14.08.2011

Interesseportrett #10

Jeg har sjeldent sett Mona uten et smil på lur, og hun er med på en haug av sosiale ting. Dans er det hun elsker å holde på med, og da er hun flink til å reise fram og tilbake for å være med på diverse opplegg for å få dansa. Facsinerende er det, å se på folk som kan danse!!

Navn:
Mona Agnete
Alder: 16
Bosted: Andøya
Bloggadresse: monaagnete.blogg.no (men jeg blogger desverre veldig sjeldent)

Interesse: Dans, mest swing.
















Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Jeg har alltid likt å danse, og jeg har deltatt på en del forskjellige dansekurs. Men det var ikke før i 7. klassen at jeg begynte med swing. Læreren min danset swing, og hun spurte oss om vi ville være med på et swingkurs for nybegynnere, to andre og jeg ble med (men det er bare jeg som fortsatt danser). Jeg synes det var veldig morsomt og har fortsatt med det siden :)

Hva får du ut av det?
Det er veldig god trening, også er det så sosialt! Det er sjeldent jeg danser alene, for å si det sånn. Hver uke på klubben pleier jeg og noen venner å danse litt, og hver søndag er det dansekvelder innenfor swing, linedance og litt annet. Det er kjempegøy å få møte nye folk som også liker å danse!





















Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet? På forskjellige kurs; øving til Rock Mot Rus (lokal konsert) to år på rad, swingkurs, linedancekurs, blues boogiekurs, rock'n roll-kurs og enda noen til.

Hvem kan du dele hobbyen din med? Andre som danser, familie, ellers fremmede som ser på når jeg er med på å opptre.

Har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette? Ja, mange! For eksempel nye instruktører og nye dansere.


















Hvor ofte utøver du denne hobbyen?
For sjeldent egentlig, jeg skulle gjerne hatt faste dansetimer, men det er nok lite utvalg for noe slikt her på øya... Men jeg danser så ofte jeg kan. Det er jo fritidsdansing på klubber, og swingkvelder hver søndag, selv om det er vanskelig å rekke det hele tiden :)

Hvor mye koster det å holde på med dette? Det kommer an på. Kursene koster jo noe, men for eksempel øvingen til Rock Mot Rus kostet ingenting siden jeg er med i teaterklubben som arrangerte dansingen, og swingkveldene koster bare 25kr også får jeg gratis vaffel/kake og en herlig kveld!

mona

Eventuelt:
Jeg anbefaler dansing til alle som vil komme i form, på en morsom, lett og lærerik måte. Jeg er en av de som ikke liker hard-trening og slit på et treningsrom, men heller noe som er mer sosialt, med musikk og latter.

Flere som liker å danse / kunne tenke seg å holde på med dans?

Siv

xxx


Ps. Som alltid vil jeg si til dere som har lyst til å være med: send en mail til siiiv95@hotmail.com Legg gjerne igjen en kommentar under også! Det gjør ingenting om flere vil skrive om samme interesse, for jeg regner med det kan bli mange forskjellige svar.

//Bildene er linket

22 kommentarer:

  1. Hehe, jeg ser ut som en tiåring fordi jeg er så svak for klær med disney motiver og masse blomster xP Så ender opp med masse fargerike klær som ikke passer sammen.

    SvarSlett
  2. / Tusen takk! :) Jeg tok bildet sånn klokken elleve om kvelden, da stod månen høyt.

    SvarSlett
  3. Herlig innlegg og tusen takk for bloggtips <3 Jeg sjekker ut ;D

    SV: Så bra Siv.. Jeg starter i dag ;)

    SvarSlett
  4. Bra innlegg, den bloggen skal jeg ta en tur innom:)

    SvarSlett
  5. Jeg har gjerne lyst til å være med en gang:)Må bare tenke ut en interesse he he. Sender deg en mail jeg:)

    SvarSlett
  6. / tusen takk, kost meg masse ;)

    SvarSlett
  7. nei, dans er ikke helt min greie :)

    SvarSlett
  8. kunne godt tenkt meg det, bortsett fra at jeg ikke eier rytme :p haha. fail?

    SvarSlett
  9. Jeg kan ikke danse i det hele tatt tror jeg, hehe. :P Men det hørres veldig kjekt ut, det gjør det!

    SvarSlett
  10. liker, men trukke jeg vil drive med det til vanelig ;p
    musikk er min vei <3
    // jeg fant deg på bloggsia mi på face, siden du har likt den med din face. Så så jeg det sto Thor Andre som fellesvenn, så derfor veit jeg det var han xD Så kult da :)) <3

    SvarSlett
  11. Dette er flotte innlegg, kunne gjerne tenkt meg aa vaere med selv, men har saa daarlig med interesser som kommer til aa bli bra lesestoff haha

    SvarSlett
  12. Jeg danset mye hiphop og jazz før, men dessverre ikke nå lenger...

    SvarSlett
  13. er ikke så veldig glad i å danse, men bra at alle har ulike interresser! :)

    SvarSlett
  14. Gøy å lese om ei interresse som er veldig forskjellig frå min! Har prøvd dansning, ballett i tre år, men det var ikkje noko for meg. Skulle ynskje det var det, for annan form for trening er uaktuet. (latsabb jepp)

    SvarSlett
  15. Før var jeg veldig nysjerrig på dans,eller likte veldig godt å være med på dans på skolen når vi hadde forestillinger osv.

    SV;Så bra:) Er fast leser hos Luisa,så det skulle bare mangle at jeg var med i hennes konkurranse:) Fabfashionforless er en ny blogg jeg har begynt å lese:)

    SvarSlett
  16. Hadde nok sikkert vært artig å danse ja, men e for opptatt til å begynne med det :p

    Og hvis æ ska lære mæ en dans, så trur æ at æ har lyst til å lære hip-hop!

    Tok faktisk et sånn linedance-kurs når æ va mindre, og da synes æ det va veldig artig! ;-)

    SvarSlett
  17. Det er så kjekt med disse interesseportrettene. Man får ny innsikt og mer infor om ting som kanskje er litt "ukjent" :)

    SvarSlett
  18. Åh så herlig innlegg :)

    SvarSlett
  19. Dans er jo egentlig veldig moro! Jeg har vært på et par swingkurs og salsakurs...men er ikke akkurat særlig flink! Skulle gjerne lært mer!

    SvarSlett
  20. skulle virkelig ønske jeg kunne danse. sånn av skills, og ikke helt ute av kontroll som det vanligvis blir.

    SvarSlett
  21. Ooh, swing ER så gøy! :D
    Vi hadde noen timer på grunnskolen, men det ble aldri noe mer enn det..
    Selv prøve noen av oss i klassen å opprettholde skills'en vår når vi var på fest! For på ordentlig "bondeknøl"-fest så må man jo danse swing! ;)

    SvarSlett