19.07.2012

Norwegian shops are overrated

Dette året har jeg ikke kjøpt noe nytt til meg selv (utenom concealer og tyggis), så jeg valgte å kjøpe det jeg hadde lyst på i Skottland. Prisene er jo bare en brøkdel av de i Norge, og dessuten finnes det så mye annerledes enn det alle andre har her hjemme! Så da får vi kaste oss inn i denne... utstillings-seansen! Jeg har blant annet kjøpt meg:

ear plugs + pics

make up...

Peacock feather, a necklace

PicMonkey Collage

CIMG9704

... Når man kommer hjem, finner man alltid ut at man ikke kjøpte så mye som fryktet. Selv kjøpte jeg visst bare det jeg planla før vi reiste utenlands. Skottehjertet er intakt uten at jeg merker det selv - man kan vel ikke gjøre så mye med det. Jeg blir iallfall ikke blakk på denne måten! Det nederste bildet, spør dere? Ja, for dere tror vel ikke jeg skal spise alt det der? Det er en hemmelighet, sånn egentlig, men en som jeg kan dele med dere! Vi må bare senke stemmen til en hvisken først: Det er sommergave til klassen, shhhhhh ;)

Siv
xxx

43 kommentarer:

  1. Det er ingen hemmelighet eller noe sjokk at det er DYRT i Norge. Det er kjedelig og bare teit....!

    SvarSlett
  2. Noreg kan til tider vere nokså dyrt.
    Så mange fine ting du har fått kjøpt deg :)

    SvarSlett
  3. Nå blir nok klassen glaaaad! Snille deg :)

    SvarSlett
  4. De beltene/bukseholder (hva heter det??§?§ ahhgrjrh) var utrolig stilige. :D

    SvarSlett
  5. For en heldig klasse! Stilig buksesele, synes det er så kult når jenter går med slikt!! :)

    xx TraN

    SvarSlett
  6. Hihi du asså, lille rare og flinke Siv! Skjønner ikke at det ikke går ann å holde seg til lista når man har gode shoppingmuligheter ;)

    SvarSlett
  7. Mye fint du har kjøpt:) stilig sommergave!
    SV;Takker og bukker kjære Siv:D
    //Yay, tusen takk for din stemme!

    SvarSlett
  8. wow, så flink du er til å kjøpe lite!! og de der skittlesene så herlige ut<3

    SvarSlett
  9. Fine kjøp :) Snill du er! De blir sikkert kjempe glade :D

    SvarSlett
  10. Awww, så mye fint du har kjøpt deg! Herlig innkjøp :D
    Likte spesielt godt det nydelige og fargerike smykket. Skulle gjerne hatt noe selv :)
    Awww, så snill du er! Regner med at du blir ganske populær da, hehe :D

    SvarSlett
  11. Fine kjøp da! :) Yum, Skittles!!!
    Ja, prisene er noe helt annet enn i Norge! ;) Om man bare kunne tjene alle pengene i Norge, men samt bo i UK sier jeg bare!

    SvarSlett
  12. Åh, Skittles! Heldige klassen :)

    SvarSlett
  13. Så snill du er! Og påfuglsmykket - kult!

    SvarSlett
  14. Åh, så grei du er Siv! :D Syns du har kjøpt mye fint, jeg - likte spesielt smykket, så fint og fargerikt! :D

    SvarSlett
  15. Snill du er<3 Det blir nok jubel når de får de der :-P
    Jeg har vurdet å kjøpe meg sånn headset! Er det bra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har bare så vidt prøvd headsettet, så jeg vet ikke helt om jeg kan si så mye - men det virker da greit nok! Betalte bare så vidt 10 kroner for det, så det er jo ikke av den... dyreste.. versjonen! Til mitt bruk funker det greit nok - og de sitter godt også! Så en film med dem her om dagen, og lyden er ikke så verst heller!

      Slett
  16. Skittles! =) Elsker det smykket! Jeg er enig med deg, jeg skal til stockholm i August på Lady Gaga og da skal jeg shoppe until I Drop!

    SvarSlett
  17. Alltid mye gøyere å shoppe i utlandet enn i Norge!

