31.07.2011

SUNday

Endelig fikk vi i nord sett litt til sommersola. Men ikke nok med det: det var til og med varmt! Så jeg tok med meg Martine i marka for å plukke blåbær. Det ble ikke så veldig vellykka, så og vi ga opp etter en time. Ferdigplukka betydde derimot ikke at vi dro hver til vårt!

CIMG2989

CIMG2924

Jeg vet ikke om jeg noen gang har nevt haien som familien eier? Vel, den er gul og blå, er laga av plast (eller tøy, det er ikke godt å vite) og er opplåsbar. Den pleier vi å feste bakpå båten, også har vi det gøy på fjorden. Planen var å hive den ut i vannet, også kunne vi plaske rundt med våtdrakter på. Men vinden blåste litt opp, så Martine og jeg måtte gå for plan B. Plan B besto av vann, påkledde kropper, havna og en gummibåt. Det har vært lite vannaktivitet her i gården de siste årene, men dette var da en start. Vi ble våte i stumpen, på rygg, armer og ben, men vi hadde det gøy i tillegg til at armene fikk litt trenings. Sola skinner enda, men Siv må rense ut alle de grønne kartene i blåbærbøtta... Eller kanskje hun bare lar det være til i morgen? ;)

Hva gjør dere når det er sol og varmt ute?

Siv
xxx

49 kommentarer:

  1. ligger ute og soler meg og bader, eller drar på stranden med venner og spiser jordbær og god mat!

    SvarSlett
  2. Har vore tre dagar på ei hytte på sørlandet, der har me hatt 28 grader, 22 grader i vatnet og skyfri himmel. Heilt fantastisk <3

    SvarSlett
  3. Åh, blåbærplukking. Nå ble jeg nostalgisk.

    SvarSlett
  4. Jeg var også på tur i dag! Og sannelig hadde jeg blåbærmunn da jeg kom hjem...

    SV; Du klarer helt sikkert selv å fikse stolen ;) Hihi, jeg synes ikke en våt håndduk på en stol var så ille. Jeg la en våt håndduk i mamma og pappa si seng...

    SvarSlett
  5. Ligger ute å soler meg, eller er på ridesenteret :D

    SvarSlett
  6. Så flink du er å plukke bær! Jeg har en tendens til å pakke mer i munnen enn i spannet!

    SvarSlett
  7. Høres kos ut ! (:
    Har den tendensen til å spise mer enn jeg plukker X)
    sv: Amerika (:

    SvarSlett
  8. sv; mer nøyakig Baltimore, Maryland, USA :p

    SvarSlett
  9. Nam, blåbær. Endelig er "bærtiden" her! Fine bilder! Høres ut som du har hatt en super dag!

    SvarSlett
  10. Har også plokka blåbær med lillesøsknan i dag! 1 kilo og kunne blitt masse meire :D Så prøvde vi å fiske i Bogen men møsta bare sluk etter sluk som satt seg fast i tang..

    SvarSlett
  11. Blåbær er digg, men det kan være litt kjedelig å lukke masse i lengden. Skal dere lage syltetøy eller skal dere bare spise de?

    Nå fikk jeg skikkelih lyst til å plaske rundt med en båt :) Hehe! Høres ut som dere hadde en koselig sommerdag! Godt å høre at dere har fått sol i nord!

    SvarSlett
  12. Så bra dere fikk litt sol :) og blåbær er såå godt!

    SvarSlett
  13. Mmmmm, de blåbærene så veldig gode ut!!! :)

    SvarSlett
  14. Jeg trodde dere hadde fått sommeren jeg! Hørt så mange rykter om det, uten at jeg har sett på værmeldingene.. Hehe! Ser ut som herlig tider iallefall=) Vanligvis går jeg i dekning for sola, men i kveld var det så perfekt varme med litt vind. Så da ble det en tre timers tur og det var så fint :D

    SvarSlett
  15. Fine bilder:) Dere har jo hatt sola et par uker da:P hihi..
    Når sola skinner pleier jeg å sitte å små klage i begynnelsen,så pleier jeg enten å gå tur eller sitte ute på terrassen å slappe av. Hvis ikke jeg tusler opp til den lokale bade stedet.
    SV;Mhm, morsomt at headeren skifter bilder og når du går inn på hvert enkelt innlegg er sidemenyen borte vekk:) tihi!

    SvarSlett
  16. Drar på badetur og blir solbrent. Oh, joy!

