17.08.2011

Grove pannekaker, nam!

Jeg har fått varierte meninger om mine grove pannekaker, men jeg synes de er kjempegode! Lotte fikk assosiasjoner med havregrøt, mens Tina gladelig spiser dem til lunsj så ofte som jeg orker å lage dem. Uten pålegg, helst. Jeg synes de er bedre uten pålegg, nemlig. Oppskrifta fikk vi forresten på skolen i fjord da vi hadde mat og helse, så jeg skal ikke ta all æra ;)

CIMG9013

Grove pannekaker - 8 stk

1 1/2 dl sammalt hvete
1 1/2 dl hvetemel
1 dl havregryn, lettkokte
5 dl melk
2 egg
2 ss flytende margarin
1/2 ts salt

Bland alt det våte, putt i det tørre og stek ved å prøve deg frem. Kanskje blir de litt rennende, putt i mel. Blir de for tykke, dæsj på med melk. Enkelt og greit! Det er forresten lettere å steke dem om røra er litt tykk... Det går også supert å kutte saltet. Disse kan jeg spise til lunsj hver dag uten å få dårlig samvittighet, for det er da minst like mye grovt i dem som i brød. Iallfall når en ikke har på sukker eller no' som pålegg. Også burde jeg sikkert nevne at 8 av disse er nok til å stappe 2 mager. Etter 4 slike er man så mett at man kan trille ned fra Galdhøpiggen. Og hei! Dere som hater å være sunne kan da prøve disse dere også, for de er gode! Fortell meg om dere prøver oppskrifta og hvordan det gikk!

Flere grove oppskrifter?

Siv

xxx

Jeg håper iallfall at Mala, Karina og Maria liker oppskrifta, for det var de som var nysgjerrige ;)

39 kommentarer:

  1. Har prøvd de :P
    Kjempe gode! Liker de bedre enn de "vanlige" :D

    SvarSlett
  2. da blir det pannekaker til middag i dag :) takk :)
    http://polliani.com/

    SvarSlett
  3. Disse skal jeg lage til lunsj etter registreringen imorgen! :) Takktakk. Og tusen takk for lykkeønskninger - får skrive på bloggen hvordan det går. Veldig spent! Nå reiser jeg med bussen inn til sentrum for å være med på åpningen! Ha en super dag, Siv <3

    SvarSlett
  4. Herlig med pannekaker! :)

    SvarSlett
  5. Nam, jeg elsker pannekaker:) Den oppskriften må jeg prøve!

    SvarSlett
  6. Det er faktisk veldig godt med grove pannekaker! Liker helst vanlige da, hihi...

    SV: Er mange som har klagd over at det ikke funker helt :( Hva er det som ikke kommer opp mente du? Noen bokstaver? Hvilken nettleser bruker du?

    SvarSlett
  7. har alltid laga vanlige, men kanskje det e på tide å prøve de grove?.. ehehe :)

    SvarSlett
  8. SV: Så ut som det funka nå ja ^^ Åssen er det ellers hos deg? Der det skal være?

    SvarSlett
  9. Åh, det fristet kjempemasse akkurat nå!

    SvarSlett
  10. aldri testet det ut før, får vel gjøre det en dag :)

    SvarSlett
  11. Naam pannekaker :D De så skikkelig gode ut!! Det er sånn jeg kunne brukt til middag med masse godt fyll inni, skinke, ost, osv... Eller uten pålegg, bare smør. DET er godt.

    SvarSlett
  12. Er ikke akkurat fan av pannekaker, men de så gode ut <3

    SvarSlett
  13. Tror ikke jeg har smakt grove pannekaker - bare grove vafler ;) Men skal prøve det ut en gang!

    SvarSlett
  14. NAM!! Det så utrolig godt ut! Har blitt helt hektet på pannekaker med nutella, så ikke så dumt å prøve en sunnere versjon!

    VS: Har du prøvd deg forran kamera før da? Hvis du er interessert å være forran kamera, jobber jeg freelance i et av Norges største casting byrå (Når jeg bor i Norge, vel og merke)!

