22.12.2009

2012

WÆ, æsj, uff; you name it.
Jeg vet ikke hvilket onomatopoetikon jeg skal bruke for å starte av.

2012 var fæl.
Den hadde blandet inn alle mine værste mareritt siden barndommen!
Jordskjelv, brann, jordskjelv, tsunami, vilkan.

Gjennom halve filmen, som varte i over to timer, holdt jeg for øynene. Spør noen av de få som var i salen.
-Mye var urealistisk, og en del plasser kunne du godt merke at det var animert, men for meg skremmet det.










funnet på filmweb.no

Filmanmeldelse
Filmen handler om at jorden brutalt går under.
Solen har en svær eksplosjon, som gjør at jordens indre reagerer med å smelte jordskorpene.
Alt glir utover og flere milliarder mennesker går tapt.
Noen av de med høyest posisjon i verden kjøper seg billetter til moderne arker, der de skulle samle menneskeheten som skulle bestå. Dette er en dyp hemmelighet, som resten av befolkningen ikke får vite noe om.
- Jackson, en skilt mann, tar sine to barn med på skogstur. På turen kommer han over en skrulling som forteller ham at verden skal gå under, og om overhodenes plan.

Burde ikke ses om du er av den typen som ikke skremmes av spøkelser, men av ting som "virkelig kan skje"...

Har du sett den?

Siv
xxx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar