13.08.2011

Unnskyld

Jeg har brukt veldig mye av det siste året på å være irritert på deg. Altfor mye tid, egentlig, men jeg har bare ikke klart å la være. Jeg har tenkt veldig mye på hvorfor det gikk som det gikk, enda så gode venner vi var for et par år siden. Plutselig var vi bitre fiender.






















Jeg lurer på om det starta allerede rundt konfirmasjonstider i fjord. Vi ba tross alt ikke hverandre i konfirmasjon, husker du det? I høst klarte vi ikke å samarbeide, og det endte opp med at vi bare så vidt kunne være i samme rom om vi virkelig måtte. Vi snakket aldri til hverandre, men via andre. Begge var så sterke personligheter, og jeg har en følelse av at ingen av oss ville vise nederlag eller svakhet ved å prøve å fikse det. Slik var det iallfall i begynnelsen. I høst, altså. Vi kutta kontakten helt, også motarbeidet vi hverandre i alt. Tenk så mye vi kunne fått gjort om vi hadde stått på samme side! Jeg har også en følelse av at det gikk litt ut over klassen. Vi så ikke på hverandre, og henvendte den ene seg til den andre, var det overlegne miner. Jeg skyldte på deg, og du skyldte på meg. Den gang følte jeg at all skyld lå på deg, men jeg kunne lett ha fiksa det om jeg hadde fått snakka ut.
























For jeg planla nemlig det. Å snakke ut. Jeg lagde en liten monolog, men ikke ville jeg ta det på facebook, og ikke var det mye tid på skolen til å ta det borte fra alle blikk og dumboører. Vi bodde ganske langt unna, du og jeg, så det var en heksekunst å skulle gjøre det på fritida. Jeg vil ikke at vi skal måtte møtes på 10års-jubileet, og ikke kunne møte blikket til hverandre; Alle andre er kjempelykkelige, også skal vi ødelegge det hele med at vi ikke kan stå i den samme gjengen enda vi har alle de felles vennene. Når man møter andre i byen, gir man klem og snakker litt generelt, men jeg tror ikke vi kunne ha gjort det. Ikke sånn som ting lå an mellom oss. Jeg er glad jeg tok kontakten, for nå er vi på talefot og har snakka litt. Men jeg vil ikke si vi er venner enda, selv om vi er på god vei. Vi er ikke uvenner nemlig. Og det gjør en stor forskjell!

Siv
xxx

. Når jeg leser gjennom, får jeg en følelse av at dette er en dramaserie. Det var ganske ille, men ikke bitch-ille som det er på tv, med fights og sånn. Vi er ganske sofistikert begge to, nemlig.

29 kommentarer:

  1. Det er bra du har tatt opp kontakten igjen. Jeg hadde det selv sånn med ei venninne. Vi var bestevenner, men falt fra hverandre. Jeg vet enda ikke grunnen.. Men nå har vi begynt å treffes igjen. Og jeg merker at jeg har savnet henne.

    SvarSlett
  2. Bra du har tatt opp kontakten igjen... :) Det er viktig det <3

    SV: Tusen takk fine Siv.. Frisører er fantastiske skapninger.. :)

    SvarSlett
  3. Bra dere har tatt opp kontakten igjen, er lett da man blir fiender med noen man tidligere har hvert venner med:)

    SvarSlett
  4. Bra at dere er nærmere,eller på god vei. Kjenner meg litt igjen,gode venner som de usynelige båndene blir svakere. Enten det gjelder pga skole,nye omgangskretser.
    Håper dere blir gode venner som dere var før!

    SV;Yeah,fint vær er digg:D Skulle ønske de kom flere ettter hverandre:) hehe. Nachos er utrolig godt,og særlig hvis man slenger på litt ost!:)

    SvarSlett
  5. Heldigen! Skulle ønske jeg kulle begynne på nytt, føler meg for gammel til å få ting gjort nå! Hehe :)

    SvarSlett
  6. // hahah, jeg brukte også lang tid før jeg fant disse! Men det er visst ikke "trendy" med sånne ordinære cardiganer i høst? Hehe..

