25.05.2011

Interesseportrett #2

Johanne er herlig! Hun er skikkelig koselig, og jeg digger henne, bildene og bloggen hennes. Siden nynorskeksamen gikk såpass bra i dag, og Johanne skriver på nynorsk, så passer det bra at dette blir publisert i dag!

Navn: Johanne K.
Alder: 18
Bosted: Aurland pluss Sogndal, Sogn
Bloggadresse: www.tenkepauser.blogspot.com

Interesse: Analog fotografering og mørkerom og sånnt.
Eg svarar forresten på nynorsk, håpar det går greit.


Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Har på ein måte alltid vore litt småintressert i foto. Men eg oppdaga ikkje analog foto før eg spontant bestilte Diana f+ fordi eg tykte det såg fint ut, og simsalabim så var eg totalt lost. Dette er vel om lag to somrar sidan.


Hva får du ut av det?
Glede.




















Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet?

Eg starta jo på null, visste ikkje forskjellen på mediumformat og vanleg film, visste ikkje forskjellen på farge og svartkvittframkalling, visste knapt korleis ein sette film i kameraet, og visste no i alle fall ikkje kva ISO og ASA ville seie. Så ein kan trygt seie at eg har lært noko nytt - alt eg kan til no faktisk!

Har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette?
Eg har vore så utrulig heldig å treffe på profesjonelle som har drive med analog foto og framkalling sidan før eg vart fødd, og eg har lært så vanvittig masse av dei. Utan dei hadde eg faktisk ikkje kunne drive på, for då hadde eg aldri lært noko som helst og heller ikkje fått tak i mørkerom.
Og han fine som etter kvart har vorte kjærasten min har eg på ein måte vorte kjend med gjennom ei felles interesse for foto. Det er vel lov å nevne litt sånnt og.

















Hvor ofte utøver du denne hobbyen?

Så ofte som råd, det er sjeldan å sjå meg utan ein av mine vakre kamera gjøymd i veska eller hengande over skuldra.

Hvor mye koster det å holde på med dette?
Det kjem an på kor langt du tek det og kor heldig du er. Eg har vore ekstremt heldig og fått mørkerommet mitt heilt gratis, elles er mørkeromsutstyr den dyraste delen av hobbyen. Og så kjem vel kamera. Men for meg kan ikkje verdiane målast i pengar.




















Eventuelt
, for spesielt intresserte: Kamera eg brukar er Diana f+ (har også instant back til denne, som tek polaroid), Pentax ME, Canon T70 og Kodak Junior II. Og så har eg ein Actionsampler som eg ikkje har fått brukt skikkeleg endå men som skal verte fin til sumaren. Eg framkallar kun svartkvitt sjølv førebels, utstyret for farge står på vent (det er eit hakk vansklegare).

Hva slags tanker gjør dere dere?

Siv
xxx

Psst;
Vil igjen si til de som har lyst til å være med:
send en mail til siiiv95@hotmail.com Legg gjerne igjen en kommentar under også! Det gjør ingenting om flere vil skrive om foto, for jeg regner med det kan bli mange forskjellige svar.

29 kommentarer:

  1. Så kult :) Hun kan dette med foto, hun!

    SvarSlett
  2. Hvis det er hennes bilder, er de fantastisk...

    SvarSlett
  3. Hurra, dette vart jo eigentleg meget fint! :) Übergøy å høyre at det gjekk bra på nynorskeksamen! Og du har forresten forstått heilt riktig - alle bildene du har plukka ut er mine :)

    SvarSlett
  4. så bra intervju :D bra at du skriver på nynorsk, trenger faktisk å øve litt til nynorsk-tentamen så ;p
    men jeg vil gjerne bli intervjuet! :D

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg :)

    Sv; Da må du ta deg tid til sånt da! :p Vil anbefale å se på første sesongen av GG, det var helt fantastisk :D

    SvarSlett
  6. Kjempe fine bilder hun tar! :D
    Litt innviklet foto-språk, ikke alt jeg skjønnte :/
    Skjønner ikke hvordan man får så fine bilder med anolog kamera? :P

    SvarSlett
  7. Åh så gøy det er med sånne portretter! :D Bra skrevet og besvart dah! :D fine bilder også! :) (hjertelig takk for kommentar *big smile*)

    SvarSlett
  8. Moro med portrett! skal sjekke bloggen hennes!

    SvarSlett
  9. Fint skrevet og fantastiske bilder:)

    SvarSlett
  10. sv: tusen takk for at du meldte på bloggen din :-)

    SvarSlett
  11. dyktig! aah, jeg skulle svare på de spørsmålene også, jeg ;o glemsom, much?

    SvarSlett
  12. Så fint intervju. Jeg er jo så gammel at jeg har brukt mye analogkamera da jeg var yngre ;)
    Likte veldig godt svarene. Og så klart de fine bildene.


    (Jeg kunne godt tenkt meg å vært med på dette. Da kunne jeg ha skrevet om vintageklær)

    SvarSlett
  13. Svar; haha, jeg er så enig:p var egentlig på utkikk etter noen andre, kanskje litt dypere sitater, da jeg kom borti dette. Det var visst sagt av onkel skrue, smarting det altså!

    Utrolig gøy med interesseportrett, skal svare på spørsmålene jeg fikk på mail så fort jeg kan! :)

    SvarSlett
  14. Hun tar kjempefine bilder. Digger det med de røde skoene og kamera. Inspirerende!

    SvarSlett
  15. Hun har jeg aldri hørt om før, takk for tips. skal sjekke, hun virket jo kjempeflink! :)
    / fikk en link til en dvd på ebay. så da skal jeg nok få tak i :)

    SvarSlett
  16. Veldig fine bilder :)

    SvarSlett
  17. Herlig innlegg og kjempe fine bilder <3

    SV: Ja det var moro å følge med ;) Hun var utrolig flink <3

    SvarSlett
  18. SV: Ja og denne bloggen er så fin :) Anbefaler enda en tur innom jeg :D

    SvarSlett
  19. Veldig interessant lesning. Artig å lese om noen som driver analogt, de aller fleste bare surrer rundt omkring med en diger speilrefleks og ikke aner hva de driver med. Analogt så blir jo det litt dyrere, så det er gøy.
    Likte vrien på dette her, bedre enn de kjedelige bloggportrettene som florerer OVERALT i bloggverden. :)

    SvarSlett
  20. Fantastiske bilder! fint innlegg, moro med "intervjuer" :-)

    SvarSlett
  21. åh for et fantastisk interresseportrett, eg digge listene hennas, de e så überfine alle sammen ;)

    glede meg te flærre sånne portrett ;)

    / åh ja, band of horses e finfint ;)

    SvarSlett
  22. Linea Stöyl liker dette (hehe facebook geek) Skal sjekke ut bloggen mer :)

    SvarSlett
  23. Nydelige bilder og flott intervju ;)

    SvarSlett
  24. Stolt over deg, Johanne! :D

    Til alle som lurer er eg ein god venn av Johanne, og under analog-foto-opplæring. Heldige meg!

    SvarSlett
  25. Elsker bildene!
    Skulle ønske jeg hadde satt meg enda mer inn i foto.. Angrer virkelig nå som jeg slutta på meidalinja..
    Men, det er vel en liten pris å betale.. *tenke*

    Kudos til Johanne! Dette kan du! :D

    SvarSlett
  26. elsker bloggen til johanne:) fint intervju:)

    SvarSlett