01.07.2011

Interesseportrett #6

Nina, Nina, Nina. Henne har jeg kjent siden... Jeg husker ikke engang hvordan jeg ble kjent med henne! Det hadde i bunn og grunn med at begge var McFlyers og fra Norge, men bekjentskapet vårt har blitt ganske fint. Vi har til og med skypa! Nina og jeg er veldig like, så da må hun da være kul ;)

Navn: Nina
Alder: 17
Bosted: Trondheim
Bloggadresse: http://eskimox.blogg.no

Interesse: Gitar
























Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Jeg har alltid vært interessert i musikk, men det er nok i løpet av de siste 4-5 årene at interessen for gitaren har kommet til syne. For de som kjenner meg så er det vel ingen hemmelighet av bandet McFly fikk meg mer inn på gitarspillinga! Etter å endelig ha fått dreisen på et par sanger, så ble det bare mer og mer gøy - og da måtte jeg jo bare fortsette.

Hva får du ut av det? Føler at jeg blir gradvis flinkere for hver gang - i alle fall så håper jeg det, så det må jo være kunnskap, fingerteknikker og en mer kreativ hjerne - siden jeg alltid må improvisere når jeg ikke får til den rette akkorden, haha.






















Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet?
Det er litt over alt egentlig.. På ungdomsskolen fikk vi spille gitar i en del musikktimer, men ellers så har jeg lært alt på egenhånd. Internett er fin ting! Også har jeg en onkel som er... langt over gjennomsnittet flink på gitar (jeg er selvfølgelig ikke misunnelig i det hele tatt!), så har fått en del tips derifra.

Hvem kan du dele hobbyen din med? Nei, det er vel alle som har ører til å sitte å høre på kråkestemmen min det da! Hehe, neida.. Når det kommer til å dele hobbyene mine så er jeg ikke så veldig flink. Føler alltid at folk "tar hobbyen i fra meg" - selv om de strengt tatt ikke gjør det. Men jeg har ei barndomsvenninne som jeg titt og stadig sitter og har "gitarsession" (som vi så fint kaller det) med. Jeg klarer nemlig ikke å spille gitar uten å synge - og det er det jaggu ikke mange som får høre. Heldigvis har jeg gjort mye "verre" og ikke minst flauere ting med Camilla, så synginga mi skal hun takle fint.
























Har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette?
Siden jeg er ganske "isolert" når det kommer til spillinga mi, så må jeg nok svare nei.. Men det hadde vært veldig gøy å dratt på et kurs e.l og møtt noen som kanskje er like beskjedne som meg.

Hvor ofte utøver du denne hobbyen? Ikke ofte nok desverre! I år har jeg nesten ikke spilt gitar.. Som sagt, jeg kan ikke spille uten å synge - og her jeg bor er det ikke så godt lydisolert akkurat. I tillegg så er jeg veldig dårlig på å finne nye sanger å spille, og går gradvis lei av de jeg har spilt 592 ganger tidligere.






















Hvor mye koster det å holde på med dette?
Vel, for å spille gitar er det jo en stor fordel å ha en gitar. Man kan jo rocke på luftgitar, men det blir jo ikke helt det samme! Jeg kjøpte gitaren min for to eller tre år siden, og da betalte jeg vel... 2000,- ? Tror det var noe rundt der. Er jo selvfølgelig veldig glad i dette objektet og har vel aldri hjerte til å kaste fra meg den aller første gitaren min, men ettersom kunnskapen har økt om både spilling og gitarer generelt, så er sparingen for en ny gitar allerede i gang. Jeg må bare slutte å ta penger av den potten for å kjøpe noe annet...

Eventuelt: (Noe mer du vil fortelle?) Hm, nope! Til de som har lest så langt - takk for tålmodigheten, og takk for meg! :-)

Hva synes dere om gitarspilling?

