål. Jeg leste ut ei bok, fant noen andre, og da jeg var ferdig hadde jeg seks bøker i posen. Heisann lesing!

Siv
xxx

28 kommentarer:

  1. så gøy! synes det er gøy å jobbe, og OD-dagen går jo til et god sak :))

    SvarSlett
  2. Hva står OD for?!
    Sv: er ikke så greit dette med forkjølelse og influensa. Det går nok ofte i hverandre. Jeg har nå hatt en veldig kjip forkjølelse med influensa-lingnende symptomer.....hva nå det vil si! Og halsbetennelse ligger kanskje litt mellom begge to....men godt er det ikke uansett!

    SvarSlett
  3. Flinke ungdommer! :) Så bra du dro dit!

    SvarSlett
  4. OD= Operasjon Dagsverk som arrangeres hvert år i slutten av oktober! I år går pengene til Rwanda :)

    SvarSlett
  5. Enig i at OD er et flott tiltak, og jeg regner med ungdommene får inn mange penger!

    //De produktene tror jeg nok det er mange bloggere som blir å legge ut ;) Har sett et par selv. Du kan også få de med å melde deg inn på https://www.likenshare.no/ Jeg ble kontatket og har skjønt at man kan selv velge hvilket av tingene man ønsker å si ja til. Nå trengte jeg en sånn parfymeskak og hårbørse, greit å spare 3-400kr for å blogg litt om det ;)

    SvarSlett
  6. Od dagen er et bra tilltak, for både elever, bedrifter og ikke minst de som får pengene. syns du var flink som trosset en dårlig form og stilte på jobb:)

    SvarSlett
  7. Så utrolig snilt av deg å stille opp selv om du er syk <3 Jeg elsker bibliotek!

    SvarSlett
  8. Det er eit bra tiltak.

    Bibliotek er ein bra ting :)

    SvarSlett
  9. Sånn er arbeidslivet vettu ;)

    SvarSlett
  10. Helt enig. OD er supert!

    SvarSlett
  11. OD er et bra tiltak det! :)

    sv: Joda, vi får nok forvarsel hvis vi trenger å bruke de gamle marsjstøvlene :)

    Jeg ble dårlig av EryMax ved at jeg ble så kvalm som jeg aldri har vært før. Tok bare tabletter en gang om morgenen og var helt slått ut resten av dagen. Det begynte gradvis, og ble bare verre og verre. Jeg var dårlig mye lengre enn virkningstiden på de pillene tilsier.
    Jeg husker spesielt godt da jeg skulle gå fra sykestua til de andre for å si fra om at jeg gikk og la meg, og måtte da stoppe flere ganger på de 150 m for å kaste opp. Og det samme måtte jeg på de 200 m til kasernen. En ting er i alle fall sikkert, og det er at jeg aldri skal ta slike igjen!

    SvarSlett
  12. SV: Ja det er litt det jeg tenker også ;) Men tar det mer som et kompliment i dag enn jeg gjorde igår :P

    SvarSlett
  13. Skulle ha vært slike dager i England også, for jeg synes også de er kjekke!

    SvarSlett
  14. Synes også OD er ett bra tiltak, dessverre begynne ikke vi med det før på videregående..

    SvarSlett
  15. synes od er veldig bra jeg! :) var med vært år når jeg gikk på skolen :)

    SvarSlett
  16. syns OD e en kjempebra ting, men fikk ikkje jobba i år :(
    alle plassan æ sporte hadde de allerede fådd folk, eller så sku de ikkje ha folk... :c
    har heldigvis vært med alle andre år! :)

    SvarSlett
  17. Od er fint. Jeg var med mamma på jobb en gang husker jeg, og så en annen gang husker jeg hjalp mamma hjemme for hun hadde en del hun skulle ha gjort. Var med hvert år da jeg gikk på skolen:)

    SvarSlett
  18. flinkaaa :D haha, kan tenke meg at det ikke var feil å jobbe sammen med to av det motsatte kjønn :) hihii!

    SvarSlett
  19. Bra at du jobba på OD :)
    haha, va kun 35% av elevan på skolen i år som gjor det :p

    SvarSlett
  20. åh, fint! :) jeg liker OD, bra du stiller opp og jobber ^^

    og jeg liker bibliotek. jeg jobber jo der nå, og det er ganske koselig! (bortsett fra at det er god del... sære folk som er der da :P)

    sv:

    vi får nok ingen støtte hverken til bøker, pcer eller noe liknende når man går på høyskole/universitet. det hadde vært veeldig fint å fått det, da, pc er jo dyrt.. :|

    SvarSlett
  21. Jeg synes OD er et kjempe bra tiltak og håper skolene fortsetter med det i mange år fremover:)

    SvarSlett
  22. Enig med deg, OD er et flott tiltak!:)

    SvarSlett
  23. sorry for at jeg spør, men hva står OD for?;p

    SvarSlett
  24. OD er bra! Bøker i posten er bra! :D så flink du er!

    SvarSlett
  25. OD er et kjempebra tiltak! :D Kan jo ikke la være å delta på noe så fint som det. :) Det er så koselig å være på biblioteket. Elsker å drømme meg vekk blant alle bøkene :D

    SvarSlett
  26. OD dag ja. husker vi hadde det på videregående. Bra tiltak ja! :)

    SvarSlett
  27. enig ! JObb er braaa :D

    SvarSlett
  28. OD er gøy! Jeg jobbet på ICA'en over veien i år, også var jeg faktisk med i OD-komitéen på skolen! Er fremdeles arbeid igjen der, siden ikke alle har levert pengene.. Late mennesker.

    Nesten så jeg synes det burde vært OD-dag to dager i året, en gang på høsten og en gang på våren.
    Det er jo til et godt formål! I tillegg så kommer man ut av den hodene-i-bøkene-fasen også for en dag :)

    SvarSlett