16.02.2013

En bloggers bekjennelser

Forrige uke brukte jeg sånn cirkus 1500 kroner. I dag bruke jeg 1000. Dere som har fulgt meg noen måneder har skjønt at jeg ikke liker å kjøpe nytt, både på grunn av samfunnet, miljøet og pengboka. Men allikevel har jeg ikke dårlig samvittighet denne gangen, snålt nok. Jeg synes nemlig jeg har vært ganske fornuftig og forhåndsvurderende. Om det er et ord.

Det aller kuleste innkjøpet gjorde jeg forrige uke, nemlig en Abilicia doorgym-greie fra X-life. Jeg sa jo jeg skulle lære meg å løfte meg opp etter armene, så da investerte jeg like greit i et nytt leketøy! Jeg vil derimot oppklare en misforståelse - da jeg sa "hang ups" tidligere i år, var det egentlig pull ups jeg mente. Kunnskapenene mine strakte seg bare ikke langt nok til å uttrykke mine egentlige hensikter. Kanskje jeg kan lære meg begge deler, vi får se! Når jeg klarer å løfte min egen kroppsvekt, uansett måte, skal jeg være fornøyd!


Jeg må også fortelle dere at jeg skrudde sammen hele greia selv. Helt selv! Mutre, skruer, deler og sånt. Jeg så til og med i bruksanvisninga! Så vidt... E'kke så glad i brukermanualer. Tar så lang tid, ikke sant. Så prøvde jeg den etterpå. Fikk nesten til en pull up. La oss si en halv, det høres så fint ut!  Så får vi håpe at denne stang-greia til slutt lar seg bestiges. Kanskje Beatles- og Beach Boys-plata hjelper, når de endelig kommer i posten!

I dag investerte jeg i et nytt treningsplagg også. Jeg innså i går at jeg bruker mer tid på trening enn noen annen hobby, og at jeg da også ville unne meg penere utstyr. Jeg brukte hele sjuhundre kroner på en treningstights (noe som er ganske absurd, da jeg lenge har syntes at tights ser helt forferdelig ut. Kanskje jeg har endra mening). Og egentlig har jeg jo brukt mye mer. Jeg har allerede brukt nesten 5000,- på turen til England for å se McFly; blant annet til flybilletter, bussbilletter og overnatting. Crazy bananas, hva om skottehjertet mitt plutselig skjønner hva jeg har gjort???

41 kommentarer:

  1. hehe, du er jo ellers så flink med penger så litt må du unne deg Siv=) Har svidd av noen gryn selv,noe av det var nødvendig og kanskje et par ting som kanskje ikke var det med var litt mer "du-har-vært-flink-å-bestått-eksamen" gaver. Spørs hvor lenge jeg kan surfe på den unnskyldningen for å kjøpe ting:P haha

    SvarSlett
  2. Haha, du er så søt! Men jeg syns at man kan få lov til å unne seg noen ting iblandt. Og å investere i treningsutstyr er jo å investere i egen helse, noe som så absolutt er noe av det beste man kan investere i! Så derfor syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for det :) Lykke til med treninga, pull ups har jeg alltid syntes at var fryktelig vanskelig, så jeg har respekt for deg som har det som mål! Stå på :D

    SvarSlett
  3. På torsdag brukte jeg altfor mange penger på min første ballkjole. Som jeg skal bruke på ball og i kommende bryllup. Det svir en del i samvittigheten.

    SvarSlett
  4. Ey - så flink du er.. Jeg har lenge tenkt på en slik, gleder meg til å høre oppdateringer om den faktisk er så bra som mange sier.. Masse, masse lykke til.. Du er så søt Siv..

    SvarSlett
  5. Sånn stativ skulle jeg hatt!

    Kjenner til at penga går når man skal ut å reise :P

    SvarSlett
  6. Jeg synes det er lov å bruke penger på ting som er verdt noe. Treningsting er sunt for kropp og sjel, og turer er også noe som er verdt å bruke penger på! De gir masse gode minner til senere i livet :)

    SvarSlett
  7. Du har ikke "sløst med penger". Du har investert. Godt treningstøy er viktig for god trening. God trening er viktig for helsa. Altså du har investert i din egen helse. Så lenge man er flink til å bruke det, så er det ingen grunn til å ha dårlig samvittighet... synes nå jeg. :)

    SvarSlett
  8. Haha, jeg er helt motsatt, bruker alt for mye penger. Eller jeg regner med det før jeg skjønner virkelig ikke hvor lønningene mine blir av. Men du har jo da ikke sløst bort pengene dine på tull heller, trening er jo bare positivt å bruke pengene dine på ;)

    SvarSlett
  9. ja du har jo klart å bruke pengene fornuftig da!! Det er mer enn jeg får til alltid... (Er for det meste fornuftig syns jeg, men til tider er jeg ganske ufornuftig i mine kjøp)

    SvarSlett
  10. fin blogg :)
    kolla in min blogg och tävla om att bli veckans blogg.
    Intresserad utav blogglovin byte?

    SvarSlett
  11. Tøff du er! Brukte selv 700 kr på to nye treningsskjorter! Kjekt med noe nytt :) Når reiser du til England?

    SvarSlett
  12. Den så stilig ut:) Fint med nytt treningsutstyr:)

    SvarSlett
  13. Høres sunt ut, spør du meg :) Hvis du får noen til å hjelpe deg ved å holde beina dine i starten, så skal du se at du snart klarer en pull up :D Alternativet er å investere i en strikk :) Stå på!

    SvarSlett
  14. Av og til trenger alle menneker å sløse litt, men du har gjort strålende valg Siv! Du skal ikke ha noe skyldfølelse for det ;D

    SvarSlett
  15. Det er faktisk veldig herlig å unne seg litt treningsutstyr, og sånn som tights er en nødvendighet nesten, det blir hvertfall veldig mye mer moro med trening når man føler seg LITT fin når man holder på :-) Hjelper meg hvertfall :-) Og den turen til England, må jo gjøre den ordentlig også, skal det være noe vits... ikke sånn halvveis :-) Du fortjener det Siv, spesielt fordi du IKKE gjør det så ofte :-)

    SvarSlett
  16. Haha! Så søt du er! :D Jeg greide faktisk chins for første gang her om dagen da jeg prøvde! :D Kjempe gøy! Så nå kommer du vel snart etter tenker jeg! Håper du har en fin helg! :)

    SvarSlett
  17. Så flink du er!
    Anbefaler å øve på pull-ups ved å få noen til å holde deg rundt beina og hjelpe deg opp. Så kan de hjelpe mindre og mindre etterhvert som du blir sterkere, og til slutt gjør du det helt alene! Det var iallefall sånn vi gjorde det på turningen, byttet på å henge og hjelpe. Blir jo liiitt trening å holde også.
    Eventuelt kan du bøye tærne i nitti graders vinkel på en stol, så du kan hjelpe til litt med tærne. Håper det hjelper, hvis du ikke har tenkt på sånt selv, haha :)

    Jeg tror forresten det er verdt 5000,- for både englandtur og se favorittbandet ditt. Det å få sett favorittene er liksom veldig vanskelig å sette en pris på. Det er verdt mye når det er første gang. Opplevelser er dessuten det beste du kan bruke penger på. Ingenting er verdt så mye som opplevelser (synes iallefall jeg).

    SvarSlett
  18. Du er flink Siv:)) Jeg har også kjøpt meg pull ups apparat fra Abillica, men jeg valgte den som skal festes på veggen fremfor den til å ha i døra. Har hørt skrekk historier der de løsner og man får seg en skikkelig trøkk 16, så bare vær forsiktig, og sjekk at den sitter godt før du løfter deg opp. :) jeg har ikke fått min opp enda, for den kom rett før jeg dro på jobb, men jeg gleder meg til å få testet den ut, og øve med på pull ups andre steder enn bare på treningsenteret.

    SvarSlett
  19. forresten, et godt tips for øvelse av pull ups om du er lik meg og klarer null... trene negativer i noen uker... bruk en stol til å træ på for å hjelpe deg opp, prød å heng i 30 sekunder, så slipper du deg sakte ned igjen, gjennta så mange du klarer.. etterhvert blir de 30 sekundene mye lettere, og du klarer tilslutt og gjøre det uten hjelp fra stolen... og det er heller ikke sikkert du klarer 30 sek til å starte med, men hold så lenge du klarer. Var dette jeg fikk beskjed om fra den personlige treneren på treningsenteret, pluss det står skrevet om det på fitnessbloggen.no:)

    SvarSlett
  20. fornuftige ting du har brukt pengene dine på da, og turen på konsert blir jo et minne for livet :-)

    SvarSlett
  21. Ojj, du får virkelig målene dine til å skje :D Du er superflink, Siv! Jeg er i tillegg imponert over at du klarte å montere det selv, haha :P Hadde jeg aldri klart!!

    SvarSlett
  22. Åh, en slik en liten sak har jeg lyst på også, men her jeg bor nå får jeg ikke festet den.. Nedtur, men men! Og jeg kjenner jeg ble en bråsmule misunnelig på McFly biletter...... Heldiggris! :) Lykke til med treninga, det går nok fort å komme opp der skal du se :)
    SV: Åh skjønner. Men det er ikke noe i veien med å være bartender fordet. Eneste du må gjøre er å smake på drinkene, med et sugerør sånn at du kun får noen dråper i munnen. Det er for å vite om den drinken du serverer er søt, sur, besk osv. Og det gjøres på barkurs :) Skal i alle fall være sånn! Men, skjønner at du syns det blir litt feil :)

    SvarSlett
  23. Ein gong i blant må ein unne seg ting.

