15.07.2012

Ei travel veikje!

Wow. Jeg tror aldri jeg har hatt ei så fullbooka uke som denne. Det er helt sært: Å være fullstendig okkupert uten skolearbeid på agendaen! Men når man kommer hjem fra ferie, er det alltid mye som skal gjøres. Spesielt når man har fått seg sommerjobb, noe som er en ny opplevelse for meg!

busy

Jeg har vaskejobb på samfunnshuset, jeg jobber gjennom barnevernet, og jeg har vaska et sommerhus i sommer. Men alle disse er "kort"-jobber. Nå har jeg en skikkelig sommerjobb, der jeg går skift på opptil syv timer. Jeg skal skrive mer om det å jobbe på en omsorgsbolig i et senere innlegg, for jeg har lært en god del nytt! I tillegg til jobb, har søsters og jeg hatt huset for oss selv noen dager (for første gang ever!). Av den grunn, har vi vaska klær og hund og oppvask, kokkelert, rydda og tatt vare på oss selv. Jeg har nesten ikke hatt tid til å sjekke mail, og iallfall ikke blogge.

Be Still
Jeg skal gjøre dette også. Skal bare gjøre unna alt annet først!

Det er en ny opplevelse og ikke ha nok tid i døgnet til å blogge. Også flere dager på rad! Før har jeg på en måte klart å mekke sammen noen bilder på skolen, eller innimellom andre gjøremål. Så foreløbig får dere innlegg når jeg finner tid. Men dere skal vite at jeg har mye å fortelle! Jeg prøver også å komme gjennom bloglovin, så på grunn av timeplanen min, tar det forever, også fyller den seg opp når jeg tror jeg har kommentert hos alle. Sorry folkens, men dere får kommentarer eventually! Jeg vil jo kommentere sånn høvelig greit, og ikke bare tullkommentarer! Vil selvfølgelig se hva dere har holdt på med disse tre ukene!

Siv
xxx 

/Bildene er linket!

35 kommentarer:

  1. sv; What? Det er jo superviktig å se hele LK!

    SvarSlett
  2. Det er fine opplevelser det, å ha en sommerjobb, og ta vare på hus og alt selv :)

    Kommenter når du orker, jeg har heller ikke vært rundt til alle enda. Så mye papirer jeg har måtte fikse, så nå er jeg utslitt egentlig.. Så kommentarer får bare komme når du orker :)

    SvarSlett
  3. Herlig å ha noe å gjøre hele tiden da, selv om det kan være litt slitsomt i lengden. Blir jo penger av det også :D Selv er jeg av person som elsker å ha noe å gjøre HELE tiden, men ender som oftest med å bli helt utslitt eller syk, noe som ikke er like bra..

    SvarSlett
  4. Jeg opplever akkurat det samme for tiden, =) Jeg jobber hver dag untatt søndag... mellom 5-8 timer hver dag, pluss jeg går på et strengt treningsprogram... Venner, hjemme alene for aller første gang, masse husarbeid!!!!! Det er slitsomt!

    SvarSlett
  5. Woop woop! Full dagsagenda er veldig gøy. Da føler jeg at jeg.. ehehe, LEVER. Trololol. Lengesiden jeg har hatt det sånn. Må være en en eller annen utenlandsferie hvor vi ikke fikk tid til å slappe av.
    Kos dere i friheten (alene hjemme, ehehehehe)! Og det skal nok bli godt med et pust i bakken :)

    SvarSlett
  6. Grattis med jobb da :) Hehe det er sånn det er å bli voksen, å ikke ha tid til overs!! Med fulltidsstudier og ekstrajobb, så har jeg hatt den følelsen ganske mye de siste tre årene !! Det er lurt med sommerjobb, så får du prøvd deg i litt forskjellige yrker. Jeg har hatt mange ulike sommerjobber og prøvd ulike ting...det synes jeg har vært lærerikt!!

    SvarSlett
  7. Det er vel litt godt å ha det travelt og? Selv liker jeg veldig godt de dagene og ukene jeg har planer og oversikt over hva som skal skje:) nyt det:D

    SvarSlett
  8. woah, det er jo bra det! litt godt å ha noe å gjøre ihvertfall :)

    SvarSlett
  9. Er ikke rart du ikke får tid til blogging når rutinene er så endret ;) Sporty med mye å gjøre, og litt greit :)

    SvarSlett
  10. Så gøy! Flinke Siv! Så slipper du å "kaste" bort dagene på å være hjemme og gjøre meningsløse ting!

    xx TraN

    SvarSlett
  11. Blir ikke mye tid til bloggings og annet når man har sommerjobb. Håper du har det bra kjære siv<3

    SvarSlett
  12. Du må huske å ta deg litt ferie også :D Rene arbeidsjernet du :D

    SvarSlett
  13. Hjertlig takk for kjempefine kommentarer. Gleder hjertet veldig mye!
    Jeg føler det samme presset selv! Kommer hjem imorgen fra Polen og begynner arbeidsdagen for fult på onsdag og helt frem til slutten av ferien.
    Du er flink, da!

    SvarSlett
  14. og jo! Glemte helt å svare på spørsmålet ditt om familien min bør i det brente huset. De bor nok i et annet hus, men vi brøt oss inn i denne blokka. Heldigvis er det som ble brent opp ikke deres etasje fordi de bodde i første etasje og brannen startet øverst, så mye av etasjen deres er reddet!

