29.12.2012

Desember's good-will

Desember, selv om den har vært full av stressmomenter, har også tatt med seg evnen til å takle de eventer som har oppstått, og den har veiledet meg gjennom mang en handling - desember har i all hovedsak endt opp som en lykksalig måned. Iallfall det som jeg har tatt med meg i minnene!



- Natt til onsdag 6. desember, reiste staben i årets juleteaterproduksjon på ekskursjon (med Hurtigruta) til Tromsø for å se Lille Hålogaland Teaters premiære av "Virginia og Julenissen" (og "Skyfall" på kino, woop!) Jeg hadde iallfall en super opplevelse i godt selskap, enda jeg skaffet meg en fraværsdag på vitnemålet. Badass, altså!

- Hver ettermiddag (og helger) på samfunnshuset med teaterungene. Nesen full av kostymestøv og grinsjehår. Stolt etter at det grønne kostymet var ferdig (det etter ei lang natt i sying, og i samtale med grinsjen selv), og ekstra stolt av å se de unge skuespillerne som i rus etter å ha vært på scena.


- Proud moment for en stakkars, som hele sitt liv har mislikt fotball mer enn jordas egen vulgære aktivitet, da hun scora mål under fotballturneringa. Jeg smilte for meg selv, og ga meg en mental klapp på skuldra, da jeg overhørte anerkjennende ord fra både venninner og det motsatte kjønn.

- Gleden av å lage smågaver til noen få utvalgte, for å vise min hengivenhet ved deres bekjentskap. Jeg vil ikke støtte butikk-kjedene som håver inn sedler i massevis av stress, masseproduksjon og forurensing, men heller gleden ved å legge tid i en liten oppmerksomhets-gest.

34 kommentarer:

  1. - Gleden av å lage smågaver til noen få utvalgte, for å vise min hengivenhet ved deres bekjentskap. "Amen sister" dette gjør jeg og..selv om noen gaver blir butikk kjøpte dessverre.

    Høres ut som du har hatt en fin desember.

    ÅH, hatet fotball?? er nesten den ENESTE sporten utenom hestesport jeg liker;) hehe.

    SvarSlett
  2. Virker som om du har opplevd en del fint og flott denne måneden ja :D Morsomt å få et litt annet syn på fotball da, og jeg elsker for eksempel fotball. Hadde ikke vært det samme uten fotball og ikke minst Liverpool, haha :D
    Ha en fortsatt fin jul!

    xx Siri

    SvarSlett
  3. Oj ja det var mye:D Men høres skikkelig gøy ut da:D

    SvarSlett
  4. Det virker så gøy å jobbe med slike teateroppsetninger. :)

    Jeg syns det er mye mer koselig å få/gi personlige gaver som betyr noe for en. Klær/smykker har alle, så føler det blir så dumt å kjøpe som gave..

    SvarSlett
  5. Fin måned ser det ut til :-) Og fin Grinch :-D og fin Siv,som har laget gaver. Det gjorde jeg også, mange.. Men etter å ha laget så mange til julekalenderen, 24, så rakk jeg ikke flere, og kjøpte meg ut av de siste.. Når har du bursdag Siv? Jeg trodde du skulle svar på innlegget mitt "her er jeg-men hvem er du", da hadde jeg nemlig fått vite det :-D

    SvarSlett
  6. Virker som en finfin desember måned:) Synes det er bra å kunne lage egne julegaver:)

    SV;Yay,for at du har kosa deg med familien og slappet av:) ingenting er bedre enn det!

    SvarSlett
  7. Høres ut som en flott måned du(: Det er bra at desember behandlet deg godt!

    SV: Takk for fine ord om bildene mine!

    SvarSlett
  8. / Ja, det står nederst i innlegget at det er fra boka Linnea Myhre har skrevet. Evig søndag. :)

    SvarSlett
  9. Åh. For en fin måned det høres ut som! :)

    SvarSlett
  10. sv - a, det er akkurat den samme :) Vurderte å bestille det som en del av julegaven til deg, men rakk det ikke før jeg skulle sende pakken xD. Den er på salg til 3.40 dollar på cherryculture.com. Altså ca 21 kroner om jeg ikke regner helt feil :) Her er direkte link http://www.cherryculture.com/cosmetics/makeup/nyx/nyx-studio-liquid-eyeliner/17493&cat=265&page=2. Vil anbefale deg å bestille flere produkter når du først skal bestille, for det er dyr frakt for oss som bor i Norge dessverre. :/

