16.03.2014

Halla, liebster award

Yo peeeeps! Gitte ga meg Liebster-award! Det er fint å bli satt pris på, hurra! Med prisen følger masse kule spørsmål. Jeg elsker utfordringer, så tar jo selvsagt spørsmålene på strak arm! Here it goes:

1. Hvem er du, i én setning?
Et gammelt sinn i en ung kropp, med bugnende kjærleik, som engasjerer seg for alt og alle, men mest miljø, ungdomspolitikk og feministbevegelse, også veldig glad i å være kreativ.

2. Hvilken egenskap setter du mest pris på hos andre?
Å ta initiativ. Man merker det når man savner det. Initiativ til å finne på ting, initiativ til en samtale, initiativ til at lokalbefolkninga har det bra eller initiativ til å ta vare på jordkloden. Både i stor og liten skala, så er initiativ noe jeg setter umåtelig stor pris på.

3. Hva er det beste du har funnet på internett den siste tiden? 
Jeg elsker youtube, og der ser jeg bra ting både titt og ofte. 7 typer latter (der jeg, overraskende nok, kjente meg igjen i mange av dem..) Også hvordan det er å være ute av trening på treningssenteret. Den er fun. Dere kan se videoer jeg liker på youtube her. Også leser jeg himla mange bra politiske vitser på twitter. Som jeg sender rundt til venner på facebook, også er det ingen som skjønner noe som helst fordi jeg er så random.


Fint på internett.


4. Kan du nevne et grunnleggende prinsipp som du følger i livet?
"Be the change that you want to see in the world." Fordi man ikke kan forvente at andre skal gjøre rett om man ikke selv gjør en innsats. Også inneholder den på en måte den gyldne regel, som jeg også synes er veldig fin. Alt i verden burde bygge på det.

5. Hva er din mest kontroversielle mening, altså en du har inntrykk av at relativt få andre deler?
Det må vel nesten være det å være mot fossilnæringa. Spesielt å være mot oljeboring i oljenasjonen Norge. Det er på grunn av olja vi har blitt rike, så når jeg sier vi ikke kan åpne nye felt, spesielt ikke i LoVeSe eller arktis, blir mange pengegriske folk på offensiven. Fossilnæringa er god på lobbyvirksomhet og på å framstille seg selv som helgener, så de færreste er klar over hvor skitten den er. Takk og pris for at flere og flere vil være grønn og frisk, og takk og pris for NU, som gir meg likesinnede på det området.

6. Hva er ditt Mount Everest?
Prøve å ikke ta alt så himla seriøst. Og prøve å tenke på hva jeg vil, og ikke bare alle andres ønsker. Har blitt mye bedre på det i det siste, men må til stadighet minne meg på begge deler. Flinkpike-syndrom, vet dere.

7. Er ninjaer eller pirater kulest?


Gjett 'a!

8. Ville du helst sitte fast i alderen 10, 25 eller 50? Hvorfor?
Vil ikke sitte fast i noe som helst. Jeg vil være fri til å gjøre som jeg vil, og til å være så gammel som jeg måtte være. Eldes med verdighet. Vil jo ikke skippe livet! Jeg ville blitt så sykt lei av å være stuck i én alder for lenge. Om jeg måtte velge, måtte det blitt 25. Eller 50, når den tid kommer. Jeg skal iallfall ikke tilbake til 10, for på den tida var jeg noe for meg selv, ass. Jeg har opplevd så mye mer siden den tid, fått nye bekjentskaper, og jeg har blitt bedre kjent med meg selv. Fremover!

9. Vil du definere deg selv som A- eller B-menneske?
A-menneske, uten tvil i himmelen. Foretrekker å være oppe 8-9 om morgenen, våkner av meg selv, tidlig, har aldri sovet lengre enn 11 (å sove til 11 er flaut for meg). Er superenergisk på morgener, mens alle andre er zombier. Blir dødstrøtt når klokka bikker ti på kvelden og vil egentlig heller sove enn å feste.



10. Kan du fortelle en vits?
Jeg er verdens dårligste til å fortelle vitser. Den eneste jeg kan, er denne: Det var en gang en hai og en sei som møttes. Seien sa "hay" og haien sa "ka du sei?" Men jeg så denne på twitter: "Hvis 666 er ondskapens tall, er 25,8 da roten til all ondskap?" Også skulle vi ha bokstavfest, så jeg sa jeg skulle kle meg i grønt og si jeg var siv. Humoren min er tørrere enn Sahara, folkens, så det skal ikke så mye til for at jeg skal le.