    SvarSlett
  24. Av og til skal man ikke tenke på hvor mye ting koster og om man bør, men heller føle på magefølelsen og gå for det. Kjøpte meg byste til 2500kr. Alle som ikke skjønner seg på franske byster sier jeg er gal, men jeg vet selv hvor mye jeg kommer til å få bruk av den. Og da er det helt ok.

    SvarSlett
  25. Du har jo brukt pengene på positive ting, så det er lov! I løpet av dette folkehøyskoleåret har jeg brukt sinnsykt mye penger, MEN det 98 % er på opplevelser! Da syns jeg det er greit altså :) Jobbe masse til sommeren, så kommer jeg dit jeg var igjen :D

    SvarSlett
  26. Det var et bra kjøp da:D ser gøy ut, for ikke å snakke om bra for helsen:D

    SvarSlett
  27. Fornuftige og bra kjøp då, hehe.. lykke til, flink du er!! Ja, det er sjukt dyrt med treningstights, eg syns det er kjipe penger og bruke så eg kjøpte en til 249 på h&m sist, funker fint den også.. men så lite du shopper så trur eg du kan unne deg dette ;))

    Ha ein kjempe fin mandag!!

    SvarSlett
  28. Det er ikke så ille å bruke penger når det er på noe så ordentlig og fornuftig. Og hey, handyjente som greier å skru sammen ting selv! Godt jobbet!

    SvarSlett
  29. Sv; Takk! Det syns jeg og :p Nei, det er jo gratis syns jeg :p

    SvarSlett
  30. Flinka! Det vil jeg si var fornuftig bruk av pengene. Typen min kjøpte også en sånn i høst, sant de er litt skumle i starten? Vi følte dørkarmen skulle dette av, haha. Men det gikk over.

    SvarSlett
  31. oooh. hang-ups er jo kjempebra for både rygg og armer. synes dette var et fornuftig kjøp jeg :)

    SvarSlett
  32. Oj, så gøy da! :D Jeg synes det var en utrolig bra investering av penger :) Og så er det mye gøyere å trene når man har fint treningstøy :D

    SvarSlett
  33. Jeg heier på deg søta! Pull ups er seriøst den beste øvelsen, jeg er stor fan for tiden. Selvsagt tar jeg bare med støtte foreløpig, men slik er det man til slutt får det til :)

    SvarSlett
  34. Imponerende - så bra :D Jeg også viiil ha :(

    SvarSlett
  35. Det nye kommer til å bli "Se! Der er Siv, ikke bare en smart, men også STERK ung kvinne;)"

    SvarSlett
  36. Unn deg noen fine ting Siv, du er verdt det..spesielt når det er langtidsinvistering!

    ÅÅÅÅÅHH; jeg føler den konsertgreien din altså.. jeg vil være med!! ÅÅÅÅH. Jeg var utenfor The Olympia Theatre i Dublin og så at Carrie Underwood skal ha konsert 14 mars.. TRO meg om jeg skulle ønske jeg skulle dit da!! Var like før jeg lenket meg fast til stolpen utenfor.

    SvarSlett
  37. Hihi, den door gymen har vi også!

    SvarSlett
  38. Jeg sier meg enig med Nina C. ovenfor her (fantastisk navn du har forresten!) - det er lov å unne seg noe godt innimellom!

    Vi er jo veldig like vi to Siv, på den økonomiske fronten. Det finnes jo skotter i oss begge to, tross alt ;)

    Også føles det jo i grunnen mye bedre også, å bruke penger på noe man kanskje har ønsket seg lenge, noe stort og litt dyrere, som man i grunnen ikke ville kjøpt ellers.
    Litt den følelsen av å virkelig ha spart opp, at man fortjener det!

    Selv har jeg investert i en trimsykkel! Jeg er nemlig veldig glad i å sykle, men liker ikke treningsstudio (ikke at jeg har råd til et abo. der allikevel), men jeg tør heller ikke å sykle her i byen. Syklistene i Trondheim er GALE!
    Det er skummelt nok å kjøre bil å vite at disse tullingene kan poppe opp hvor som helst. Og av den erfaring at jeg selv nesten har meiet ned et par, tør jeg ikke utsette meg selv nettopp pga av den tanken at det finnes nok flere bilister som meg, haha!

    Jeg kjenner jeg gleder meg til å bruke penger sammen med deg i England! Lurer på hvordan kjøpssamtalene ender..? :D

    SvarSlett