29.02.2012

A YEAR!

Hvordan kunne jeg glemme å feire det? Søndagen huska jeg det, men på mandag var det som tatt av vinden. Ett år. Et helt år. 365 dager. Det er 52 lørdager, det! Men jeg har ikke savna noe som helst (om man ser bort fra den første uka med juleferie.) Brusfri hverdag er heller det motsatte av fælt!!!


Trying to drink water

Jeg føler meg så sunn! Eller... Jeg ville heller følt meg usunn om jeg faktisk hadde drukket brus. Det er jo så mye bedre for kroppen å slippe de ekstra grammene med sukker og tilsetningsstoffer, også kan jeg heller spise en ekstra sjokoladebit der kullsyra ikke fyller magen! Vann er den beste tørstedrikken, og brus frister like mye som kaffe. Altså null, niks og nada. Jeg liker å sammenligne brus med de fæle energidrikkene: Altfor søtt, klissete og ei heidundrende, kvalmende lukt. Jeg liker min brusfrie hverdag, og jeg må si at det er stas å si at jeg har vært brusfri i over et år!! Hurra, hurra og sånt, wiiii!

Siv
xxx

/Bildene er linket. Fotnote1 (skrevet etter 3mnd) og fotnote 2 (skrevet etter et halvt år).

57 kommentarer:

  1. Wow, gratulerer! Så flink du er :) Det hadde ikke jeg klart om jeg en gang virkelig hadde gått inn for det :P Altfor glad i cola, men holder meg til å drikke det i helgene. I hvert fall stort sett.

    SvarSlett
  2. Fyttigrisn du er så flink! Burde gjort det jeg også, men er litt for glad i 7up ;)

    SvarSlett
  3. Så flott! Kunne ikke tenke meg å gi slipp på Taben eller Pepsi Maxen helt, men drikker ikke så mye av det :)

    SvarSlett
  4. Flink :) Jeg liker å drikke brus av og til, men det er ikke ofte og har ingen dårlig samvittighet for det. Heldigvis finnes det bedre alternativer enn Cola og alt det søppelet som rår på markedet. Men det er veldig bra å kutte det helt ut, finnes jo så masse annet godt å drikke, spesielt vann :D

    SvarSlett
  5. Så flink du er :D
    Selv ville jeg nok aldri gått inn for noe sånt, liker det for godt :) Det å nekte meg selv ting jeg liker bare for å være sunn, det gjør jeg ikke. Ikke helt i alle fall :P

    SvarSlett
  6. Så fliiink! :D Gratulerer :D

    SvarSlett
  7. Flinka! Bare ikke spis for mye sjokolade nå da ;)

    SvarSlett
  8. Wow, så fantastisk flink du er! Jeg har vært brusfri i akkurat... et halvt minutt - riktignok er det sukkerfri brus, men det er nok like ille som med sukker :) Jeg skåler for deg og satser på å bli brusfri jeg også...en dag :D

    SvarSlett
  9. gratulerer! :-) jeg liker ikke brus jeg, så jeg drikker heller ikke brus. wohoo

    SvarSlett
  10. Wow, husker når du inngikk den greia om å være brusfri! Jeg er veldig imponert! :D

    SvarSlett
  11. HURRA! Gratulerer, så himla flink du er! :) Jeg skulle gjerne kuttet ut denslags, jeg også, men jeg drikker så lite at det får heller gå. :)

    SvarSlett
  12. Hurra for Siv:) jeg drikker brus veldig sjelden pga jeg har migrene. Men drikker brus hvis jeg får det hos noen jeg er på besøk hos eller hvis jeg er hjemme hos mamma og pappa. Men, kjøper det aldri selv. Er pga jeg har migrene og skal ikke ha så mye av slike søte ting:) Så heldig på den måten da he he:)

    SvarSlett
  13. Wow så flink du er! Gratulerer med det :-D jeg er alt for glad i brus, men det er sjeldent det drikkes. Kanskje en lørdag her og der....
    Sv: nei ikke helt, selv om det kanskje virket sånn! Les innlegget under så kanskje du gjetter det :-D

    SvarSlett
  14. Har du vært brusfri i et år???? Jeg har vært brusfri i 4 dager, og jeg holder på å klikke.