Siv
xxx

Ps. For alle som vil være med; send en mail til siiiv95@hotmail.com. Legg gjerne igjen en kommentar under også! Det gjør ingenting om flere vil skrive om samme interesse, for jeg regner med det kan bli mange forskjellige svar.

// Det første bildet er Nina sitt (men det kunne nesten vært mitt!) og nummer to er fra weheartit en plass... De andre er linket.

22 kommentarer:

  1. spilte gitar i 10. eller, spilte og spilte. lærte meg 3 noter :D haha. fikk så vondt i fingrene, så prøvde alltid å unngå det ;L

    SvarSlett
  2. Jeg synes det er artig å spille gitar:) Jeg er ikke så flink, men prøver å lære meg det og bli bedre:) Har hatt egen gitar egentlig siden ungdomsskolen tror jeg, tiende klasse. Men jeg har ikke spilt så mye, men det har blitt bedre i det siste:)

    SvarSlett
  3. Har så vidt tatt i en gitar, er ikke særlig musikalsk av meg :p

    Sv; Ja, det har du jo rett i, men jeg har faktisk aldri vært på et eneste utested i Las Vegas, og derfor må jeg dit flere ganger, det hører liksom med. Men det er i alle fall fullt mulig å gjøre alt annet enn festing og gambling som man lett forbinner Vegas med :)

    SvarSlett
  4. Wehooo!

    Nå er jeg litt forvirret, for jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive.. siden det er om meg.. uhhm...

    Men ja, vi er veldig like! Noe som også gjør deg ganske kul da! ;)
    Kan faktisk ikke huske hvordan vi ble kjent jeg heller.. Dette må jeg finne ut!

    xx

    SvarSlett
  5. ÅH! Sånn by the way... ELSKER MCFLY BILDET!!! :D

    SvarSlett
  6. Fint interesse portrett:) skal ta meg turen innom hennes blogg:)

    SvarSlett
  7. Har ikke vært borti den bloggen før. Jeg skal ta musikk fordypning neste år, etter jul, og da skal jeg velge gitar. Håper å lære noen grep, men synes det ser vanskelig ut!

    SvarSlett
  8. Har ikke gitar selv, men det er heeelt klart øverst på ønskelisten i sommer! Har alltid hatt lyst til å lære meg å spille gitar sånn ordentlig, fordi jeg elsker å synge. Fint innlegg!

    SvarSlett
  9. Sv; Nei, det vil jeg ikke si, to ganske vidt forskjellige filmer. Men liker i alle fall Easy A bedre!!

    SvarSlett
  10. SV;Thumbs up for flire filmer ja:) Den er jo grei å se på,men hvis man er usikker kan man jo leie den:)

    SvarSlett
  11. Skulle ønske jeg kunne spille gitar!

    SvarSlett
  12. Herlig innlegg. Jeg må helt klart ta en titt innom denne bloggen <3

    SV: Godt å høre at det ikke bare er meg ;) Har du ferie nå også Siv? :)

    SvarSlett
  13. så bra intervju! jeg er ikke så flink med gitaren, men synes det er litt artig og å spille litt :D

    SvarSlett
  14. kult! vil også lære meg gitar!

    SvarSlett
  15. Jeg liker å høre på andre som spiller,men er ikke så flink selv :P

    SvarSlett
  16. Jeg liker veldig gost å høre på de som spiller gitar. Da jeg gikk på ungdomskolen kunne jeg noen grep selv. Men så spiller man ikke på en stund (år) og nå har jeg mer eller mindre glemt alt...

    SvarSlett
  17. Like gitarspilling :) og spesielt hvis dem syng i tillegg liksom. Blir så fint når man både spille og syng, ikke bare en av delan liksom :-)

    SvarSlett
  18. Gitaaar <33 Har ikke blitt så mye gitarspilling på meg i det siste heller. uff. Det er jo egentlig veldig gøy! Får spille litt etterpå! :P

    SvarSlett