    Søk på folk og film på google, så kommer det opp! Gratis å melde seg inn, eneste er at det er i Oslo, og du må inn for å bli tatt bilde av osv.. Vi caster til alt fra reklame til spillefilm ;)

    SvarSlett
  15. Fint av deg å dele oppskriften med leserne dine. ;) Hørtes spennendes ut med grove pannekaker.

    SvarSlett
  16. Nå fikk jeg lyst på å spise grove pannekaker.=)
    SV;Den er KJEMPE FIN. Skal slenge ut et bilde av den etterpå:)

    //Heldig dine foreldre er da:) Har så lyst å dra til island:)

    SvarSlett
  17. Ahhh, herlig! Tusen takk :)

    SvarSlett
  18. det så godt ut! :D åsså grove! :D

    sv; tusen takk for kommentar ^^

    SvarSlett
  19. De så jo kjempegode ut! Disse skal jeg prøve en gang - takk for oppskrift! :)

    SvarSlett
  20. Mmmmm, de så gode ut!

    SvarSlett
  21. Liker ikke vanlige pannekaker så har mine store tvil på at disse ville falt i smak :) Syns pannekaker har en merkelig konsistens!

    SvarSlett
  22. Det tror jeg skal prøve en gang til middag:) Kanskje i morgen:) De så veldig gode ut:)

    SvarSlett
  23. Hmm, de så gode ut!
    Merker også at jeg ble egentlig litt sulten nå...

    Disse må jeg prøve engang! :D

    SvarSlett
  24. Mm, de så gode ut :D

    Hihi, takk! Synes de ble ganske så kule jeg også, gøy å eksperimentere litt :)

    -Mariann

    SvarSlett
  25. Skulle egentlig legge ut en kjempegod grovbrødoppskrift, men jeg har så mange ting på tapetet for tiden at jeg ikke har tid. :/ Men grove oppskrifter er alltid bra. Du må gjerne legge ut flere!

    SvarSlett
  26. NAM NAM NAM <3

    SV: Ja denne må du sjekke ut, Siv. Helt herlig <3

    SvarSlett
  27. Hørtes veldig gode ut da! :)

    SvarSlett
  28. Grove pannekaker er godt, men her går ting på ca-mål ;) Er så lenge siden jeg har laga det nå at jeg ikke helt husker hvor mange egg ol. Var han ene jeg bodde med som tok seg av pannekakene ;)

    SvarSlett
  29. Skal prøve de en gang ;)

    SvarSlett
  30. det er utrolig godt...liker grove pannekaker mye bedre enn mørke :D
    det er jo veldig enkelt..bare bytte ut det lyse melet med grovt mel og havre, og kutte helt ut sukkere og mindre salt.! jeg syns det også kan være veldig godt å blande litt blåbær eller 86% mørk sjokolade noe som er veldig sunnt og bra for kroppen! :D

    SvarSlett
  31. Åå, kuult! De har jeg aldri prøvd!!! :) De skal jeg jammen lage :)

    SvarSlett
  32. Grove oppskrifter, høhøhøh;) Huff dårlig humor.com i dag. Men skal seriøst prøve denne i neste uke, pannekaker er seriøst godt! Bruker dere suppe sammen med kakene i nord da?;) På nord-møre er det tomatsuppe, mens i trøndelag er det ertesuppe for alle penga!

    SvarSlett
  33. ganske fristende, skal helt sikker prøve ut oppskriften:)

    SvarSlett
  34. Jeg skal helt klart prøve dem en dag jeg orker å lage mat og selvfølgelig, når jeg endelig har fått kjøpt inn alle ingrediensene som trengs for å lage slikt. Syntes grove pannekaker er kjempegodt, og så metter de jo raskere :)

    SvarSlett
  35. Skal garrantert lage desse, eg elskar pannekaker, både grove og fine! Men grove er ekstra herlege å ha til lunsj og frukost! Tykkjer eg då :)

    SvarSlett
  36. Dissa ska æ definitiv prøve å lage engang! ;)

    SvarSlett
  37. Siv=D De er jo faktastiske!!!! Hadde tenkt å skrive "mmm Siv's grove pannekaker" på face, men så kan jeg jo ikke tagge deg og gi deg æren=(

    SvarSlett