    SvarSlett
  15. Jeg drikker veldig sjeldent brus jeg egentlig. Er ikke noe særlig glad i kullsyra faktisk.
    SV; Godt å høre at det ikke bare jeg som jukser litt på bakinga ;) hehe. Pannekaker + tidlig kveld = Awesome!

    SvarSlett
  16. stilig! du har vært flink! :)

    SvarSlett
  17. Du er flinke: ). skulle egentlig også slutte med brus, det varte noen uker får jeg begynte, men drikker mye mindre enn før.

    SvarSlett
  18. Haha, stemmer noe sykt!

    SvarSlett
  19. Oioioi! Flinke deg :D Gratulerer så mye. Jeg var brusfri i to måneder i fjor, men er nok alt for glad i Solo.... =S Men drikker brus kun et par ganger i måneden da. Så det er ikke daglig kost :D

    SvarSlett
  20. Oooh, du er så flink :D gratulerer med å ha hatt et helt brusfritt år! du er et forbilde for oss usunne, haha :'D

    SvarSlett
  21. Wohooo! Flinke Siv, brusfri! Hadde neppe klart det, er cocacoliker , så all creds til deg <3

    SvarSlett
  22. Seriøst! Du er god! :D

    SvarSlett
  23. så flink du har vært! :D
    hadde jeg aldri klart!

    SvarSlett
  24. Så flink du er. Eg må innrømme at 2011 er året der eg drakk mest brus (grunnen er den at eg starta å vera mykje med venninna mi i helgene osv), men nå skal eg begrense meg. Sist brukte eg ei heil veke på ein brusflaske og då følte eg at eg tvang meg sjølv.

    Har du gitt deg sjølv ein premie?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmmmm, kanskje jeg kan si at kjeksen jeg spiste på tirsdag var premien? ;D Det var kanskje dårlig til premie...

      Slett
  25. Flink jente:-) Det er virkerlig bra for kroppen å være uten brus så lenge! Jeg sluttet å drikke cola og egentlig brus da jeg gikk i 7.klasse. Har drikket det noen ganger når jeg er ute å spiser eller når jeg blander alkohol. Men jeg er igrunn ikke noe glad i brus. Jeg liker derimot farris og bris :)

    SvarSlett
  26. Så bra:) Flinke Siv! Skal prøve å trappe ned på brusdrikkingen! Prøver å få drukket like mange glass vann som brus. Eller mer vann :P hehe

    SvarSlett
  27. Jøss! Gratulerer så mye. :) Du er virkelig flink.

    SvarSlett
  28. Wow! Det var inponerende! Jeg tror ikke jeg hadde klart det, særlig ikke om sommeren, så, creds to you!!

    SvarSlett
  29. Wow, så bra! du har vært kjempeflink!! Jeg tror nok ikke jeg hadde klart det, for jeg er alt for glad i brus. Jeg vet det ikke er sunt...men jeg liker ikke kaffe/te, vann er kjedelig, så jeg må ha brus i ny og ne!!

    SvarSlett
  30. Flinka! Drikker ikke brus selv - veldig sjeldent i allfall :) Men melk, det må jeg ha.

    SvarSlett
  31. Flinka :D

    Jeg hadde godteriløfte når jeg var 11-12 år og siden da har jeg spist mindre godteri, drukket mye mindre brus og kuttet så si helt ned på saft faktisk ;)

    SvarSlett
  32. ÅH, så flink du har vært Siv :D

    SvarSlett
  33. Jippi :D Gratulerer flinka :D Jeg synes ikke brus er så godt selv, men drikker det innimellom hvis jeg får lyst på i helga. Det er dog veldig sjeldent jeg har lyst på, så det går helt fint ;)

    SvarSlett
  34. gratulera!!!!

