30.07.2012

Prosjekt: Garasje

Tenk, pappa starta å bygge garasje for to år sida, og jeg har enda ikke nevnt den med ett eneste ord. Så nå er det virkelig på tide å fortelle dere om dette heftige prosjektet! Dere vet, jeg har jo snekra, sparkla og styrt. Heh, neida.. Hvem kan jeg vel lure? (Og som jeg sa til presten her om dagen: Jeg er jo et ærlig menneske!)

CIMG9764

Den er stor. For å starte en plass, liksom. Og dere kan tro folk i bygda har kommentert det "nye huset". Saken er nemlig den: Selve garasjen må jo ha plass til minst to biler. Så har pappa et verksted. Trappa fra garasjen fører opp i en gang, som igjen tar deg med til to dører: Den ene går til mammas hobbyrom/atelier, mens den andre, etter enda noen trappetrinn oppover, tar deg med inn i TV-stua.

CIMG9766

Jeg har hjulpet til, selvfølgelig. Litt, iallfall. Men det er jo ikke så mye å skryte av: Plukka spiker, båret panel, kosta gulv, malt en yttervegg og støvsuga/vaska loftstua. Sånn cirkus. Pappa er den som har fiksa. Med småhjelp fra diverse mannfolk som kan ditten og datten. Men hovedsaklig er det pappa som har gjort mesteparten av arbeidet. Er han ikke flink? Så nå gjenstår bod og verksted, mammas atelier må ferdigmales og møbleres, også er det en del småplukk her og der som må fikses. Ja, det kan jo hende dere får sett mer senere! Når det er helt ferdig, mener jeg. I framtida har vi nå en plass å plassere folk som kommer langveis fra! Også vil søsters og jeg ha en plass å se film uten å bli forstyrra. Eller måtte hive foreldrene ut av huset...

CIMG9768
Dette er halve loftstua. Den andre halvdelen inneholder en flatskjerm... Very modern, you see! (... Dere ser jo ikke det, men dere skjønner tegninga!) Her prøvesatt vi sofaen som en pust i bakken. Det blir bra når vi endelig kan ta den i bruk!

Siv
xxx

41 kommentarer:

  1. Oi, trodde de første bildet var huset deres, men så var det garasjen! : D

    SvarSlett
  2. nice :D:D
    så fint designet har blitt! jeg har vært borte uten nett i en uke, så har ikke sett det før np.. sorry :/ Men det var rååå lekkert <3

    SvarSlett
  3. Stilig, Siv:) Ser fint ut:)

    SvarSlett
  4. Herlig:) absolut ikke dumt;)

    SvarSlett
  5. "Det nye huset", haha! :) Ble jo veldig fint da :)

    SvarSlett
  6. Jeg har aldri sett en SÅ giga garasje! Flott ble den nå da(:

    SvarSlett
  7. ååå for en herlig størrelse på garasjen, våres kunne også være myyye større. Også så deilig med stor tv stue og alt. lucky:))

    SvarSlett
  8. Wooow, looking GOOD! :-D Der kan du ta en runde med heftig Zumba ja! :-D Skru på full guffe, uten at noen klager på lyden ;-) Flink pappa du har, som har snekra sammen det der, virkelig imponert :-)

    SvarSlett
  9. Woah, så stor og herlig garasje! Og den loftstuen var jammen meg kjempefin!

    xx TraN

    SvarSlett
  10. Ultrapowerselvtillitsboost fra deg og dine kommentarer, woop!

    Steike, så herlig med NY hengeplass. Hurra for fikse-pappa! Den sofakroken så delight ut!

    SvarSlett
  11. Litt av et prosjekt :D Skikkelig koselig tv-stue! Har alltid hatt lyst på en sånn plass litt unna huset :P

    SvarSlett
  12. Flinke faren din da:) Garasje er alltid kjekt å ha!

    SvarSlett
  13. Så utrolig flott og stor garasje :-) Og ikke minst praktisk!

