11.08.2011

Visitours

I dag får lillesøster og jeg besøk. Fra Tromsø. Eller, Kvaløysletta, egentlig. For vennene våre bor ikke inni selve Tromsø. Dere husker kanskje Marte, hun som jeg dro i konfirmasjon til? Hun som hadde så fint rom? Ja, henne som jeg utsatte meg for alle slags snålinger ved å reise helt alene med fly. Vel, det er den Marte'en, også lillesøstra Frida, som kommer! Nå er vi på samme bølgelengde og kan snakke videre.






















Det var en gang, i det store utland, Sverige for å være mer presis, at en liten familie med skotske vikinger satt og spiste middag. Familien besto av en far og ei mor og to små jentunger på 6 og 8 år. De var på ferie og satt på Coop Obs' café med bestillinger av hamburgere. Fra intet kommer ei dame og spør om ei av jentene i familien heter Siv. For døtrene hennes ble nemlig kjent med to jenter, og vi likna på disse. Siv var det, og fra den dag av har vi holdt kontakt. Det startet mest som brev og flere møter i Sverige. I det siste har det derimot blitt mindre kjøring til nabolandet, og heller flere besøk hjemme hos hverandre. Også har brevene blitt bytta ut med facebook, desverre. For å gjøre klart til et litt lengre besøk, har jeg rydda rommet. Sånn skikkelig. Ikke bare ved å stue alt under pulten, men ved å hive litt, putte mer på loftet og gi bort enda mer. Så nå ser rommet bedre ut en det noen gang har har gjort! (Man trenger vel ikke egentlig å nevne alt man putta i skapet?)

Hvem andre har kontakt med sommervenner fra barndommen?

Siv

xxx

Ps. Dere er så fine. Jeg måtte bare si det. Klem fra Siv, som har et kjempefint liv ;)

26 kommentarer:

  1. Så artig at dere har klart å holde kontakten :) æ e desverre veldig dårlig til det. Brevene æ skriver blir aldrig sendt og når æ tenker at nu skal æ sende ei lita melding til vedkommende, så glemmer æ det selvfølgelig av.

    SvarSlett
  2. Kos deg med besøk :)

    SvarSlett
  3. Så koselige at dere har kontakt enda :) Jeg har ikke kontakt med noen sommervenner...
    Men jeg er fra Kvaløysletta selv, så dette må jo være bra folk ;)

    SvarSlett
  4. SV:

    I know! Dronninga er creepy! xD Og jeg liker Stewart! :)
    Og, hehe, ja! Eller jeg var mer fan før egentlig. Men liker dem veldig godt :D Og Danny er jo råkjekk!

    SvarSlett
  5. kos deg med besøøk! :-D
    sv; thanks! :-D

    SvarSlett
  6. dåkker må kose dåkker masse :D hihi

    SvarSlett
  7. Kos dere masse:) Jeg har ikke direkte noe sommervenner, men jeg har kontakt med ei jente jeg har brevvekslet med siden barneskolen. Det var slik at den klassen jeg gikk i sendte brev med en klasse i en annen skole i ett annet fylke. Vi har holdt kontakt siden da. He he tror vi er de eneste å som holdt kontakten, de andre som gikk med meg på skolen sluttet å ha kontakt med sine "brev-venner":)

    SvarSlett
  8. Så koselig! Har kontakt med ei:)

    SvarSlett
  9. Kontakten har desverre forsvunnet med sommervennene mine fra barndommen :/

    SvarSlett
  10. kos deg masse med besøk da :D har mindre kontakt med barndomsvenner, faktisk ;o

    SvarSlett
  11. så kos at du har klart det :) Nei har nok ikke vært så flink gitt.

    SvarSlett
  12. Alltid hyggelig med besøk! :)

    SvarSlett
  13. Så koselig! Kos dere masse!:)

    SvarSlett
  14. Åh, så koselig at dere fortsatt har kontakt!

    SvarSlett
  15. Så koselig med besøk :) Kos dere masse!

    SvarSlett
  16. Har dessverre ikke så god kontakt med sommervennene mine fra barndommen.
    Blir nok kos med besøk=)
    SV;Egentlig hater jeg de også,men i skolesammenheng hender det at jeg tar et lite eseløre. Er heldigvis ikke så mange jeg har gitt opp,men heller lagt på vent. :P

    SvarSlett
  17. Så koselig.... Jeg har vel faktisk ikke kontakt med noen sommervenner ..

    SvarSlett
  18. Så koselig, kos dere masse da ;) Jeg har egentlig ikke kontakt med noen... Har bare to venner igjen fra jeg var liten egentlig...

    SvarSlett
  19. Så koselig med besøk :) Håper dere har det superdupert!

    SvarSlett
  20. Kos deg søta <3

    SV: Du bør virkelig vurdere å lese de, Siv. Veldig gode bøker ;)

    SvarSlett
  21. Oi! Det er bra, å ha kontakt så lenge. Jeg har kontakt med mine barndomsvenner, men riktig nok ikke alle. Men jeg har hvertfall en som jeg vet kommer til å være i mitt liv fra 5 år til 90... Hehe.. Flinken som har ryddet rommet :-D jeg gjør det samme; stuer alt inn i skapet. Den ryddigheten varer som regel ikke så lenge.

    SvarSlett
  22. Har ikke så mye kontakt med de..:S

    SvarSlett
  23. Så kjekt! Håper du hadde det knall:)

    SvarSlett
  24. Så bra at dere har klart å holde kontakten over så mange år da! :D
    (Nå innser jeg at det får dere til å høres kjempegamle ut, men det er dere jo ikke :P)

    Det er jaggu ikke alle som klarer det der! ;)

    Selv har jeg aldri kommet lengre enn å bare snakket med personer på ferie.. Det ble aldri noe mer enn det desverre :/
    Så go Siv!

    SvarSlett