28.08.2011

Jobb, yeeeeah!

Det er ikke en supernyhet, men det er da rimelig nytt. Siv har fått seg jobb! Det er ikke en drømmejobb eller en jobb folk stiller seg i kø for å få. Jobben gir meg litt trøing, behandlig av mopper og såpevann, og trening i å stirre på gulv. Klarer dere gjette hva slags jobb det er?

Floor Cleaner (84/365)

Om dere gjettet at jeg nå har blitt vaskedame, er dere så godt som tankelesere! Det er nemlig rett, det. Jeg og søs overtok jobben å holde samfunnshusets gulv og toaletter rene og pene. Vi vaska der nede for første gang for nesten to uker siden. Det er ikke en krevende jobb. Huset er svært, men det er bare rommene og gangene som er i bruk vi trenger å vaske. Ingen av rommene blir brukt kjempeofte, så da har vi allerede gjort jobben mye enklere. Vi må vaske storsalen, lillesalen, formannskapssalen, trapper og diverse toaletter, og det bare når de har vært brukt eller om vi ser det trengs. Det er skikkelig skummelt å være der når det er mørkt, og iallfall om en er alene. Derfor er jeg uendelig glad for at vi er to. Jeg hadde dødd av å være der alene! Hva slags lønn vi får vet jeg ikke helt, men det er ikke dårlig betalt! Litt lønn er uansett bedre enn ingen lønn. Dessuten er det fint å synge der, for mange av rommene har fin akustikk. Også kommer jeg til å være verdens beste gulvvasker etter å vært vaskedame ei stund!

Hva slags penger tjener dere?

Siv

xxx

Skynd dere og hiv dere med i konkurransen som ender så snart august er over!

/Bildet er linket

34 kommentarer:

  1. awwii, gratulerer så mye :D jobb er jobb, er det ikke? :D
    jobber som servitør, og det er mer eller mindre vaskedame det også :) ihiii

    SvarSlett
  2. gz med jobb :D
    jeg sparer xD
    //vinner er trukket på ukas blogg :D

    SvarSlett
  3. Gratulere me jobb. sykt deili når du får pengan inn på konto :D

    SvarSlett
  4. Grattis med jobb! Det er nesten nødvendig å ha nå om dagene.
    Jeg er seritør & bartender, det er kjekt, men mye vasking, heldigvis ikke av gulv og toaletter da, men :)

    SvarSlett
  5. blir godt med litt ekstra i lommeboken:)

    Jeg tjener nok til og beholde leiligheten min, til mat, klær og slikt :)

    SvarSlett
  6. Ahh! Gratulerer så mye med jobb! Jeg driver og søker jobber! Stress og fortvilende! Har søkt på så utrolig mange :/

    SvarSlett
  7. JObber i hjemmesykepleien, trives! :D

    SvarSlett
  8. ps. Gratulerer med jobb! :D

    SvarSlett
  9. Hey, grattis med jobb. Jeg har hatt mange vaskejobber opp gjennom årene jeg også :) Men det funker, så hvorfor ikke! Ekstra penger er alltid kjekt!

    SvarSlett
  10. har ikke jobb enda :))

    SvarSlett
  11. Gratulerer! Jobb er jobb, og et sted må man jo starte :P

    SvarSlett
  12. eg tjene mine penger fra lånekassen, eller låne hette det vel, hehe ;)

    / hehe, så bra ;)

    SvarSlett
  13. Hehe, du kan komme å vaske hos meg også!:D wee! Jeg tjener penger på å jobbe på bensinstasjon :)

    SvarSlett
  14. Go girl! Liker motivasjonen din ;) I tillegg får du vært med søstra di (som jeg forresten ble nysgjerrig på nå) og så kan det faktisk bli morsomt med god musikk og synging!! Jeg jobber nå litt innimellom og da i barnehager, men ikke noe hittil i r faktisk - kun stipend

    SvarSlett
  15. Tilbake! Gratulere så masse med jobb :D Btw. bruke du og Lotte enda å trene sammen på Dverberg? Har så lyst til å hive meg med på det isåfall!

    SvarSlett
  16. SV: Bra Siv. Ta turen innom. En veldig fin blogg :D

    SvarSlett
  17. Akkurat nå har jeg ingen jobb, så jeg lever på pengene sommerjobben ga meg og lånekassen! Satser på å finne en jobb ganske snart, men Oslo er stort, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne!

    SvarSlett
  18. æ har ikkje jobb, men e på leiting ;)

    SvarSlett
  19. Så flott, gratulerer! Jeg har ikke jobb akkurat nå, har søkt en del og vært på jobbintervju, så jeg venter på svar. :)

    SvarSlett
  20. SV: Tusen takk! Kjøpte den på en butikk i Trondheim som heter Bar E Moro;)

    Vaskejobb er jo også en jobb da, og penger er penger:D Jeg er for tiden fattig student som lever på staten, men har tidligere jobbet i butikk og tjent noen slanter på det!
    - June

    SvarSlett
  21. Grattis med ny jobb:) woop woop:)
    Kanskje ikke favorittyrket,men det gir lønn:)Har prøvd meg borti det før.

    SV:hehe:) takker siv! Anbefaler en tur i skauen:)

    SvarSlett
  22. Gratulerer med jobb! Alltid greit med en inntekt :)

    SvarSlett
  23. Gratulerer med jobb! Min første jobb innebar også å vaske. :) Nå lever jeg på studielån og stipend, men vurderer å finne meg en jobb i en butikk :)

    SvarSlett
  24. Gratulerer med jobb da!! All jobb er uansett en god erfaring å ha med seg! jeg jobber i klesbutikk, og det er ikke akkurat veldig godt betalt, men helt grei jobb mens jeg studerer!

    SvarSlett
  25. gratulerer med jobb! :D det er ofte ikke så lett å finne noen jobb før man er 18, da, og det å vaske er jo helt greit :) jeg jobber på biblioteket for å tjene litt ekstra penger. det er veldig bra! ^^

    SvarSlett
  26. Gratulerer med jobb ;) Har dessverre ikke jobb, men søkte før sommeren på et fast food sted her jeg bor siden de trengte folk til høsten, så nå skjelver jeg bare telefonen ringer, ha ha :P

    SvarSlett
  27. Gratulerer med jobb :) Det er godt å ha en jobb å gå til, og det er godt å tjene penger :) Selv er jeg sykepleier, og jobber på sykehuset. Men skal ta litt mer utdanning nå, så blir litt mindre jobbing fremover :)

    SvarSlett
  28. Gratulerer med jobb:) Akkurat nå tjener jeg penger på å være dagmamma for søsteren min. Skal søke på mer jobb etterhvert:)

    SvarSlett
  29. hipp hurra for deg! :)

    SvarSlett
  30. Jeg slurver så utrolig! Huffda.
    Gratulerer med ny jobb søta :D Jeg driver på med MaryKay (hudpleie og sminke), så det blir vel min jobb?

    SvarSlett
  31. Woop woop, grattis! :D (..tenke å skrive tattis, men det blir feil)

    Litt penger er bedre enn ingen penger, i tillegg så har man jo noe annet tidsfordriv og!
    Også kan det vel ikke skade å ha det på CV'en?

    Den eneste inntekten min er bare stipend desverre.. Men så er utgiftene mine ganske små også nå da, så jeg skal nok overleve fint - i år også :P

    SvarSlett
  32. Gratulere med jobb :D æ har vaska en del i sommar på jobben til mamma, men nu som skolen e bynt blir det bare stress å ha to jobba :p men det e egentlig ganske chill å vaske :-)

    SvarSlett