19.05.2011

Kontrollfreak

Jeg liker å være på toppen av hierakiet. Jeg hater å bli bestemt og sjefet over. Eller, det gjør meg ingenting om det har å gjøre med ting jeg ikke kan med eller bryr meg om. Men ellers liker jeg å ha kontroll og bestemme. To get it MY way, vet dere!































Ettersom dette kan være litt kjipt, har jeg lært meg å være interessert i færre ting ad gangen. Jeg trenger ikke kontrollere alt. Om jeg heller står på mitt bare en gang i blant, skjønner folk det når jeg virkelig vil bestemme noe. Da blir de heller ikke lei av kontrollfreaken. Jeg har forbedret meg mye over årene. Jeg lar folk bestemme selv, så får de lære av feil som jeg vet de kommer til å begå av å være barnslig-sta.

Det å bestemme selv ligger i naturen. Om du ser på barn, ser du at de gjør det motsatte av det de blir bedt om. De vil ikke bli fortalt hva de skal gjøre, og de lærer da også av sine egne feil. De har ikke lyst til å lære av dine. Folk flest orker ikke arbeidet som følger med det å bestemme, men man blir også veldig lei av å se den(de) samme personen(e) bestemme alt. Derfor kan det være lurt å la andre slippe til om de vil være kontrollfreak ei stund. Du kan alltids stå bak og bestemme uten at de selv skjønner det! ;)

Hvem andre er litt kontrollfrik i blant?

Siv

xxx

26 kommentarer:

  1. Haha, som å lese om meg selv. Jeg har en tendens til å blande meg inn i avgjørelser jeg ikke tror blir riktig, og selv om det kan gjøre andre sur, så vet jeg at jeg egentlig har rett, men at jeg skaper en unødvendig konflinkt i steden for å la andre gjøre egne feil.

    SvarSlett
  2. hehe, kanskje det ja, ^_^

    SvarSlett
  3. SV;
    Takk:) hehe. håper du hadde en fin 17.mai feiring også:)

    SvarSlett
  4. Kan nok muligens være det litt noen ganger ja.. Hehe

    SvarSlett
  5. Hoho, jeg er nok en kontrollfreak!
    Jeg kan faktisk få rasriannfall om ikke alt er som jeg vil ha det obs passe der for meg liksom hahaha! xD

    SvarSlett
  6. Det er bra å være litt kontrollfreak, man kommer seg bare frem her i livet hvis å ta saken i egne hender! :)

    SvarSlett
  7. Jeg er kontrollfrik hele tiden, jeg. Til tider må jeg skrive lister, for å føle at jeg har oversikt og kontroll over enkelte situasjoner. Jeg liker å bestemme, og jeg liker å velge selv hvordan jeg vil gjøre ting. Da vet jeg at det blir gjort på "min" måte ;) hehe, har vel forsåvidt forbedret meg de siste årene da. Iallefall på listefronten.

    Sv: Tusen takk! Jeg krysser fingrer og tær for at eksamenene går greit i morgen :)

    SvarSlett
  8. SV; Altså, det er en mann som er fotografen og ikke hun jenta jeg vant lipgloss på bloggen til. Kanskje jeg skrev litt dårlig og du misforstod men slik er det :-p

    SvarSlett
  9. noen gonger e eg litt kontrollfrik, eller det hette vel mær perfeksjonist kanskje, men eg e veldig sånn at ting ska stå på sin rette plass, sånn som for eksempel når trommisen bestemme seg for å tørka støv (noe som e veldig sjeldent) så legge eg merke te at ting ikje står der de ska stå, og då MÅ eg retta på det med ein gong hvis ikje kan eg gå rundt å vær irritert i dagesvis, høhø ;)

    / tusen tusen takk snille du ;)

    SvarSlett
  10. Hello fellow control freak! Yes. Jeg liker å ha kontroll. Spesielt i skolesituasjoner. Ender som regel alltid opp med den rollen da, samme hva jeg vil. Jeg er veldig nøyaktig og perfeksjonist. Har faktisk prøvd å slutte litt med det, endte opp med å få så mye ansvar. Og når jeg skulle fikse alt ble det ganske strevsomt :p

    sv: jepp, congratulations are in order! Har strevd i rundt 2 år med å gå opp i vekt, så da det sa PANG var det litt bra. Ellers har jeg blitt ganske hes og snufsete, så jeg krysser fingre og hiver på mer klær. Hehehe..

    SvarSlett
  11. Igjen må jeg gi deg bra kritikk for hvor flink du er med ord! Selv er jeg nok ikke såå kontrollfreak, ved unntak på noen ting. men jeg liker nok å gi ansvar over til andre ofte..
    (tusen takk for dine spor på bloggen mi! :D Håper du får en fin kveld)

    SvarSlett
  12. Jeg liker ikke at folk skal bestemme over meg...!! NO WAY!

    høhø ;)

    SvarSlett
  13. Der er du ikke alene! Kontrollfriiik i noen tilfeller, men ikke når jeg ikkr bryr meg eller ikke vet :)

    ps. Du skriver bra som alltid! :)

    SvarSlett
  14. Ja, det e utrolig vansklig faktisk, men øvelse gjør mester, e det kje det de seie ;)

    SvarSlett
  15. Jeg må nok innrømme jeg er LITT sjefete på noen områder. På kjøkkenet for eksempel. Men jeg har lært meg til etterhvert at alle har son måte å gjøre ting på, og det kan jo hende jeg kan lære noe av dem også!

    SvarSlett
  16. Jeg er også litt kontrollfreak. Spesielt i skolesammenheng når jeg jobber i grupper. Vil liksom ha ting på min måte, for det er da jeg syns det blir best - haha. Prøver å unngå det da, men det er ikke alltid like lett! :P

    SvarSlett
  17. Skal innrømme jeg liker å få det min vei, det gjør jeg, men tror sånn generelt at jeg er litt midt i mellom, ikke for kontrolerende og bestemmende, ikke for nøytral og følgende. Et sted innimellom. Fint sted å være egentlig.

    Sv/ Hehe, ja jeg har vel vært ganske heldig der tror jeg :) Flotte gutter. Har du fått oppleve dem live?

    SvarSlett
  18. SV: Nå er det bare en dag igjen :D Gleder meg til å vise bilder :D

    SvarSlett
  19. Hahaha, dette er herlig å lese! Høres akkurat ut som meg. En barnslig stahet, bra ;)

    SvarSlett
  20. Blir skikkelig kontrollfreak når det kommer til å arbeide i gruppe, bare før å få det best mulig :)

    SvarSlett
  21. Jeg er ikke særlig kontrollfreak akkurat.. Jeg liker ikke å bestemme over andre, men sta derimot - det er jeg!

    SvarSlett
  22. Ahh, ja.. Kjenner meg igjen der gitt! :')

    Er vel innesrt inne veldig innstilt på å få ting som jeg vil.. Men, det går jo sjeldent den veien xD
    Prøver mitt aller beste å ikke bli FOR kontrollfrik da! Selv om.. det kanskje ikke funker like bra av og til :P

    SV: Jeg håper på service og samferdsel! Må bare krysse fingrene for at jeg ikke ombestemmer meg igjen innen de neste to månedene xD

    SvarSlett