13.07.2010

Gymkarakterer

Jeg må få dette av hjertet.
Helt siden skoleslutt har jeg hatt mareritt om karakterer, og tenkt mye på hvordan tiende vil bli.
Det som plager meg mest er egentlig gymkarakteren...



























De fleste av dere som har fulgt bloggen ei stund, vet at jeg fikk bra karakterer i år.
Men jeg skal ha bedre snitt til neste år, og da må jeg ha enda en 6'er.
Også enda en etter det.
Fortell meg gjerne at jeg har høye forhåpninger, men jeg må ha et mål.
Problemet er at jeg har ingen peiling over hvordan jeg skal kunne klare å få 6 i gym.

Mange av de sportye folkene får 6 i gym.
MEN gym er det eneste faget som alle skal ha mulighet å få toppkarakter, alt etter egen innsats.
Til og med en som sitter i rullestol, og som ikke kan delta på samme måte som de andre skal kunne få 6.
Hvorfor får da aldri jeg 6?
Jeg gjør alltid mitt beste, og jeg var til og med med på Tine Stafetten og fotballturneringa i år, fordi jeg ble tvunget, og av tro på å få bedre gymkarakter.

Det er heller ikke mange gymtimene/svømmetimene jeg har gått glipp av.
De få timene jeg ikke har deltatt på, har jeg hatt god grunn for, og melding fra mamma og pappa.
Hvorfor skal jeg orke å gjøre mitt aller beste når det uansett ikke gir uttelling?

Hvordan skal jeg klare å få 6 i gym?

Siv
xxx

p.s. om dere ikke hører fra meg i morgen må dere ikke bekymre dere.
Det blir bare den andre gangen jeg ikke blogger.
Dere får vite hva som skjer om et par dager!

7 kommentarer:

  1. Du har kanskje litt for mye flesk på kroppen, som gjør at du ikke yter optimalt !

    SvarSlett
  2. 6'er i gym? Uuhm.. Vel, jeg har aldri hatt 6'er i gym, så jeg kan vel ikke uttale meg om det.. :P

    Men gymlæreren vår sa alltid at det var ikke alltid om prestasjoner, men om lagspill. Det å få med alle sammen og være hjelpsom og oppmuntrende :)

    Jasså? Hva slags hemmeligheter er det du driver med da? :P
    Nå ble jeg nysjerrig, hehe xD

    xx

    SvarSlett
  3. Jeg har aldri fått 6 i gym. Andreåret på vgs fikk jeg 3!! Hehehe. Jeg yter ikke alltid mitt beste ;p

    Har hørt at det går ut på prestasjon, teori (på vgs har man gym-teori også) og noe annet... hmm... Google det! ;)

    SvarSlett
  4. Jeg kan hvert fall fortelle deg hvordan du IKKE skal få det: slå hælene dine i gulvet etter et mislykka hopp fra en scenekant som 6-åring og få kronisk betennelse i begge hælene som gjør at du ikke kan gymme som andre (inkludert lite engasjement). Da får du konstant 4.

    SvarSlett
  5. Jeg veit desverre ikke hvordan man kan få 6'er i gym jeg heller. Beste jeg har fått er 5. JEg veit at hvordan form du er i egentlig ikke skal ha noe å si så lenge du yter det beste. Men det tror jeg bare er bullshit. Hvertfall hvis jeg ser på hvem jeg veit om som har fått 6'ere i gym. De er ikke akkurat de beste lagkameratene og de som er mest entusiastiske om alt. Men de som er godt trent og gode i alt som finnes av ballspill og fri idrett og you name it! :p

    SvarSlett
  6. hærregud for en teit kommentar av anonym! oh my good! du har ikke masse flesk på kroppen!!!!

    men æ ane ikke kordan man kan få 6 i gym, fikk også bære 5, enda æ e med på alt i gymmen og e engasjert og alt sånn.. æ elske gym! men neeeeidaaa.. men læreran på vårres skole gjer SJELDENT 6era..en gang fikk æ 5+, så spurte æ bare ka æ måtte gjøre for å gå en 6'ar, når æ va så nært, også sa han bare; "neeeei, det va nu egentlig ganske bra" også fikk æ 5++! DA blei æ irritert ska du tru! -.-

    men lykke til! :))

    SvarSlett
  7. Om jeg hadde vært deg, hadde jeg tatt en prat med læreren og spurt hva du kan gjøre for å få 6. Ikke smisking, men spør om råd.. mitt beste tips hvert fall.

    Liker bloggen din utrolig godt!

    SvarSlett