27.07.2011

Muffinsdagen

Jeg har ikke peiling på om det finnes noen internasjonal muffinsdag, men i dag bakte jeg muffins i to omganger. Først prøvde jeg ei ny oppskrift på grove eple- og kanelmuffins som jeg fikk fra Iris, også tok jeg like greit de übergode browniesmuffinsene, som ingen klarer å motstå, i samme slengen.

CIMG2796

CIMG2791

Jeg er ikke egentlig noen fan av muffins. Som lita lagde vi til stadighet de tradisjonelle, kjedelige muffinsene med mandelsmak. (I min hukommelse) ble de alltid tørre, og ikke akkurat så god. Brownies derimot, er noe alle liker, så da jeg kom over denne enkle oppskrifta her for godt over et år sida, falt jeg pladask. Den har blitt en av mine spesialiteter, selv om den er en god del mindre sunn enn eple- og kanelmuffinsene... Oppskrifta på de sunnere muffinsene kan dere finne her (som er et bilde Iris lasta opp til meg). Den var like enkel å lage, men jeg bytta ut det fine, sammalte hvetemelet med grovmalt, ettersom det var det eneste vi hadde i huset. Dessuten strødde jeg brunt sukker på toppen i stedet for hakkede sukkerbiter. Jeg hadde tre andre prøvesmakere, og de likte dem! Tommel opp!

Hva slags bakverk er du flinkest på?

Siv
xxx

33 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke å bake, men var veldig glad i og passe god på scones da jeg var yngre=)
    Kan liksom ikke slå feil..=)
    Takk for komplementet på bildet, betyr mye for meg.

    SvarSlett
  2. ps. Var fra meg. Glemte å fylle inn.

    SvarSlett
  3. Nam, de så god ut! :-)

    SvarSlett
  4. Gjett om jeg MÅ prøve å lage brownies-muffinsene da! Elsker brownies, og de så dødsgode ut :D

    SvarSlett
  5. Så sykt godt ut! Fikk sykt lyst på muffins nå:D

    SvarSlett
  6. Åh, har lyst på kake nuu...

    SV: Åjaa, jeg ser mange serier. Har sett alt av Smallville, Supernatural, Vampire Diaries, Gossip girl, One Tree Hill osv... :)

    SvarSlett
  7. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg er flinkest til, men jeg liker å bake, men liker en utfordring også, ^_^

    Og selvfølgelig å spise det etterpå!

    SvarSlett
  8. sv: Tusentakk! :) koselig å høre ^^

    SvarSlett
  9. Åååå! Jeg vil ha! I min familie er det faktisk bare jeg som liker brownies, helt sykt ._.

    SvarSlett
  10. Nam, nå fikk jeg lyst på muffins!

    SvarSlett
  11. Det beste med eplemuffinsene er at de er like gode i mange dager pga eplene som er i :D *namnam*

    SvarSlett
  12. saa utrolig godt ut!!

    SvarSlett
  13. lol det var egentlig min kommentar det over der, men glemte aa logge ut fra lillesoesters konto!!

    SvarSlett
  14. yum yum, Elsker både brownies og epple muffins <3
    internasjonal muffinsdag...Tror ikke det (og vist du søker på google finner man først dette innlegget)
    xD

    SvarSlett
  15. Åh, nå fikk jeg lyst på muffins altså!;-) Jeg er flinkest på gjærdeiger av alle ting:-O Kjedelig at det er så boring å rulle ut så mye deig etter den er hevet though;-p

    SvarSlett
  16. Nam! Det fristet utrolig nå med disse muffinsene, de ser gode ut!

    SvarSlett
  17. naaam!
    - muffins her og :P

    SvarSlett
  18. Nam, dette så veldig godt ut. Min absolutte spesialitet er sjokoladefromasj :D

    SvarSlett
  19. Nam! Så utrolig gode ut! :-)
    Tror jeg er flinkest til å bake brownies fordi jeg har gjort det så mange ganger :-)

    SvarSlett
  20. Jeg er veldig glad i å lage glutenfrie cupcakes med masse frosting på ^^, Kaloribomber :D

    Ellers har jeg fått teken på franske makroner også :)

    Brownies-muffins må jeg nesten prøve en gang :))

    -Silje

    SvarSlett
  21. Muffins :3 <3

    sv; Nå er jeg ikke 100% sikker på hva fanfic er.. Det er tatt helt ut av mitt eget hode i hvert fall x)

    SvarSlett
  22. Sv: ja, me skal ha konsertar her, nesten kvar dag. Saa visst me ikkje skal utfor aberdeen aa ha konsert, saa blir me nok berre her :) takk for da!
    (meretess@wordpress.com

    SvarSlett
  23. Jeg må si jeg er ganske flink på muffins ;) De vi laga som små var crappy, de som lages nå er fantastiske. Stort sett blir de også veldig saftige. Bruker man frukt eller grønt vil de også holde seg lengre. Eple, pære, bananer, gulrøtter, rødbeter...

    Dine så veldig gode ut :) Skulle gjerne smakt på!

    SvarSlett
  24. De ser kjempegode ut! :)

    SvarSlett
  25. Haha, må nok være muffinsdagen, for æ har også baka muffins (sjokolade).

    Skal prøve mæ på dissan to neste gang ;D

    SvarSlett
  26. det eneste jeg er VIRKELIG god på å bake er brownies. resten er jeg ikke så flink på tror jeg. men brownies, DET kan jeg, ihi

    SvarSlett
  27. Jeg liker å tro jeg er jevnt over flink til å bake. Men kanondårlig til å lage middag! :p Hehe...

    SvarSlett
  28. Jeg har aldri hvert noe flink til å bake, men baket litt da jeg var lita sammen med søsteren min og mamma. Nå i dag er jeg mest glad i å lage rundstykker og brødverk. Muffins er godt, så hender jeg lager det. Da bruker jeg å ha sjokolade eller kakao i dem for eksempel. Før i sommer da jeg var hjemme laget jeg det med Monica, tanteungen min på snart 2 år. Hun synes det var så morsomt. Men heldigvis har jeg en kjempe flink pappa som lager de beste kaker:) Så i bursdagsfeiringer og slikt, lar jeg han stå for den jobben he he:)

    SvarSlett
  29. Det så veldig godt ut :D

    SvarSlett
  30. Oh så gode de så ut! Lillesøster og bror prøvde å lage brownies til æ kom hjem, men det ble bare en stor suppe av det hahah!

    SvarSlett
  31. oh, naaamm! dem så dritgo ut! må få smake engang, høhø :D

    SvarSlett
  32. Det der så jo såååååå godt ut! *siklesikle*

    De eple og kanel-muffinsene så spesielt nam ut.. Har på følelsen av at de hadde blitt det perfekte høstsnacks!
    Noen av de muffinsene, en kopp kakao, litt stearinlys, et godt teppe og ei god bok på en rufsete og kald høstkveld! *nikker* JA!

    Tror jeg må lagre de oppskriftene der altså! ;)

    SvarSlett
  33. Høres ut som noe jeg trenger å lage. Smakte noen muffins for noen uker siden som seriøst må ha vært de saftigste jeg har smakt! Både browniesvarianten og eplevarianten høres nydelige ut, så nok en ting på lista som jeg trenger å kjøpe bakeutstyr for å lage :)

    SvarSlett