13.02.2011

MGP 2011

Jeg har aldri vært noen ihuga MGP-person, og jeg kommer nok ikke til å bli det heller (unless McFly av en eller annen grunn skulle delta for Norge).
Ikke har jeg fulgt med på de tidligere programmene denne sesongen, men i går dro jeg sammen med lillesøsteren min til Lotte og Lisbet borti gåren, og da ble det til at vi så finalen.



Av utallige grunner er jeg ikke noen fan av The Blacksheeps lengre, og folk med fake smil og overlegne lunter er ikke det jeg liker best i verdenen, så en del av artistene frafalt fra 'liker'-lista mi.
De fleste var flinke sangere, og det var en god del fengende sanger, men Stella's "Haba Haba" ble favoritten med en gang. Jeg er så glad for at det er henne som skal representere oss i Eurovision i mai, og ikke "Dance Tonight". Hvem andre i Europa ville forstått teksten, og kunne sunget med?
Jeg tror faktoren å forstå teksten må være der, sammen med en fengende melodi og artist for å vinne.
Også nevnte noen i går at Jedward skulle representere Irland, og jeg lo litt da jeg så deres innslag.
De er skjønne gutter, men sang er ikke deres sterkeste side, og sangen i seg selv kunne alltids vært litt mer fengende.


Hva mener du om MGP i år?

Siv
xxx

12 kommentarer:

  1. Av en eller annen grunn likte æ ikke ho Stella...
    Syntes The Lucky Bullets var tøff og annerledes xD

    SvarSlett
  2. Jeg syns mgp i år suger! Hater sangen til Stella. Er ikke noe norskt ved den i det hele tatt og den skal liksom representere Norge?!? geese. og hater Jedward også, og sangen er noe av det dårligste jeg har hørt noen gang:p heia england. hva nå enn dems bidrag er x)

    SvarSlett
  3. Jeg syntes Stella var best. Melodien er bra og sangen er fengende :D
    The blacksheeps va jo flenk men æ trur mange har fått et anna syn om dæm etter de kastet ut to av medlemmene:/
    og folk i andre land kommer ikke te å sjønne teksten!
    Vist Jedward vinner eurovision vet jeg ikke om jeg kommer til å le eller gråte, de kan ikke synge men de e ganske underholdanes :P

    SvarSlett
  4. sangen til stella er veldig fengende og bra, men hun skal jo representere NORGE, og sangen passer jo ikke sammen med norge, vel jeg er dårlig for å forklare, men.. :p

    SvarSlett
  5. Jeg har sett litt på det, men ikke alle programmene. Hun som vant hadde en fengende og fin låt:) Jeg likte dance tonight også jeg da men synes den som vant passet bedre til å presentere Norge i den store finalen:)

    SvarSlett
  6. Hvis meninga er å forstå teksten, så lurer jeg på hvor mange i Norge som egentlig forstår haba haba waschi baba.

    Jeg har ikke snøring hva det norske bidraget handler om. Alt jeg har fått med meg at det er ei bestemor inni bildet.

    Det eneste jeg egentlig liker med haba haba er kostymet hennes. Så det.

    SvarSlett
  7. Hadde håpt på Stella eller Blacksheeps, men brydde mæ egentlig ikke om kæm av dem som vant :-p

    Synes det e masse artigare å se på MGP jr, hihi

    SvarSlett
  8. Er helt enig med deg at det må være en sang som alle kan forstå.
    Selv håpet jeg litt på at Sie Gubba skulle vinne (det var jo eneste grunnen til at jeg så på MGP i det store og hele xD), men mest fordi det hadde vært så stas å sett gamlelæreren min stått på scenen i Tyskland :P
    Men.. HVEM ville ha stemt på trøndersk bygde-country liksom. (Bortsett fra oss trøndere selv.. :P) Sier seg jo selv at ikke det slår så godt an :P

    Men.. Haba Haba er viiirkelig ikke min cup of tea. Sangen representerer jo ikke Norge på noen slags måte når hun synger på Swahili liksom. Også føler jeg at den er så Waka Waka wannabe. Hm, nei.. Noe muffens med den sangen der!
    Men for all del - bedre enn The Blacksheeps! :P

    xxx

    SvarSlett
  9. Enig.. Jeg syns hun i Black Sheeps har en utrolig flott stemme igrunnen, men den kom dårlig fram i sangen deres, pluss at teksten er det ingen som kommer til å forstå, som du sier :-)

    MGP er igrunnen bare drittmusikk, sanger som er raskt laget og skal fenge.. Men det er sjeldent det skjer, igrunnen. Har bare sluttet å se på det. Jeg husker ikke den haba haba-sangen engang, huff...

    SvarSlett
  10. Orker ikke følge med jeg... ;p har heller ikke hørt noen av sangene :)

    SvarSlett
  11. Sv: JA! Hvordan vasker man ullsokker? Jeg har snart ikke flere par igjen :(

    SvarSlett
  12. Helt enig! Like værtfall ikke vest folk blande norsk å engelsk i sanga.. det går bære ikje! Sånn som The blacksheeps ... norsk å engelsk + samisk, blir for masse!

    SvarSlett