14.10.2011

Interesseportrett #17

Mala er altså super. Hun er ikke bare en av de som kommenterer de lengste, mest innholdsrike og interesserte kommentarene, men hun er også ei utrolig livlig og livslysten jente! Dette er iallfall intrykket jeg har fått av henne via blogg, og det tror jeg dere også vil føle ved å lese gjennom bloggen hennes!

Navn: Mala Kristin
Alder:
26
Bosted: Trondheim
Bloggadresse: malas.blogg.no – Stars&Butterflies.

Interesse: Spre fargeglede rundt omkring - fra topp til tå og i hus og hjem!

Mala headerrr (2)

Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Fargeglede har alltid gått igjen i livet mitt. Da jeg var lita hadde jeg en koffert med tegnesaker som stadig måtte påfylles. På videregående gikk jeg tegning, form og farge - hvor fargelære naturlig nok var favoritten. Drømmen er en dag å finne tilbake til malergleden og ha mitt eget hobbyrom hvor malesakene bare kan stå fremme, klar til bruk. Klesmessig vet jeg ikke om mamma hadde en spesiell forkjærlighet for å kle meg fargerikt (eller ikke) og om jeg eventuelt har fått videreført noe derfra.. Jeg har iallefall fått kommentarer på min fargeglade stil så lenge jeg kan huske.

Mala

Hva får du ut av det?
Jeg blir glad og tenker positive tanker med å ha farger rundt meg, colour me happy! Det er også sånn jeg uttrykker meg, enten det er selve klærne, sminken eller andre detaljer som pynter opp på min vei. Lekenhet med farger gjenspeiler nok også min barnslige personlighet må sies. Det handler ikke om oppmerksomhet, men å tørre vise og være den man er.

Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet? Hvor får du inspirasjon fra til å drive med hobbyen?
Jeg har lært meg å reflekterer å få mer ut av innholdet i klesskapet mitt. I min bloggtid har jeg laget en rekke innlegg om dette hvor jeg ofte bruker antrekksbilder som eksempler. Selv om jeg liker å shoppe så er jeg ikke typen til å sitte å leser blader eller lete timesvis på nett etter inspirasjon. Jeg vet hva jeg liker, er sikker på min egen stil og mener den kan oversettes og oppgraderes etter motebildet. Det har for eksempel skjedd mer enn en gang at jeg liker ting lenge før de blir å finne i butikken. Det er så irriterende å lete etter noe som ikke finnes! Nå er jo endelig stjerner blitt skikkelig populært da.

mala1

Hvem kan du dele hobbyen din med? Og har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette?
Veldig mange tror jeg egentlig, sånn i shoppingform iallefall. Ellers deler jeg det med de som er innom bloggen. Bloggen heter Stars and Butterflies, dette fordi den handler om litt av hvert. Og fordi det er de to tingene jeg liker best å pynte med. Jeg er blitt kjent med et par igjennom bloggen og jeg har også funnet flere fargeklatter jeg liker å følge gjennom bloggverdenen. Jeg blir alltid glad når de kommer med sine tips eller fine antrekksbilder. Bloggverden er fult av fine mennesker og er et godt miljø og være del av synes jeg.

mala2

Hvor ofte utøver du denne hobbyen?
Jeg liker å kryddre hverdagen med detaljer og små fargeinnslag, selv om jeg kanskje ikke har en like gjennomført stil hver eneste dag nå lengre. Jeg er alltid på jakt etter nye sammensettinger å måter å bruke det jeg har. Jeg får også ofte innfall og ser for meg nye antrekk som jeg bare må skrive ned med en gang slik at jeg alltid har noe klart til en pynta annledning.

Hvor mye koster det å holde på med dette?
Det kommer litt ann på. Nå prøver jeg å ikke bruke så mye penger på nye klær og slik, men litt nye detaljer i ny og ne kommer uansett. Og selve blogginga koster jo ingenting.

mala2,111

Noe mer du vil fortelle?
Du finner de siste innleggene om min personlige stil og eksempler her: Gjenbruk, Stars and stripes, Noe nytt og noe gammel, Shop until you drop

Hva synes dere om farger og liv?

Siv

xxx

/Alle bildene er Mala sine! Ps. Har dere en hobby dere vil dele? Gi meg beskjed og du får plass i spalten!