    SvarSlett
  14. Uuu, fin loftstue :-D Vi har også garasje men vi har bare plass til noen sykler, rustne planker og bil i den.. med andre ord, ikke noe moderne greier :-D

    SvarSlett
  15. Det er jo veldig greit med god plass i garasjen - det er utrolig hva man klarer å fylle den opp med altså! ;-)

    SvarSlett
  16. Wow, for et prosjekt! Og jeg trodde først det var et hus jeg også. Flinke pappaen din, og flinke du :)

    SvarSlett
  17. Det ble jo koselig! :)

    SvarSlett
  18. Oi, ja det var en stor garasje! Hehe.. Men kjekt det da.. Liker at det er hobbyrom der, det kunne jeg tenke meg å ha!

    SvarSlett
  19. STILIG! Jeg vil også ha et atelier.. Hadde et i boden helt til mamma og pappa gjorde det om til møbeloppbevaring. Det var nedsig ass..

    SvarSlett
  20. Skjønner at det der blir omtalt på bygda, haha! Gigagarasje!

    SvarSlett
  21. Hey, dette ser jo bra ut :D Smaart (:

    SvarSlett
  22. Wow! Flinkis av en far du har :D Utrolig gøy med god plass!

    SvarSlett
  23. Sikkert litt deilig for foreldrene dine å få dere to ut av huset også ;) hehe

    SvarSlett
  24. Wow! Ikke verst :D Ser ganske luksus ut :)

    SvarSlett
  25. woah, råkult prosjekt :D

    SvarSlett
  26. Haha, høres mer ut som et ekstrahus der man har gitt ekstra mye plass til bilene :p Stilig da ;)

    Og takk!! Ikke spesielt glad i måtte ta meg fri fra jobb når jeg trenger $$$... Må si det var festlig å jobbe i denne formen i dag. usj

    SvarSlett
  27. Så herlig! Men det ble jo nesten et anneks med alt som er der, så ikke rart naboene kommenterer det nye "huset" deres :p

    SvarSlett
  28. Woow, det er jo som et ekstra hus det! :D
    Veeeeldig greit å få et helt eget sted hvor man kan stikke av litt nå og da :)

    Du skal ikke ha på deg snekkerbelte og hente hammeren altså? ;)

    x

    SvarSlett
  29. Høres knallbra ut, jeg kommer!! Klart vaskedama må stille opp med sine proffe ferdighet ;) Skjønner godt at han hyret inn deg jeg hehe. Det skal da se skikkelig ut;) Sykt bra at noen klarer å få til alt slik selv synes jeg!

    SvarSlett
  30. Kult, forresten så fint, =)

    SvarSlett
  31. oj, så gøy med et sånt prosjekt! så flink pappaen din er, virker som en skikkelig handymann når han har fått til det der.. digg med en ekstra tv-stue, det har vi savna på hytta mange ganger når vi har besøk og bare en stue, og voksne og ungdommer liksom skal dele den stua. det er utrolig slitsomt faktisk, så jeg skjønner veldig godt at det blir digg med tv-stue! fin var den jo også :D

    SvarSlett
  32. Oi, så flott det ble! Skikkelig flink pappa du har! Ekstra kult når garasjen brukes til SÅ mye :D Pappa er også veldig glad i å bygge å styre, og det er så kjekt å se alt det fine som kommer ut av det :)

    Forresten - har falt helt ut av bloggverden den uken jeg var vekke på ferie, så jeg må bare kommentere det nye designet ditt :D SÅ utrolig fint! Skikkelig stilig altså, og så beskriver det jo bloggen din så godt!

    SvarSlett
  33. Så flott garasje!!! Dette er litt av et prosjekt, så flink pappa du har. Og så flink du er også. :)

    SvarSlett
  34. woho :D stilig! så da blir det filmkveld hos dåkker en dag? ;-) mehehe

    SvarSlett
  35. Ah, jeg liker så godt måten du skriver på. Det er liksom bare Siv som kan skrive sånt! :D Likerlikerliker. Artig med ny garasje da! Husker når vi bygget ny garasje, da måtte vi først rive den andre...og det var ganske skummelt, særlig når du er 6 år og nettopp har flyttet dit sammen med familien, hehe.

    SvarSlett