    / tusen takk <3

    SvarSlett
  35. WOW, det er jo veldig imponerende! :) Jeg trodde at jeg var flink som bare drakk brus i helgene. Men neidu...

    SvarSlett
  36. Du er superflink! Klapper for deg!! Du inspirerer meg.

    SvarSlett
  37. Flinkt av deg! Selv drikker jeg stort sett ikke brus av den grunn at jeg faktisk synes det er mindre godt..Tommel opp for brusfrie dager!

    SvarSlett
  38. Så flink du er! Gratulerer så masse:)

    SvarSlett
  39. Så flink du er , Siv :):)

    SvarSlett
  40. Så flink du er da! Er vel ikke riktig tidspunkt å nevne at jeg sitter her med brus..Hadde jeg bare vært like flink! Får være nyttårsforsette for neste år eller noe, haha!

    SvarSlett
  41. Sv; Haha, jo takk for det! Det var ikke kaldt igår, det var 13 varmegrader, så jeg kunne gå i shorts uten å fryse ;)

    Så flink du er da!

    SvarSlett
  42. Hurra! Var du en glad brusdrikker før du bestemte deg for å sette korken på flaska? Er enig med deg i at det er temmelig søtt og klissete, men en gang i blant får jeg et brus-kick hvor jeg bare mååååå ha et halvt glass :) Grattis med ett år som brusfri :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg var ingen stordrikker, men jeg var da glad i brus som alle andre! Før jeg slutta forholdet med brusen fullstending, hadde jeg kutta ned på den i et halvt års tid, men da kunne jeg drikke en gang i måneden eller noe sånt. Det er bare litt gøy å kunne si at man ikke har drukket brus på et år! :D

      Slett
  43. Flink du er - men det er ikkje så imponerende om du ikkje er så glad i det då, hehe.. eg er jo totalt addict av cola, og no når eg har operert har eg ikkje kunne drukket noke med kullsyre.. det er eit reint helvete.. Eg klarte i fjor å holde meg unna det i 3måneder, men eg var like sugen på det kver dag så eg gav etter til slutt.. hehe.. eg vil heller kose meg så ofte som eg kan enn og nyte livet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg VAR glad i det, men nå frister det ikke lengre; Kanskje det blir brusavvenning på en måte?

      Slett
  44. så fliiiink du er Siv! :D Stå på! :D (søtt bildevalg også) Forresten; hjertelig takk! Satt veldig pris på dine varme ord på et såpass personlig innlegg som det du kommenterte på i forrigårs! Betyr mye for meg.. ! Ha en fin kveld! ^^,

    SvarSlett
  45. Har det virkelig gått et år allerede?! Syntes det var nå nettopp at du sluttet nesten.. :P Du har vært flink! Blir det et år til?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes også det har gått fort! Og et år til tror jeg ikke skal være noe problem; Er du med?

      Slett
  46. Wow, du er flink! Nå blei jeg imponert her. Jeg liker vann best, men brus "må" jeg ha innimellom. Rart det der :)

    SvarSlett
  47. FLINK! Du er sykt flink da. Jeg har ikke sjans til å ikke drikke cola.. Det er som mat for meg. Må ha det! Hver dag. Helst hele tiden... ;)

    SvarSlett
  48. Shit, jeg leste første om godterikutten til Marit nå først, og da tenkte jeg kun på det. Og så dette.. Jeg drikker ikke mye brus, et par glass i løpet av måneden, og da er det sterkt og kullsyra svir i nesa nesten hver gang. Men av og til aaaah, det er alt jeg vil ha :P Tenkte over det en dag her, hvordan klarer vi å drikke noe som er helt svart lissom? Burde jo blitt skremt:P

    SvarSlett
  49. Syykee, skjønner ikke du klarer det! Men du er flink. Jeg må ha brus eller noe søt/energi drikke i meg :)

    SvarSlett
  50. Grattisgrattis! Eg har tenkt på å gjere det same eigentleg (inspirert av deg), men då måtte eg gitt opp hylleblomstdrikk, og det hadde blitt litt trist.

    SvarSlett