    SvarSlett
  18. Hadde lett klart å spise alt det selv, haha... Jeg elsker skittles, men liker aller best de sure.. hehe..
    Ååå savn på sure skittles, tror jeg må se om jeg har mer igjen av det lageret jeg tok med fra England da jeg flyttet hjem.. ;)

    SvarSlett
  19. ååhhhh, likte skikkelig det påfuglsmykke, og æ har også sånne plekter, hihihi <3 gleda mæ te skittelsan også, hehe:* og se dæ såklart, lille solstråla! fint å høre at du har kosa dæ<3
    -mariao

    SvarSlett
  20. så mye fint du har kjøpt! skulle ønske jeg kunne dra til Skottland!
    ha en fin ferie videre, Siv! Håper du koser deg like mye som meg <3

    SvarSlett
  21. Åh, det smykket var helt nydelig! Give me :D

    SvarSlett
  22. Mange fine ting! Og en hel kasse med Skittles!! Hehe kanskje greit du ikke skal spise opp alt selv ;) Det er alltid mye morsommere å handle i utlandet for de har mer utvalg og helt andre ting enn de kjedelige butikkene i Norge!

    SvarSlett
  23. Det er lov å kjøpe litt til seg selv en gang i blant også! Flotte innkjøp :-)

    SvarSlett
  24. Fine innkjøp! En gang i blandt, må en unne seg selv noe ekstra!!

    SvarSlett
  25. Enda flere flotte innkjøp, digget buksesælene, virkelig deg! :-) Åh, skal du ikke ha all skittlesen selv? :-O Hadde jeg gjort, LETT! Det er jo kjempegoooodt! :-D

    SvarSlett
  26. Så mye fint!Og tusen takk for fin kommentar <3 du er så snill!! Ps! Det var lillesøster som tegnet tigeren på armen min! Men hvis jeg skal tatovere den, så vil jeg få noen til å tegne den mer ekte, og med litt mer skygge i bakgrunnen tror jeg.... Hihi!

    SvarSlett
  27. SV: Ikke sant? Skjønner meg i blant ikke på mennesker.. Tusen takk for den fine og støttende kommentaren, Siv! Betyr mye for meg! :) Håper du får en super helg!

    xx TraN

    SvarSlett
  28. Så fine innkjøp, og det siste bildet, NAM!!! Så snill du er :)

    SvarSlett
  29. Å HERREGUD så mye skittles! Jeg vil ha, jeg vil ha! Likte også veldig godt påfugl smykket(:

    SV: Tusen takk for de fine kommentarene! Du gjør meg så glad!

    SvarSlett
  30. Så mange fine og kule innkjøp:) Elsket påfugelsmykket ^^

    SvarSlett
  31. åh. det smykke va sykt sykt fint. skittles syns ikje eg no særlig om egentlig. kvar gong eg smake ein så håpe eg at det e sjokolade inni. og kvar gong blir eg lika skuffa, haha.

    / tusen tusen takk ;)

    SvarSlett
  32. Siiiv, da. Trøndergutten har jeg pratet om før (ikke noe utlverende greier, men nevnt han iallefall). Uansett så er det ikke nytt blod - han her har jeg beholdt i litt over et år, hihi.

    Jeg har lyst å reise til utlandet å handle. Det er som du sier - en brøkdel av prisen og i tillegg så har de mye vi ikke har. Hoh!

    SvarSlett
  33. Du er så snill du :D Og digger egentlig "gjerrigheten" din når det gjelder deg selv! Det er noe jeg kunne lært litt av :P

    SvarSlett
  34. jeg kjøper alltid den derre grønne ansiktsmasken. den er ganske fresh faktisk :)

    SvarSlett
  35. Nais, får man skittles i sommergave! Hehe nåkka å se fram te første skoledag. Snill du e siv :))))

    SvarSlett
  36. SV: Takk Siv. Londonsturen har vært fantastisk :) Håper du får en fin helg <3

    SvarSlett
  37. SV: Ja det er en herlig blogg. Håper du tar turen innom, Siv :)

    SvarSlett
  38. Hahah, ai love you siiiiiv<3 MEN æ e borte de to første skoledagan :( du må spare til mæg<3

    SvarSlett
  39. Hihi, trodde først du skulle bruke resten av ferien på å mumse skittles ;)

    SvarSlett
  40. SKITTLES<3 Det tok min oppmerksomhet..GAHD som jeg ELSKER SKITTLES!!

    SvarSlett
  41. Haha, det er klart man må hamstre litt! :)

    SvarSlett
  42. Åh, elsker smykket!

    Ingenting er som å dra på shopping i utlandet. Ikke bare er det billigere, men jeg føler alltid at utvalget er mye bedre. Pluss at det alltid blir så mye mer gøy når jeg tenker at ikke alle der hjemme har akkurat dette :)

    x

    SvarSlett