Jeg gir prisen videre til Weronika, Ingrid og Ida. Fordi jeg elsker bloggene deres. Og det er jo det hele denne prisen handler om. Heihurra! Vil dere svare på de samme spørsmålene? Så slipper jeg å lage nye - lenge leve latskapen.

14 kommentarer:

  1. Hehe, søte siv! :D Fantastisk pirat kostyme :D Ha en flotters Søndag videre! :D

    SvarSlett
  2. Så fint pirat bilde Siv, JA pirater er best :)

    SvarSlett
  3. Haha, så kult! Kjenner meg igjen med at det er flaut å sove lenge - føler at hele dagen er oppbrukt :p Det skal likevel nevnes at jeg har blitt mye "flinkere" til å sove lenge med alderen :) Du var veldig fin som pirat, forresten!

    SvarSlett
  4. Jeg er også såååå a-menneske! Føler meg veldig alene om det i en gjeng med atten og nittenåringer, da. Mange tidlig morgener på mobilen mens jeg venter på at folk skal våkne, haha. :P

    SvarSlett
  5. Så artig å lese! :) Du har ein utrulig fin måte å skrive på og formulere setningar. Beklagar at eg ikkje er så aktiv på kommentarfronten for tida, det skal bli betre! ;)

    SvarSlett
  6. Takk for award! Skal se om jeg får det til! :)) Gøy å lese svara dine og at du er så engasjert! Digger deg!

    SvarSlett
  7. Du virker som en veldig klok og engasjert ung dame! Flotte svar, og digger vitsene til slutt.. Hahaha. Humoren min er temmelig tørr den også :P

    SvarSlett
  8. Så gøy!! Grattis med awarden;)
    Liker svarene dine;)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med prisen! Det verste er det at jeg er heeeeeeeelt med på vitsene dine, altså ;-) Jeg laga en gang en vits som jeg var så stolt av, og kjærsten min er ennå flau mange år senere, haha!

    SvarSlett
  10. Kjempegøy å lese! :) Og nr. 4 - jeg er SÅ enig med deg!!

    SvarSlett
  11. svar/

    Joooo! :( Det er nettopp det. Vi sitter og plukker tekstene fra hverandre, omtrent, det er skikkelig trist! Og noen ganger vil jeg bare si KAN IKKE DEN JÆVLA TEKSTEN FÅ VÆRE AKKURAT SÅNN FORDI HUN/HAN HAR SKREVET DEN AKKURAT SÅNN? Heh. Men sånn sier jeg ikke høyt i klasserommet akkurat.

    Still...jeg lærer jo masse! Jeg er superbevisst på alt liksom, og sæærlig når jeg leser. Men noen ganger tenker jeg at shitau, Ingvild, du MÅ ikke bare lese seriøse romaner, så nå leser jeg en bok som heter "A tiny bit marvellous" (på norsk da, og språket SUGER), men det er greit å bare..kose seg med en bok i blant også ;) Ikke være kritisk heele tida :)

    Alt bra med deg eller? Snart eksamen!??? :O o la la :D

    Klem!

    SvarSlett
  12. Haha, jeg kjenner meg så godt igjen i det å skulle stå opp tidlig osv. Kroppen min våkner automatisk rundt 9-tiden, og sover jeg til klokken 11 skammer jeg meg :S

    Du kan gjerne skrive et litt utdypende innlegg angående oljevirksomheten i Norge, altså hvorfor du er i mot det osv :) Jeg skjønner f.eks at det er viktig for økonomien til Norge, men det må da finnes andre ting og ikke minst mer miljøvennlige energiressurser enn olje? Vannkraft kunne vi benyttet oss mye mer av f.eks! :) Vil vite mer om dette, hehe!

    - Siri

    SvarSlett
  13. aw, takk. så klart tar jeg denne! men tar den inn i spørsmålsrunden da.

    SvarSlett
  14. Gøy å lese :D :D Eg var skikkeleg A-menneske før me snudde klokka for nokre dagar sidan - då vart alt øyderlagd!! Forferdeleg irriterande, eg likar å få mykje ut av dagen og morgonen. Håpar eg klarer å ta det inn igjen.

    SvarSlett