28 kommentarer:

  1. Ååh jeg DIGGER Mala <3

    SvarSlett
  2. Fint med folk som tør å kle seg litt annerledes og bare være.. kul. Må sjekkes ut. :-)

    SvarSlett
  3. Det er en fargerik jente ja :)

    SvarSlett
  4. For et fantastisk konsept! Utrolig mange blogger som bare ligger under den overgladiske glansen fra topplisten, og som dermed ikke får til å stikke seg ut og vise frem det de har å by på!

    SvarSlett
  5. Har ikke lest bloggen hennes, men skal sjekke den ut.

    SvarSlett
  6. sv; offdå, da var tidlig :p
    me fekk snø i oktober i fjor, så me kan vell bare begynna å venta! :p
    tusen takk! :-)

    SvarSlett
  7. korr kult! :D

    SvarSlett
  8. For et fint intervju! :D

    SvarSlett
  9. Et annerledes interesseportrett, eg likar :D

    SvarSlett
  10. sv; Ååh,det er bare og øve :-)
    Brukte ikke øyenskygge og slikt før i fjor vinter! så har ikke holdt på med det så lenge selv :-)

    SvarSlett
  11. skulle ønske jeg var mer fargerik.. men jeg faller litt inn i svart, hvitt, beige osv :p

    SvarSlett
  12. Er innom hennes blogg ofte:) kjempe fin blogg!

    SV;Samme her også:) mange fine kostymer der!:) Hørt litt både bra og negative ting om babycall.

    SvarSlett
  13. sv: alt var så fint! og kriminelt dyrt, herregud!

    SvarSlett
  14. Jeg er ikke særlig fargerik;) Bruker som regel svarte, hvite eller grå klær;) Av og til bruker jeg blå klær, men bortsett fra det er det ikke mange andre farger du kan finne i klesskapet mitt;)

    SvarSlett
  15. det var en annerledes hobby, og sånt er bra!

    SvarSlett
  16. Den bloggen skal jeg gå innom :)

    SvarSlett
  17. Bra portrett! Mala har en herlig blogg, er alltid glad etter en tur innom der :)

    SvarSlett
  18. Så spennende! Jeg elsket også fargelære på VGS. Tegning, form og farge var.. fantastisk. Jeg beundrer mennesker som tør (og greier!!) å kle seg fint med farger.

    SvarSlett
  19. Morsomt! Tror jeg har vært innom bloggen hennes før, noe som sier at jeg har sett henne før eller noe ;p

    SvarSlett
  20. utrolig interressant intervju! :D
    er ikke sånn passe glad i farger, men det er greit nok :)

    SvarSlett
  21. Very nice :)

    Sv: Thanx :) I'll make sure to make a post about the recipe for those ;) They're great for Xmas :)

    SvarSlett
  22. Hun har ett veldig flott ansikt :) mye liv og mimikk :)

    SvarSlett
  23. Prøver så godt jeg kan å bruke farger jeg også:)

    SvarSlett
  24. Det er absolutt en fargerik og herlig jente :)

    SvarSlett
  25. Digger kommentarene Mala legger igjen - viser hvor smart, reflektert og livlig hun er :) Fin jente og fint interesseportrett ;)

    // Tusen takk for det :) Jeg tror man må bare øve og øve, også kommer man over ei slags kneik slik at man til slutt elsker å sminke.

    SvarSlett
  26. Mala er så herlig! Følger henne på Bloglovin :) Stilen hennes er virkelig helt fantastisk, hun kler jo alt!!

    SvarSlett
  27. Leste faktisk alt da det ble lagt ut, men glemte kommentere..
    Syns det var et fint interesseportrett :)
    Digger at du er deg selv fullt ut, Mala <3

    SvarSlett
  28. Tror jeg digger Mala altså!
    Sånne mennesker er helt SUPRE!

    Får litt noia av sånne mennesker som søsteren min, typisk "A4", nøytrale farger og så opptatt av at alt må matche døgnet rundt.
    Klæsj på litt farger, ha det litt gøy og bli en smule sprø da folkens tenker jeg! ;D

    Livet er altfor langt til å mistrives! Lev det før du blir så gammel at du ikke kommer deg opp av senga på egen hånd ;)

    SvarSlett