29.05.2011

"Hva skjer, Siv?"

Vil dere virkelig vite det, da? Det er veldig stressende. Å holde på med det jeg gjør altså. Tiendeklassen er synonymt med første eksamener, og ettersom skriftligen er overstått, er all konsentrasjon fikset på muntligen. Men først må vi gjennom en prøve.



























Det jeg holder på med i prøvemuntligen har med de over å gjøre. Og jeg kan snart mer om Henrik Ibsen enn om meg selv. Jeg ender alltids opp med Ibsen, men da slipper jeg på den andre siden å grave meg ned i bøker (les: Wikipedia) for hver gang. Denne gangen er oppgaven "Drama. Gjør også rede for realismen og skjønnlitteratur". Det siste punktet var valgfritt, men det var lettere enn de andre valgene. Så med denne oppgaven på pannelappene, har Siv brukt dagen sin foran laptopen. Jeg prøver å ikke ta dette så seriøst, for karakterene er bare veiledende, men da får jeg heller ikke gjort noe. Håret mitt faller sikkert av snart fra frustrasjon. I need some luck. P.s. Vær glad jeg ikke snakker mer om skole. Dere ville sovnet, for sure.

Hvem andre stresser litt med eksamener og sånt?

Siv
xxx

P.s.2:
Man blir hoppende glad når et innlegg blir lagt ut på ei kul side. Se om dere finner mitt innlegg her!

28 kommentarer:

  1. Jeg har ikke eksamen i år, men jeg kan virkelig tro på at det er stressende! :)

    SvarSlett
  2. Lykke til..!! jeg starter om en uke. Har eksamen i matte og drama...og gleder meg ikke.

    SvarSlett
  3. æ stresse vældi med eksamen!:( uffåuff

    SvarSlett
  4. Har ikke eksamen i år! Men æ stresse me annet skolearbeid.
    Lykke til :P

    SvarSlett
  5. JAAAA! Jeg håper virkelig det er verdt strevet! :p

    SvarSlett
  6. Jeg tror du kommer til å klare deg bra! Muntlig virker veldig skummelt, og jeg er forsåvidt litt (veldig) nervøs for den jeg snart skal ha, men vi får bare satse på at det går bra uansett for oss begge :)

    Hehe, og jeg som har lest den første boken av Dan Brown. Har også lest Engler og Demoner og Det tapte symbol, så da har jeg i det minste to til å få lest. Har ikke hørt om House of Night-serien før, men spennende med så mange bøker å lese. Jeg liker serier, men ikke når jeg leser ut alle som har kommet ut og må vente på neste :P (HP-flashback).

    SvarSlett
  7. sånt er jeg ferdig med for leeenge siden ..men savner det litt :P

    SvarSlett
  8. Lykke til med eksamen. Husker det fra jeg selv gikk i tiende, ikke noe morsomt. Spesielt muntlig, for det var og er noe av det verste jeg vet om he he.

    SvarSlett
  9. lykke til! går sikkert bra ;)
    stresser med tentamenter, jeg :/

    SvarSlett
  10. Ah, Henrik Ibsen! Jeg vet jeg har hatt en god del prosjekter om han.. Sikkert skrevet ned hele livshistorien hans et eller annet sted..
    Ikke at jeg husker det lengre nå :P

    Men prøveeksamen er bra! Det gir et lite innblikk, selv om man innerst inne vet at det ikke er det samme "presset" som når det virkelig gjelder..
    Jeg har trua på deg Siv, du nailer nok dette og! ;) :D

    SvarSlett
  11. Jeg stresser med eksamener! Er heldigvis ferdig med to av tre, men den verste gjenstår fremdeles. Muntlig kinesisk. Jeg får lyst til å gråte bare jeg tenker på det. Heldigvis varer selve utspørringen bare i ti minutter, men jeg er hellig overbevist om at det vil bli de ti verste minuttene EVER. Grøss.

    Lykke til med eksamen!

    SvarSlett
  12. jeg! det er sykt mye for tiden :P men men...lykke til :D

    SvarSlett
  13. Selv om ikke karakterene "gjelder" så føles det veldig bra å få gode karakterer :) så stå på, du får igjen for det!

