08.05.2010

Visakort

Nå snakker vi om noe som jeg tror ser sånn ut:

















Eller ikke... Er det sånn et Visakort bruker?
Kanskje ikke, men:























Noe ala dette!




De fleste på min alder har kort nå for tida.
Selv har jeg ikke hatt lov/lyst på kort, av flere grunner.
En av dem er at ¤ du er ikke helt klar over hvor mye penger du bruker med kort.
De blir dratt fra automatisk, mens kontanter har du i hånda, og set hvor de tar veien.

Men nå skal jo jeg og buddyen min til Skottland (i slutten av juni/begynnelsen av august)
og da er det ikke så lurt og ha flere tusen i kontanter...
Jeg aner ikke hvordan kort brukes en gang!
Eller hvor jeg burde ordne meg kort...
En ting er sikkert: Nordlands banken har dobbelt så mye renter som Sparebank 1.

Har du kort? /Når fikk du ditt første kort?
Eller om du som meg ikke har kort, hvorfor ikke?

Siv
xxx

4 kommentarer:

  1. Kort er veldig praktisk, så lenge du behersker pengebruk. Hehe, mere lettvindt.

    SvarSlett
  2. Veldig praktisk med bankkort!
    Føler meg ikke helt tilpass når jeg går å drasser rundt på masse kontanter..

    Prøvde å få et bilde av McFly på kortet mitt også, men deeet gikk ikke nei.. >.<
    Man kunne visst ikke ha bilder av kjendiser eller andre offentlige personer, kun "privat personer".
    Så da ble det RBK-visa! :P

    xxx

    SvarSlett
  3. Veldig praktisk med bankkort!
    Føler meg ikke helt tilpass når jeg går å drasser rundt på masse kontanter..

    Prøvde å få et bilde av McFly på kortet mitt også, men deeet gikk ikke nei.. >.<
    Man kunne visst ikke ha bilder av kjendiser eller andre offentlige personer, kun "privat personer".
    Så da ble det RBK-visa! :P

    xxx

    SvarSlett
  4. De i klassen min fikk kort tidligere enn meg, for jeg tenkte på samme måte som du. Men da jeg var 14år og skulle på ferie til Kreta, måtte jeg ordne kort. Det jeg gjorde var at jeg tok ut litt og litt penger i minibanken (som de har overalt). Gikk veldig greit :)

    Hehe, det er ikke vanskelig å bruke! Enten setter du kortet på høykant ned i hullet over der man pleier å dra, med chip'en vendt ned og mot deg. Eller så drar du kortet med stripen fra deg.

    Um.. Ok. Nå hørtes jeg ut som ei mamma som forklarer dattra si hvordan man åpner ei dør eller noe. :p

    SvarSlett