    SvarSlett
  15. Av og til er det fint med fulle dagar, med hugs å puste! Hihi. Håper det er fine dagar :)

    SvarSlett
  16. Det har jo sine positive sider å ha en sommerjobb også ;) Kjenner til det å ikke få lest blogger eller blogge når det blir for mye å gjøre, men sånn blir det innimellom ;)

    SvarSlett
  17. Haha, jeg gleder meg til å høre ;) Og tro meg, den følelsen blir du nok bare mer og mer vant til når du blir eldre. Iallefall hvis du gjør som meg og engasjerer deg i alt mulig rart ;)

    SvarSlett
  18. Hoh, spennende med så full timeplan da! Blogg når du har tid du, vi kan smøre oss med tålmodighet vettu ^^ Hooh, kan tenke meg bloglovin'en din er passe full ja, merker bare etter ei helg jeg, at det hoper seg veldig opp. Setter kjempestor pris på at du gidder å lese alt jeg har skrevet de siste ukene <3 Gleder meg til å høre om alt du har å fortelle oss! :-D

    SvarSlett
  19. Godt det ikke bare er jeg som har en full bloglovin! Plutselig 40 innlegg som må leses, og noen må kommenteres!
    Så kjekt med sommerjobb og være alene hjemme! Du blir liksom så mye mer ansvarsfull da, og det er jo en god ting! :-D

    SvarSlett
  20. hehe, hadde 25 uleste innlegg når eg kom hjem igår, og då hadde eg bare vært vekke fra bloglovin ein helg så skjønne koss det e ;)

    / tusen tusen takk <3

    SvarSlett
  21. Travel jente altså. Jeg jobber fire ganger i uka frem til august, men har fri sånn en dag i mellom vaktene og ikke tre dager på rad.. :)

    SvarSlett
  22. kjenner meg igjen . noe som skjer hele tiden! skal på kveldsvakt i dag jeg, så får ikke så mye mer utav dagen..

    SvarSlett
  23. Du er skikkelig travel om dagen du altså :) Greit å ha noe å fylle tiden med også!

    SvarSlett
  24. Travel om dagen du altså, er jo litt greit å ha noe å fylle ut tiden med da :)

    SvarSlett
  25. Så flink du er, lykke til med jobbinga!! :)

    Sv: haha, eg har aldri nok sko!! :D

    SvarSlett
  26. Det er bare godt det å ha så mye å gjøre at man rett og slett ikke har tid til å sitte foran pcen! Skal være sånn, spesielt på sommeren:) Kose deg masse med alt du har å gjøre:)

    SvarSlett
  27. Så flink du er! Jeg er også hjemme alene, og i motsetning til deg, klarer jeg ikke å ta vare på meg selv. Jeg roter, jeg glemmer å spise og alt er kaos. Men det er ikke såååå ille som jeg skal ha det til da, hihi

    SvarSlett
  28. Det er gøy å være travel, så lenge man er travel på grunn av gøyale ting! Håper sommerjobben går bra. Mange fine Skottland-bilder å kose seg med her inne nå, forresten! Ha en god uke!
    ----
    Ny blogg: www.etdrysskanel.wordpress.com

    SvarSlett
  29. Alltid kjekt med mye som skjer egentlig :-) Så er det jo kjekt at du titter innom bloggene i ny og ne også :) Men det er vel egentlig helt naturlig at det blir litt mindre med blogglesing om sommeren. Ikke det at det er så mye som minner om sommer i Bergen da men! ;)

    SvarSlett
  30. Siv <3 Jeg tror kanskje en sånn type jobb passer for deg? Jeg har selv jobba sånn, så var det er både givende og krevende. Og så er dere snille med huset deres. Jeg ser en liten engleglorie hihi. Stor klem til flink jente;)

    SvarSlett
  31. Jeg brukte å ha det sånn, før jeg ble mye syk. I sommer har jeg ikke gjort noe. Skulle gjerne hatt litt å gjøre men :) Gratulerer med jobb hvertfall<3 det beste jeg vet er å være alene hjemme. da løper jeg rundt i hele huset og synger og danser. noe jeg IKKE gjør når noen er hjemme.
    OG du er fin du, jeg blir alltid så glad når du kommenterer<3 og hvertfall nå når det kom så mye fint samtidig! jeg må bli flinkere på det selv. jeg leser alltid jeg også er jeg ikke så flink til å kommentere.

    SvarSlett
  32. Flinke Siv <3

    SV: Ta turen innom, Siv :) En veldig fin blogg <3

    SvarSlett
  33. FLINKA:D Rart det der - at man har mye å gjøre selv uten skole! Er veldig kjekt å tjene penger mens man har ferie da, i stedet for å suse rundt i 2 mnd :)

    SvarSlett
  34. Det er litt deilig innimellom å ha litt og gjøre også. Du er flink <3 :) Jeg er veldig spent på å høre om jobben på omsorgsboligene.

    SvarSlett
  35. Jeg gjentar, flinke Siv! :D
    Selv om det kanskje kan bli litt stress innimellom, så er det jo en god følelse å alltid ha noe å gjøre :)
    Da kan man sette seg ned og ta en ordentlig pustepause med gooood samvittighet! :D

    Lykke til videre med sommerjobben din! :D

    x

    SvarSlett