12.08.2011

Stakkar familie.

Av og til synes jeg litt synd på familien min. Ikke fordi de sliter seg ihjel for å fore meg med penger, eller fordi jeg er en fæl unge. De har heller ikke problemer med at jeg er skikkelig innpåsliten eller har problemer med avhengighet. Jeg tenker på at jeg gnåler på en eller annen sang hele tida.















Jeg synger i dusjen. Jeg synger etter jeg har lagt meg. Stemmebåndene lager lyder på havet, på fjellet, i bussen og på skolen. I butikker kan jeg også ta en trall. Det er ikke det at jeg synger så himla fælt (selv om det kan bli litt tulling i blant), men det er nesten konstant. Og ofte på snåle sanger. Alle får vel irriterende sanger på hjernen? Sånn som denne. Og da er det ikke lett å slutte å synge dem. Ergo, jeg blir gående å nynne på en skikkelig klein sang. Men det aller verste er vel at familien hører de samme sangene igjen og igjen, og igjen, igjen og enda en gang. Når jeg øver på gitar, mener jeg. De sangene jeg kan utenat blir vel mest spilt, og jeg regner med en kan bli rimelig lei av å høre rundt 15 sanger omatt flere titalls ganger i løpet av en måned. Så lærer jeg meg en ny sang, og de må høre på den konstant i et par dager...






















Men det jeg har lurt på ei stund: hva gjør familien til artister? Elsker de å høre de samme sangene på nytt og på nytt, eller blir de så lei at de flykter? Om vi tar Amy MacDonald som et eksempel. Da hun lagde This is the Life, øvde hun på den hjemme flerfoldige ganger? Kanskje satt hun i stua sammen med foreldrene, og plutselig hørte hun denne beaten inni hodet, tok opp mobiltelefonen og lagra det på et opptak. Så skyndtet hun seg å ta fram gitaren, og skrev deretter ned akkorder i en fei samtidig som hun hadde alle disse ordene hun måtte presse inn i teksten. Hun prøvde og failet, og måtte spille den samme biten om og om igjen for å få det til å passe. Satt familien sammen med henne i stua og holdt på å gå fra vettet? For sånn er det her i huset, bare at jeg sitter på rommet. Men familien hører nesten like mye inn på stua uansett...

Hva slags ting dere bare gjøre?

Siv
xxx

//Begge bildene er linket.

23 kommentarer:

  1. Haha, jeg må også synge.. overalt :p

    SvarSlett
  2. Jeg holdt hvertfall på å gå i spinn da søs drev å terpa på Til Elise på piano for mange år siden. Om og om igjen, hver dag! Så ja, det kan være litt plagsomt :P

    SvarSlett
  3. Vet ikke helt jeg :P

    sv: Nei.. jeg tenkte jeg skulle fange den fine morgensolen i noen bilder. Var ikke ute mer enn et par minutter, så gjorde ikke noe annet enn det!

    SvarSlett
  4. // Skulle gjerne sendt et par i posten, ja! :-)

    Jeg må alltid danse!! Hahahah :-)

    SvarSlett
  5. SV: Haha xD Tror kanskje jeg har nevnt før at jeg hørte litt på McFly før. Men ja, nå kan vi være McFly bestiser, tehe! Kanskje du får meg til å høre på dem igjen. De er jo utrolig bra (og kjekke) =P

    SvarSlett
  6. takk siv -.-
    du fikk mæ t å begynne å høre på den dæra
    "Shake your Ballala" hahah! :L
    du e nu søt! <3

    SvarSlett
  7. Hmm nei egentlig ikke :p men syntes det høres kos ut å synge jeg :D

    SvarSlett
  8. synge jeg og :p
    //hehe så kult! Hvordan kjenner du Thor Andre? Jeg har gått i klasse med han xD

    SvarSlett
  9. haha, aww. jeg tror nok foreldrene til artister får metta si engang, de også - men når de vet at avkommet deres oppnår suksess, så lærer de seg kanskje å leve med det? hæhæ :D

    SvarSlett
  10. haha, samme her! og latteren min.. :p

    SvarSlett
  11. Hmm... Kommer egentlig ikke på noe i farta :P

    SvarSlett
  12. Hender jeg tar en trall eller to:)

    SV;Huff, takk! Var ikke veldig god bekjent,men det var moren min. Men forferdelig trist for det!

    // oslove<3 tilbake!

    SvarSlett
  13. haha, jeg kan også finne på å synge i f.eks. butikker. søstra mi blir ganske flau kan man si, hehhe ;-)
    sv; takk, det hadde jeg ;-)

    SvarSlett
  14. sv: hihi, takktakk ^^

    SvarSlett
  15. Hehe det er jo en søt uvane, selv om det kanskje er litt irriterende for de rundt deg!! :)

    SvarSlett
  16. Hehehehe.

    SV: Denne MÅ du skrive opp.. Da må du rett og slett erstatte 90210 med en annen ;) Denne er helt rå Siv. Du kan ikke gå glipp av den :D

    SvarSlett
  17. Sånn var jeg før også. Sang overalt, til og med på bussen hvis jeg ikke passet meg. Var ikke alltid jeg var klar over at jeg sang nemlig. Men så fikk jeg stemmeproblemer og sangforbud i flere måneder, og nå er jeg ikke like avhengig av å synge hele tiden.

    SvarSlett
  18. Haha, hadde syns meir synd i min familie om eg hadde sunge heile tida! Eg syng grusomt. Sjølv om eg kan skjønne at den same songen opp igjen og opp igjen sikkert er litt i meste laget :)

    SvarSlett
  19. Du er jo så flink til å syne! Sikker på at de setter pris på det :D

    SvarSlett
  20. hahah :D ser det for mæ! æ bruke også å synge, når mamma og dem e heime ogsånt, og det e ti ganga værre for dem enn for dine foreldra! hahahah! x)

    ka æ bare må gjøre? hm.. æ spreng uansett korr æ ska heime x) ska æ fra stua til bade, så spreng æ, og det har æ gjort heilt sia æ va lita. :p

    SvarSlett
  21. Men du er jo fliiink da Siv, så jeg tviler på at det er ei pine! Hmm jeg har noen "tullbøyer" som gjerne må ut når jeg er hjemme. Pappa og jeg bruker å herje og terge opp hverandre til alle døgnets tider, til mammas fortvilelse. Alt jeg kommer på nå..

    SvarSlett
  22. Hehe :P
    Jeg sender deg virtuelle forbannelser for jeg åpnet den linken og nå har jeg den rare sangen på hjernen. Fyfy!

    Jeg sitter aldri å synger høylytt (i alle fall ikke hele tiden), men jeg nynner konstant og ubevisst! :')

    SvarSlett