    SvarSlett
  14. Du får ha masse lykke til ;) Jeg stresser med tentamen, har heldigvis bare en igjen da...

    SvarSlett
  15. masse masse lyekke te!

    / thihi, takktakk ;)

    SvarSlett
  16. Kjenner meg veldig igjen frå når eg gjekk i tiande klasse. Eg har eksamenar i år, men eg tek det med knusande ro. Det bekymrar meg litt, fordi eg klarar ikkje ¨å gjere det bra om eg ikkje stressar litt!

    SvarSlett
  17. Åh, håper du klarer å slappe litt av oppi hele eksamenstresset. Det er virkelig ikke gøy å skulle gjennom de første eksamenene sine, husker det godt selv. Kanskje du føler deg bedre når jeg sier at jeg fremdeles føler meg litt usikker og redd foran eksamener, selv etter å ha hatt ubeskrivelig mange (for å illustrere: jeg hadde 13 eksamener på 35 dager for fem år siden, og har hatt jevnlig eksamen siden den tiden).
    Kanskje ikke så betryggende?
    Jeg stresser ikke med eksamen, nei, men avsluttende oppgave på skolen min. Uff. Jeg henger etter, men jeg håper det går bra. :)

    SvarSlett
  18. Hehehehe. Har nettopp hatt en presentasjon i engelsk, skal ha en 75 siders prøve i religion i morgen, eksamen onsdag. Sist uke hadde jeg eksamen mandag og torsdag. Uka før det hadde jeg to tentamener og en framføring. Vet hvor du kommer fra!
    Og neste uke skal jeg ha muntlig eksamen.

    SvarSlett
  19. Jeg har også hatt min del av Ibsen gjennom årene. Det er nesten like greit å få med seg en del nå for det blir enda mer å hente på vgs! Du har vært heldig med denne oppgaven, synes jeg. Realismen er gøy!

    Masse lykke til!

    SvarSlett
  20. Hehe skjønner hva du mener med stress! Jeg har avsluttende eksamener, det vil si at jeg ikke skal ha de til neste år, og kun karakteren jeg får nå vil telle på vitnemålet. 17 juni har jeg matteeksamen, fransk skriftlig 20, fysikk/kjemi/biologi 22, teorieksamen (bil) 27 og fransk muntlig 5 juli....

    SvarSlett
  21. har ikke eksamen før til neste år, men alle tentamenene og prøvemuntlig stresser meg skikkelig. Masse, masse lykke til:)

    SvarSlett
  22. Jeg har eksamen i morra og på onsdag (Mat & Helse)... Så har jeg tentamen i Matte på onsdag i neste uke og så engelsk...

    SvarSlett
  23. Vi kom ikke opp til skriftlig, men når muntligen nærmer seg, kommer jeg nok til å stresse en del med den, ja!

    .. Og, vell, jeg stresser en del med lekser ellers da. Gjør dem i siste liten, før dem skal leveres... Jeg er ganske så skolelei nå, men trøster meg med at den prøven jeg øver til i dag, er en prøve mindre å øve til, og at det nå ikke er lenge igjen til sommerferien! ;-D

    SvarSlett
  24. E so gla ej e ferdi me min eksamen! Ej he igjen å skrive en stil i norsk, og ei framføring om Ivar Aasen:)

    Du må ha lykke til på din(e) eksamena, prøve, tentamena etc! x

    SvarSlett
  25. Lykke til! Jeg er ferdig med eksamen, men vet hvor sykt stress det er rundt eksamensperioden. Du er flink, Siv, heia!

    SvarSlett
  26. Eksamen er skikkelig stress. Håper det går fint med både prøvemuntlig og selve muntlig! :)

    Jeg vet ikke om jeg kommer opp en gang, så det er det jeg stresser mest med. Haha! Krysser fingrene for at jeg ikke kommer opp. :)

    SvarSlett
  27. Jeg har igjen en halv eksamen! Altså.. det er en hjemmeeksamen, og den er halvskrevet hittil. Skal leveres tirsdag, så jeg tar det hele med knusende ro. Men fram til i dag har det vært et grusomt og stressende slit. Det er umenneskelig gjort å plassere en eksamen kun tre lesedager etter den forrige. Stress!

    SvarSlett