16.02.2012

My necklace

neck

Til venstre ser dere korset, som står for kristendommen og troa på noe større enn meg selv. Jeg fikk det av bestemor til konfirmasjonen for nesten to år siden. Til høyre ser dere våpenskjoldet, som er halve meg. Det skotske blodet som renner i årene betyr mye for meg [en liten dobbeltbetydning, hurra!], og anhenget har jeg hatt rundt halsen siden jula 2006. Begge er i Celtic design, noe som styrker betydninga av dem betydelig. Smykket er på en måte en package deal, som med alt det andre som inngår i den dynamiske personen Siv. Det kan også være litt av grunnen til at jeg ikke er så keen på å bruke andre smykker; Jeg har allerede et rundt halsen.

Siv
xxx

50 kommentarer:

  1. Keltisk design er så vakkert, liker smykket ditt veldig godt!

    SvarSlett
  2. Liker de! Jeg har lyst på et kors! <3

    SvarSlett
  3. Vi har noen kvart-skotter i kollektivet vårt, også. Brødre. Gerard Butler er skotsk. Og så er språket så utrolig fascinerende og underholdende. Sukk.
    Utrolig fint smykke. Og med så mange betydninger så blir det så mye ekstra bedre ^^

    SvarSlett
  4. Fint smykke, jeg liker keltisk design skikkelig godt! :)
    Veldig artig, forresten; jeg har også et smykke rundt halsen med to anheng som gjør at jeg også ikke liker å gå med andre smykker. Hihi. Et kors og en T. :D

    SvarSlett
  5. Kjempefint smykke. :)

    Sv; Hehe, det har du helt rett i, Siv! ;)

    SvarSlett
  6. Utrolig fint, og jeg liker betdydninggen veldig godt :D

    SvarSlett
  7. Så fint smykke:) Likte det kjempe godt:)

    SvarSlett
  8. Fint smykke!! Jeg har dessverre kjøpemani og smykkemani så jeg kunne ikke klart meg med bare et smykke ;)Der er kankje en liten fordel med bygdeliv som du har skrevet om tidligere, man kan spare penger på alt man ikke ser i butikkene ;) Var forresten gøy å få et fint ansikt på denne bloggen..har lurt på hvordan Siv egentlig ser ut ;)

    SvarSlett
  9. Så stilig da! Meget imponerende!

    SvarSlett
  10. Kjempe stilig det smykket er!:)
    SV;Så koselig =) Du får ha en fin kommende hyttetur:)

    SvarSlett
  11. Så fint å ha noe som er så betydningsfullt:)

    SvarSlett
  12. så fint det var da!!

    SvarSlett
  13. Kjempefint! Herlig med slikt av betydning!

    Sv/Det kommer nok til å ta en gooood stund før jeg har alt av dette! Uheldigvis.. hehe

    SvarSlett
  14. Kjempefint smykke :)

    SV: Hehe :) Hva med meg da, som verken kan spise gluten eller laktose? Da blir det lite boller og sjokoladepudding!

    SvarSlett
  15. Gøy med smykker som betyr noe for en!
    Jeg gikk lenge med ett lite sølvhjerte med diamanter som jeg fikk i konf gave hos min bestemor som dessverre gikk bort like etter komfen min.
    Men jeg har nå byttet det ut med ett nytt hjerte i hvitt gull og gull som jeg fikk i burdagsgave hos kjæresten min :)

    SvarSlett
  16. sv: Tusen takk, intervjuet var et av de morsomte jeg har vært med på :-)

    Åh, beste venninna mi har et likt smykke som det der. Superfint, og er fint med smykker som har en betydning! (:

    SvarSlett
  17. Fine! Er utrolig kjekt å ha noe som betyr masse for en. Har et smykke rundt halsen selv jeg, som jeg har hatt på meg siden juni 2009 :-) Det er et sølvkors (kristian har akkurat likedan, og bruker det hver dag han og) hvor det er gravert inn 13.01.09 nedover korset, og M og K på småsidene :-) Kjærestesmykket vårt <3 Bruker kun det, og hvis vi bruker noe annet, har vi alikavel på oss korset :-)