    Håper virkelig du får ordnet opp med den vennina (?) di! Stå på!! :-)

    SvarSlett
  7. Tøfft og modent gjort av deg Siv!

    SvarSlett
  8. Så bra at du turte å ta det første steget! Jeg har selv vært i en ganske lik situasjon, og det er virkelig ikke noe særlig verken for seg selv eller for venner som også blir påvirket av det :)

    Takk! Godt å være tilbake! :D

    SvarSlett
  9. syns det var veldig bra skrevet av deg, og godt at det er på bedringens vei. håper dere kommer ut av det på den andre siden som gode venner igjen.

    SvarSlett
  10. Så fint at du tok opp kontakten igjen, det er så trist når sånt skjer. Man klarer liksom ikke tenke gjennom det man faktisk har gjort selv og legger all skylden over på den andre, det er så dumt, har gjort det selv også...

    SvarSlett
  11. bra du har tatt opp kontakten igjen :)

    SvarSlett
  12. fikk også litt følelsen av at det var en dramaserie, du skriver bra!
    Bra at du tok kontakten og at dere ikke er uvenner nå.

    SvarSlett
  13. modig gjort siv, det er bra at dere har tatt opp kontakten igjen! :)

    SvarSlett
  14. så bra du tok opp kontakten:) Jeg tenke meg at dette ville ha gnagd hvis du ikke hadde gjort det :)

    SvarSlett
  15. Har selv vært igjennom noe av det samme som du beskriver her! Det er ikke alltid like lett, men jeg håper det ordner seg helt mellom dere :)

    SvarSlett
  16. det er velig bra du har tatt opp kontakten igjen..det er alltid vanskelig å vite hva man skal gjøre i slike sitasjoner men det virker som om du gjorde det riktige :D det er bra !

    SvarSlett
  17. sv; Heheja, det ER deilig ;)

    SvarSlett
  18. håper dere får fiksa det ordentlig til slutt!

    SvarSlett
  19. så bra du tok opp kontakten! :) håpe det går bra vidre me dokker!

    SvarSlett
  20. Det er lite hyggeleg å vere i slike situasjonar så det er bra at dere starter å få kontakt igjen.


    Svar: Det er kjempekoseleg å gjere slike ting for sjølv.

    SvarSlett
  21. Så bra at du tok kontakt!! Sånt har også hendt meg før, men det har gått helt greit på tiårsjubileum altså. Ingen sure miner lenger. Vi var jo "unge og dumme", hehehehe. Dumma ;)))

    SvarSlett
  22. Kjenner meg igjen, ei jeg var veldig god venninne med og jeg fikk det slik. Fikk plutselig nok av hverandre. Kanskje du bare trenger tid? Rett og slett oppleve litt annet, nye venner, avstand..

    sv - bra du like kommentaren da;)

    SvarSlett
  23. Du skriver så sykt bra! Og du treffer virkelig med ordene dine :)

    SvarSlett
  24. Testing, testing... Halloooo??

    Let me know hvis du får inn dette Siv! Så skal jeg fortsette oppdraget mitt! :')

    SvarSlett
  25. Syns dette var et flott innlegg jeg... Og du motiverer nok flere til å gjøre det samme! ;)

    SvarSlett
  26. Så bra at dåkker bynne å få kontakt igjen da! aldri for seint til å prøve å få det til, mene jo tidligare, desto bedre! ;-)

    SvarSlett
  27. Modig å skrive dette :) Kjenner til slikt drama fra skolen, men flott å se at det ordner seg for noen :)

    SvarSlett
  28. Flott innlegg. Så flink du er :-) Jeg blir litt stolt kjenner jeg hihi :-) Dette ordner seg!! Kjenner igjen litt av den situasjonen, og det er ikke lett... Men noen må ta det første steget. Modig!

    SvarSlett
  29. Aw.. :(
    Av og til så klaffer det bare ikke! :/
    Men det er bra at dere har fått tatt opp kontakten igjen, at dere klarer å være "sivile" :)

    SvarSlett