    SvarSlett
  11. Du er heilt super, Siv! Du står på og får det til, sjølv i desemberstresset. Hurra!! <3

    SvarSlett
  12. Virker virkelig som en flott og innholdsrik mnd ;) Det er fint du lager egne julegaver. Det er noe jeg skal gjøre neste år. Jeg gjør det i ny og ne selv :-)

    SvarSlett
  13. Virker som du har hatt en finfin desember. :)

    SvarSlett
  14. Liker strikkejakken din! Så fiiin :)

    SvarSlett
  15. Høres ut som du har hatt en flott desember!!

    SvarSlett
  16. Sv; Vi bare leier leilighet, kunne gjerne tenkt meg å kjøpt en her også! :p

    SvarSlett
  17. sv: romjula er rolig ja, slik romjul skal være! Deilig :)

    Du har stått på litt denne desember du også, med alt mulig av greier skjønner jeg. Og hurra for hjemmelaga gaver haha :D Enig - man merker på gaver hvilke gaver det ligger mest oppmerksomhet i .. og det er som regel ikke de typiske julevarene fra butikken (selv om det er nyttig det også.)

    SvarSlett
  18. Høres ut som ein fin månad!

    SvarSlett
  19. Høres ut som en fin desember til tross for litt styr og stress (som jeg tror vi alle opplever i julestria).. :) Håper du koser deg masse videre i juleferien og nyter den til det fulle! Godt nytt år! :) <3

    SvarSlett
  20. Det høres ut som en fin måned, flink og aktiv som du er!

    SvarSlett
  21. Så spennende :) Du står virkelig på! Håper du har hatt mange fine stunder og at neste år blir fantastisk!

    SvarSlett
  22. Hørtes jo kjempe bra ut! Også det stilige kostymet da!:)

    SvarSlett
  23. Sv/Takk for det Siv! :) Ja, jeg kan være voldsomt til klums, men er så vant til det nå at jeg burde nok ha min egen ryggsekk med nødvendigheter i tilfelle nøden er ute. (Jeg regner med du skjønner hvor jeg tok den referransen fra, og skal ikke utdype det noe mer ;)).

    SvarSlett
  24. Tenkte bare poppe innom for å ønske deg godt nytt år :-) Skal trene litt i dag jeg... wæææ... Og så ta det stille og rolig her i kveld :-) Håper du skal gjøre noe du har lyst til :-)

    SvarSlett
  25. Høres ut som en kjempefin desember - du er så FLINK! Står på hele tiden, jo :D

    / Tusen millioner takk for alle de fine kommentarene dine! <3 Det varmer så utrolig mye!! Og ja, jeg prøøøver å blogge litt oftere nå! Er jo lett nå i juleferien, men spørs hva som skjer når skolen begynner igjen. Skal prøve å fotografere oftere, og hvis jeg klarer det, så blir det mer liv i bloggen også. :D

    SvarSlett
  26. Det høres ut som du har hatt det heilt supert - du er så god Siv, fint med gaver med skikkelig omtanke :)

    Godt nytt år!! :)

    SvarSlett
  27. Hørtes ut som en fin måned!! Ønsker deg et riktig godt nytt år Siv :) Håper kvelden blir strålende og mange gode ønsker for det nye året!!!

    SvarSlett
  28. Det høres ut som en fin desember, Siv. Ønsker deg alt godt for det nye året!

    SvarSlett
  29. Hei! Takk for hilsenen i bloggen min. Bare innom internett en snartur nu, og ønsker deg et riktig godt nytt år! :-)

    SvarSlett
  30. Så bra å høre at slutten på 2012 var en fin slutt!

    Jeg liker at jula kommer på slutten av året, for hele desember blir litt kose-måned. Hektisk, men kos! :D

    SvarSlett
  31. Mye fint som skjedde i desember for deg da :-) Var mye stress i desember her og, og jeg var nok ikke like flink som deg til å ikke støtte butikkene i julestria :-P Kjøpte inn diverse, men brukte kreativiteten til å gjøre noe ekstra fint ut av det da, så jeg var veldig fornøyd med faktisk ALT vi ga bort i år :-) følte alt var gjennomtenkt, og lagt sjel i, selv om det ikke var helt hjemmemekka.

    SvarSlett