    SvarSlett
  18. omg, ikke 13.01.09 men 19.01.09 ! :-)

    SvarSlett
  19. / tusen tusen takk <3

    SvarSlett
  20. Kjempefint smykke. Og sterke symbol =) Akkurat nå er det giveaway på bloggen min, så viss du vil er det bare å vere med. =)

    SvarSlett
  21. d va et kjempe fint smykke! :D

    SvarSlett
  22. Utrolig fint smykke med en herlig betydning! Har selv et smykke jeg går med stortsett hver dag som betyr mye for meg! Tror det kan være viktig å ha en slik eiendel :)

    SvarSlett
  23. Skikkelig fint smykke :D

    SvarSlett
  24. Liker godt smykker som gir mening, jeg har 2 stk som jeg bare bruker i veldig speisielle anledninger siden jeg fikk de av mine døde besteforeldre.

    SvarSlett
  25. Så fine de var! Syntes det er så fint med noe som betyr noe, enn å bare slenge masse tilfeldig rundt halsen :)

    SvarSlett
  26. Et fint smykke med betydning, det liker jeg:)

    //Slapp heldigvis å vente altfor lenge idag, men noen timer ble det jo.. bare glad når alt var over og jeg kunne få kaffi:)

    SvarSlett
  27. SÅ forståelig at du bare vil gå med det da :) Og det er jo trossalt det beste med det tilbehøret som betyr noe for deg. Jeg går selv med to gullringer som betyr endelig mye for meg. Og de går jeg med HVER dag, hele tiden. Forsvinner de, forsvinner en del av meg.

    SvarSlett
  28. uendelig mye skulle det stå.

    SvarSlett
  29. aww, det var utrolig fint :D Likte det veldig godt!

    SvarSlett
  30. Kjempefint, og spesielt når det har en betydning bak. Jeg prøver å bruke forskjellige smykker, side jeg lager smykker selv. Men faller ganske mye tilbake på en g-nøkkel smykke som liksom representerer meg. Føler meg nesten litt naken uten.

    SvarSlett
  31. Er flott med smykker det ligger noe mer bak :)

    SvarSlett
  32. Så flott smykke du har! hadde et smykke jeg brukte hver dag før, men har visst blitt borte, haha.. jaja.. :)

    SvarSlett
  33. De flotteste smykkene er som regel de som har den største betydningen! Og ditt var jo helt nydelig:) Fine fine du! Og ja London - insaaane:) Gleder meg massemasse:))

    SvarSlett
  34. Så flotte smykker med fine betydninger :)

    SvarSlett
  35. Det var et kjempefintsmykke, Siv! :)
    Smykker med betydning er best. Jeg har et par smykker som har en bakgrunn og en historie ved seg. Jeg bruker uten tvil de mest!

    SvarSlett
  36. Kjempe fint smykke! Er så godt å kunne gå rundt med noe som virkelig betyr noe for en:)

    SvarSlett
  37. Det var superfint :) Og gøy hvis noen spør om betydningen og sånt! Jeg syns det er gøy med "vanlige" smykker innimellom, men har et armbånd som aldri forlater armen :)

    SvarSlett
  38. Et nydelig smykke med enda finere betydning! Det er så fint å ha smykker og lignende som betyr så mye for en. :) Har også et smykke med kjempefin bakgrunn, og det blir liksom hundre ganger finere bare på grunn av det!

    SvarSlett
  39. Stilig! Kult at du holder så sterkt på det :)

    SvarSlett
  40. Synes det .. korset? Ligner på en nøkkel! xD

    SvarSlett
  41. Så fint <3 er så fint med smykker som har betydning.

    SvarSlett