26.05.2011

Optimiiiiiiiiist

"Du vet det går bra til siiiist, så lenge jeg leeeeever heeeer, så er jeg en optimiiiiiiiiiiiist!" De fleste nordmenn har hørt denne MGP-sangen fra 1989. Det jeg vil diskutere i dag, er sangeren. Eller, selv har jeg ikke så lyst til å kalle ham en sanger. Jahn Teigen er ikke mitt største forbilde for å starte det på den måten!


















Skyld på hva du vil, men jeg synes ikke han er noe flink. Hva som fikk meg til å tenke på dette , er ikke godt å vite. Kanskje fordi jeg så i et nyhetsmagasin at han har blitt slådd til ridder. Ridder for å være kjendis, om jeg ikke tar bedrabelig feil? Tanken kan også ha kommet at jeg var optimist i går, og det fikk meg til å tenke på sangen. Hvem vet! Voksne mennesker snakker like fullt til stadighet over hvor kjekk han er. Jeg trenger ikke kommentere akkurat dét, men til artistens forsvar kan jeg si at det er vanskelig for ungdom å like utseende til eldre mennesker generelt.

Jeg blir lettere irritert når jeg ser ham på tv eller hører ham på radio. Han kan ikke synge. Greit nok at sangene er fengende, og kanskje er han en entertainer, men jeg liker ikke det jeg hører. Er det sånn at vi i den yngre generasjonen ikke blir like betatt? Nå har jeg iallfall tatt for meg sangstemmen, utseende og ridderstatusen hans. Man kunne vel lagt ut om han i mil etter mil, men jeg synes det er nok å ha nevnt han overhodet. Nå vet dere hva jeg synes om mannen. Men jeg hater ham ikke. Hat er et veldig negativt laddet ord, og jeg kjenner ikke Jahn godt nok til å hate ham. Dessuten er jeg en optimiiiiiiiist, og alt blir braaaa til sist! Iallfall påstår herr Teigen det.

Hva synes du om denne mannen?

Siv
xxx

21 kommentarer:

  1. Jeg synes han er flink:) jeg liker sangene hans og jeg synes han synger bra:)

    SvarSlett
  2. Jeg kan være enig i noe. Utseende er kanskje ikke mye å skryte av, og det finnes mange andre som har bedre sangstemme. Men det er Jahn Teigen!! Han er et ikon og en stor norsk artist. Eldre mennesker har nok mer forhold til han og alle de nydelige sangene han har. Tenk på hvor mange som har danset tett til Min første kjærlighet! Jeg er i hvert fall veldig glad i musikken hans!

    SvarSlett
  3. Nja.. Jeg liker et par av sangene hans, men ellers er han i grunn mest slitsom.

    Sv: Hehe, jeg er kanskje litt over gjennomsnittet interessert også da;) Pluss at jeg ikke er en av dere heldige som ser bra ut med kun mascara, hehe.. Sminke er gøy:D

    SvarSlett
  4. Jeg har ikke noe i mot han, og det er nok særlig fordi han hadde programmet "Stjerner i sikte" da jeg var lita. Tror kanskje du er for ung til å ha fått det med deg, siden jeg knapt husker det selv, men det var 90-tallets store underholdning, slik som idol, x-factor og norske talenter har vært de siste årene. (med forbehold om faktafeil. hehe ;))

    SvarSlett
  5. Har alltid trudd at det va han som va han Alf Prøysen! Flaut. Men dæffør må æ bare like han (:

    SvarSlett
  6. Må si meg enig med deg...
    Mannen ser ikke bra ut og er ikke særlig flink til å synge! Men sangene til Jahn Teigen er svært fengene :P

    SvarSlett
  7. må si jeg er enig.. jeg har ikke imot ham, men det finnes jo flere som kan synge bedre enn han ;)
    sv; det går bra med meg nå så :-D xx

    SvarSlett
  8. hehe,skjønner hva du mener:) han er ikke den beste sangeren nå til dags,men sangene hans er kanskje blitt "ikonisk",og at folk flest har vokst opp med sangene hans. elsker sangen det vakreste som fins, ble spilt i en begravelse jeg var i for nesten 10 år siden. da passet den:)
    SV;Takker:) deilig å være ferdig med den,idag skal jeg slappe av litt. :) hehe.

    SvarSlett
  9. Haha han er vårt svar på Elton John! Riddergutta.. Jeg ler meg ihjel av han i Prima Vera, syke tynne fyren i grønn strømpis og syke fingre. Han har riktig nok ikke en stemme som utmerker seg, men synes tekstene hans er gode og fengende. Han minner meg litt om Trond Viggo. Samme opplegget. Barnslige menn man har hørt fra barndommens tid og sangene har fulgt deg hele veien.. Begge klarer å legge fokus på humor og være alvorlig på den andre siden. Veldig folkekjær og jordnære typer vil jeg tro

    SvarSlett
  10. Har egentlig ingen synspynkter om han, hverken liker eller hater han ;)

    SvarSlett
  11. Har ikke så mye å si om han, hehe..:)
    Sv; Jaa!!

    SvarSlett
  12. hehe jeg elsket Jahn teigen da jeg var liten ;) nå har jeg egentlig ikke gjort meg opp noen mening om han ;)

    SvarSlett
  13. Jeg kunne ikke ha sagt meg mer enig... Jeg har foresten skrevet en tekst på bloggen, hvis du vil lese, den er litt lang... det er en ...

    SvarSlett
  14. JEG ER SÅ ENIG!! er seriøst som om jeg skulle sagt det selv. man kan jo også lure på hva slags mennesker som hører på han, no offence, men det er faktisk ikke vakkert!

    SvarSlett
  15. Han er nok ikke den beste sangeren, men liker noen av sangene hans for det :) Blir god stemning på fest med eksempelvis Optimist :D

    SV: Takk, Siv :) Digget den selv også :D

    SvarSlett
  16. Hehe. jeg har egentlig ingen formening om han, hverken positivt eller negativt:-)

    SvarSlett
  17. Voksne mennesker snakker like fullt til stadighet over hvor kjekk han er? Hvilke voksne har du snakka med?! :o Mamma og pappa liker IKKE Jan Teigen, og selv skal jeg være enig i at han er kanskje ikke verdens beste sanger, men sangene hans vil alltid være norske skatter.

    Sv/Hehe takk for det søta ^^

    SvarSlett
  18. Han er nok ikke den beste artisten Norge har, men jeg liker stemmen hans! Han er jo flink til å synge da! ;-) Utseende derimot... Joda, neida.. Kan ikke si han har det med seg, men så begynner jo også han og bli veldig gammel :p

    SvarSlett
  19. Vel jeg er ikke akkurat no jahn Teigen fan. Men noen av sangene til prima vera og sånn er jo morsome. Og Optimist er på en måte sangen til kanarifansen. en av de. hehe. Så når det butter i mot gauler vi den ut på feltet! :)

    SvarSlett
  20. Når noen sier Jahn Teigen.. da tenker jeg Norske Hits på SingStar og de utallige timene jeg har stått foran TV-skjermen og danset, sunget og lekt popstjerne til nettopp Optimist og Min Første Kjærlighet..
    Egentlig så er det bare flaut å tenke på det, men jeg hadde det nok gøy mens jeg gjorde det!

    Jahn Teigen er en sånn klassisk landeplage.. Man blir liksom aldri kvitt'n.
    Men for all del, han virker som en hyggelig mann! Just not quite my type liksom.. ;)

    SvarSlett