20.07.2010

Detaljer

Dere har allerede blitt informert om at jeg er en snodig person.
Men når man leser bøker som en galning skulle man vel trodd at jeg elsket detaljer som hvilken farge hus har.






























Blått hus? Jeg så for meg et rødt hus, jeg...

I bøker er det som oftest beskrivelser av det meste.
Men informasjon, som hvilken hårfarge/hudfarge/øyenfarge folk har, får jeg ofte ikke med meg.
Da jeg så Twilight ble jeg forbaust over at Laurent var mørkhudet.
En slik detalj burde jeg da ha fått med meg?
Det er ikke rart filmer ikke minner meg om bøkene jeg nettopp leste!

Hvor opptatt er du av slike detaljer?

Siv
xxx

6 kommentarer:

  1. Får nån gånga det me mæ.
    Kommer vell ann på om korr intressert æ e i innholde ;p :)

    SvarSlett
  2. Jeg ser for meg ALT når jeg leser, og er derfor alltid skeptisk når det lages film av noe jeg allerede har lest :) Tror det gjelder for de fleste; vi danner oss jo bilder i hodet mens vi leser.

    Og for å svare deg på spørsmålet i min blogg: jeg tror vel de færreste faktisk vet hva de vil jobbe som etter videregående. Jeg vil tro at de fleste trenger litt prøving og feiling, og det gjelder jo meg også. Jeg har studert juss i 2 år, men fant ut at det ikke var noe for meg. Har alltid likt å skrive, og føler det er det jeg er best til, så da prøver jeg meg på journalistikk og tror det vil passe bra :) Bare sjekk ut alle mulige studier (det finnes jo så utrolig mange!) og peil deg inn på noe du interesserer deg for - det er hvert fall en god start ;)

    SvarSlett
  3. E egentlig ikke såååå opptatt av sånner detalja :p legg iallefall sjelden merke til sånt :p

    SvarSlett
  4. Hmm.. ikke godt å si. Men jeg lager meg ofte bilder fra steder jeg har vært før og personer jeg kjenner. Ligner ikke helt, men tar utgangspunkt i de.

    svar til deg:
    Nei, nettopp. Man skal gjøre mot andre som man vil at andre skal gjøre mot seg. Kardemommebyloven etc.
    Kunne ønske det var min tegning, men nei, jeg har tatt bilde av et bilde som henger hos mormor

    SvarSlett
  5. Jeg er VELDIG opptatt av sånne detaljer! :P Når jeg leser ser jeg for meg alt sammen, helt detaljert, og jeg husker alltid slike ting også. Når bøker blir filmatisert er det ofte sånne ting jeg irriterer meg over også. :P Haha, første gang jeg så Twilight ble jeg skikkelig sint fordi Edward IKKE hadde på seg en hvit skjorte som var brettet opp til albuene og kontordamen ikke hadde på seg en lilla t-skjorte. Haha... De fem venninnene jeg så den med, som også har lest Twilight, hadde aldri enset det en gang. Huff. Ellers var det ganske merkelig at Laurent ikke hadde olivenfarget hud, men det funket selv om. :)

    Heldigvis har jeg klart å slutte å legge merke til sånne ting nå (vel... jeg legger fortsatt merke til det, men prøver å ikke irritere meg), for da hadde jeg bare klikket hele tidne. :P

    SvarSlett
  6. DET er en fordel med at jeg så Twilight mååååneder før jeg leste boka. For da visste jeg hvordan karaktererne og stedene så ut - da slapp jeg å bli superskuffa når jeg så filmen :P

    Ellers så henger jeg meg ikke opp i detaljer så lett.. Har en vane å glemme sånne ting xD

    xxx

    SvarSlett