    SvarSlett
  17. Har vært på hyttetur i helga, spist masse blåbær og multe, digg! :D

    SvarSlett
  18. bader, ligger ute å soler meg og være ute generelt! :)

    SvarSlett
  19. Ja, alt jeg legger ut på bloggen er selvkomponert! Hehe, har bare teksten dessverre - Takk :D

    Ser ut som du har hatt en fin dag, og blåbær er kjeempegodt =)

    SvarSlett
  20. Soler meg, spiser is og koser meg på stranda :-D

    SvarSlett
  21. Når det er sol og varmt burde jeg vel egentlig dra på stranden, men det ender som regel opp med at jeg sløver i skyggen med en god bok. Er det rart jeg ser ut som et spøkelse? Jeg venter hele året på sommer, og når den endelig kommer klager jeg over varmen. Typisk! Haha!

    SvarSlett
  22. Her er det en våke-natt... dvs får meg ikke til å sove. Godt å se at dere klarer å ha det moro :)

    SvarSlett
  23. Jeg soler meg. Jo brunere-jo bedre.

    Nå fikk jeg lyst på BLÅbær:P

    SvarSlett
  24. Når det er sol og varmt så bader jeg og soler meg:)

    SvarSlett
  25. Jaaa! endelig kom solaaa! :D

    SvarSlett
  26. Så koselig å plukke blåbær :) Jeg elsker å bade, men får vel ikke badet før om noen uker når gipsen er av :)

    SvarSlett
  27. soler meg eller spiller feevo :D
    så fine bilder ^^

    SvarSlett
  28. Så herlig da! Lite med sol her nede på vestlandet dessverre. Men når solen først er framme liker jeg å ta meg en tur på fjellet :)

    SvarSlett
  29. Dra til Spania en gang da, beste sydenplassen!

    SvarSlett
  30. Nå var det godt å komme hjem til Oslo, så fiiint vær. Jeg må ut nå! Skal vandre litt i byen kanskje, se litt.. spise på restaurant.

    SvarSlett
  31. Nydelig vær i dag ja :) Det varierer, men i dag var jeg iallefall på stranda med bestevenninna mi :)

    SvarSlett
  32. gjør alt mulig, fra å sole meg til å bade :)

    SvarSlett
  33. soler meg og leser en bok, eller er ute og er med venner :)

    SvarSlett
  34. Fint vær, da koser jeg meg helst på hesteryggen, eller med hunden... eller bader. Er så masse man kan finne på når solen skinner og temperaturen er høy;)

    Blåbærplukking er også kjekt!

    SvarSlett
  35. Hørres ut som du har hatt en koselig dag. :) Veldig kjekt med finvær da, synd vi har så lite av det i grunn. :P

    SvarSlett
  36. Blåbær <3 Lagde trollkrem med blbær i går faktisk, åååh så godt <3

    SvarSlett
  37. Vi bruker å trille tur og sånt, men så hadde vi ikke vogna her i dag, så ble ikke noe tur i dag :(

    SvarSlett
  38. Åh, blåbær er godt! Jeg pleier å jukse ved å kjøpe dem i butikken, hoho. Solskinnsdager er herlig!

    SvarSlett
  39. Så gøy med " hai" bak båten da, selv om dere måtte gå for plan B idag:) Når det er varmt ute så benytter jeg tiden til å sole meg !:)

    SvarSlett
  40. Jeg vil ha en gummibåt! I sola så nyter jeg å være med venner og snakke gossip. Hihi

    SvarSlett
  41. Så deilig! Jeg vil holde på med vannaktiviteter, men det har dessverre vært labert her i gården også. :/
    Blåbær. Nam. Det fikk jeg lyst på nå. Skikkelig lyst på. :)

    SvarSlett
  42. Denne sommern har jeg jobba vær dag det er sol og varmt omtrent haha. Har bada en gang da! men da var det ikke sol :P men varmt var det hvertfall :)

    SvarSlett
  43. Slapper av og bader når det er vær til det:)

    SvarSlett
  44. har også plukka blåbær :D det e jo bare sååå godt :DD

    SvarSlett
  45. Woooow, that's a lot of blåbær gitt!

    Ahh, nå får jeg sånn ordentlig sommerfølelse!
    Så bra at sola og sommeren kom til nord og da til slutt! ;)

    SvarSlett
  46. Hihi, jeg ser for meg deg som traller rundt med mikrofonen i hånda :')

    Så koselig at dere fremdeles møtes hele gjengen da! :D

    Pottermore... Pssshj... :P Personlig så skjønner jeg ikke helt greia, men så er ikke Potter helt min greie heller da ;)

    SvarSlett