31.05.2011

Interesseportrett #3

Marit har studert til å bli lærer, og allikevel har hun hatt tid til å reise mye. Både til Dublin, Kjøbenhavn og Marokko. Jeg er sikker på at mange vil kjenne seg igjen i det hun skriver om reise, og samtidig bli ganske sjalu på alle plassene hun har vært!

Navn: Marit Engdal
Alder:
25 (blir 26 den 13.juni)
Bosted:
Oslo
Bloggadresse: http://marit85.wordpress.com/


Interesse:
Reise!
























Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Jeg har alltid vært glad i å reise, og det kommer nok av at jeg reiste verden rundt sammen med familien fra da jeg var liten. Vi reiste mye siden pappa er entomolog (en som forsker og samler på insekter), og vi reiste til eksotiske steder som Malaysia, Indonesia og Karibien!

Hva får du ut av det?
Ved å reise rundt i verden får jeg se nye steder, treffe spennende mennesker og oppdage nye sider ved meg selv. Det er utrolig spennende å få se og oppleve fremmede kulturer, og jeg får aldri nok!
























Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet?
Når man reiser mye lærer man nye ting hele tiden, om kultur, mat, språk osv, og jeg har lært mye nytt alle stedene jeg har vært!

Hvem kan du dele hobbyen din med?
Jeg deler hobbyen min med alle menneskene jeg har rundt meg, både venner og familie!

Har du blitt kjent med noen nye personer ved å drive med reising?
Jeg har blitt kjent med nye personer på alle reisene jeg har vært på. Noen har jeg kontakt med fremdeles, mens andre har jeg bare hatt kontakt med mens jeg var på reise. Facebook har jo gjort det veldig enkelt å holde kontakt med folk man treffer på tur!
























Hvor ofte reiser du?
Så ofte som mulig, men siden jeg har vært student i ganske mange år nå blir det dyrt å reise lang ofte. Det siste året har jeg reist omtrent annenhver måned!

Hvor mye koster det deg å reise så masse?
En del av turene koster ganske mye, men det er selvfølgelig avhengig av hvor jeg drar og hvor lenge jeg skal være borte. Det som koster mest er som regel fly og hotell, men om man er ute i god tid og flink til å planlegge er det utrolig hvor rimelig det er mulig å få det. En del av turene jeg er på, betaler jeg ikke for selv siden jeg gjør det som frivillig arbeid i speidern, så mange av helgeturene jeg er på dekkes gjennom dette.
























Hvor får du inspirasjon fra til å drive med hobbyen?
Jeg blir inspirert av andre som reiser, og leser ofte reiseartikkler på nett. I fjord høst reiste jeg og en venninne til Marokko på impuls etter at vi leste en artikkel om Marrakech på dagbladet mens vi satt å leste til eksamen;) Ellers snakker vi om eksotiske steder vi vil besøke så lenge at vi til slutt bare må dra dit!

Hvem har vært på disse eksotiske stedene som Marit har besøkt?

Siv
xxx

Psst; Vil igjen si til de som har lyst til å være med: send en mail til siiiv95@hotmail.com Legg gjerne igjen en kommentar under også! Det gjør ingenting om flere vil skrive om reising, for jeg regner med det kan bli mange forskjellige svar.

28 kommentarer:

  1. Utrolig bra intervju! :)

    SvarSlett
  2. Utrolig spennende å lese! Høres spennende ut å reise så mye. :)

    Jeg har sendt deg en mail, vet ikke om du har fått den? Hmm!

    SvarSlett
  3. Herlig :) jeg vil også reise!

    Lurer på om du har fått mailen jeg sendte? Så den lå i ukast plutselig :/

    SvarSlett
  4. Jeg har faktisk vært på dagstur til Marokko en gang:) Har såå lyst til å reise mer enn jeg får gjort.

    SvarSlett
  5. Hun er såå heldig! Gleder meg til jeg skal ha friår og dra på backpacking:)

    sv: Det er helt sant:) Det er også godt med honningmelon + sitronjuice, men det er litt vanskeligere å få tak i..

    SvarSlett
  6. Kunne godt å vært med på det selv, men vet i grunn ikke helt åssten interesse jeg skulle fortalt om, siden jeg egentlig ikke har noe, hehe :p

    Men dette var i alle fall gøy å lese om, elsker å reise, men har i grunn kun vært en god del steder i USA <3

    Sv; Hehe, nei det gjør vel kanskje ikke det :p Å farge håret var aldri noe jeg tenkte over når jeg var yngre, men jo eldre man blir, jo mer lei blir man vel av å se det samme håret dag ut og dag inn :p

    SvarSlett
  7. Har ikke vært noen av plassene.
    Fint intervju!

    SvarSlett
  8. åh, lukcypig! skulle ønske jeg hadde foreldre som tok meg med verden over da jeg var mindre. har kun vært i tyrkia ;(

    SvarSlett
  9. Jeg vil også reise mye, men får nok vente endel år først.. Bra intervju!

    SvarSlett
  10. Ikke jeg iallefall... Heldig hun er ;)

    SvarSlett
  11. en dag SKAL jeg reise til marokko! det landet virker så fantastisk.

    SvarSlett
  12. Veldig interessant! :) Jeg liker også å reise, men er ikke så rutinert som Marit virker. :) Jeg er litt mer sånn reise-til-London-fordi-det-er-en-fin-by, eller til reise-til-Hamburg-fordi-det-er-på-veien-til-M'era Luna festival-reisete. Kanskje jeg skal bli flinkere til å integrere meg litt mer når jeg reiser.
    Men først skal jeg reise på fjellet. Og så må jeg finne noen å reise med. Hm.

    SvarSlett
  13. Så spennende med alle de reisene! Jeg har reist mye selv når jeg jobbet i reiselivet, men aldri vært på noen av de destinasjonene.

    SvarSlett
  14. Jeg har også lyst å ut å reise!

    SvarSlett
  15. Awwww, reise. Hadde helt klart vært en favoritthobby om jeg hadde hatt edre råd. Men jeg gjør så godt jeg kan ;) Flott portrett dette også!

    SvarSlett
  16. bra intervju :O
    jeg elsker å reise men går fortsatt på ungdomskolen så har ikke fått vært så ekstremt mange steder (:

    SvarSlett
  17. Spennende interesseintervju:) reise er kjempe spennende:D

    SvarSlett
  18. Reise! Sjukt bra interresse. Likar det :)

    SvarSlett
  19. Elsker disse innleggene dine <3

    SV: Tusen takk, Siv :)

    SvarSlett
  20. Har vært på flere av stedene :-)
    fint intervju :D

    SvarSlett
  21. Nå fikk jeg lyst til å reise også!

    SvarSlett
  22. Har ikke vært noen steder av de stedene!
    så bra intervju <3

    SvarSlett
  23. Artig med slike portretter! :)

    SvarSlett
  24. // hehe, jeg står med reim, den er svart å går under alt håret mitt ;p også syns den ikke bak gitaren xD det er så lenge sia, så husker ikke helt hvilken farge den hadde, men hadde reim :D

    SvarSlett
  25. SV;hehe: dere kan være glade for det:)

    SvarSlett
  26. Marit er super og flink til å dele reisene sine på bloggen! Veldig bra innlegg Siv=)

    SvarSlett
  27. Så bra det ble:) Og gøy at mange blir inspirert til å reise mer av det! Nå skal jeg pakke kofferten og sette kursen mot Køben:)

    SvarSlett
  28. Tusen takk for besøk og kommentar på bloggen min! :)

    SvarSlett