13.11.2012

Spotlights in the dark

Vi trenger alle noen lyspunkter i mørketida - og selv om tida går sykelig fort, merker jeg at vi nå faktisk er i mørketida. Vi har enda litt lys på dagtid, men snart vil vi ha konstant mørke. På grunn av mine mørke tanker i det siste, passer det ekstra godt at jeg har store ting å glede meg til! De kommer på løpende bånd!

☺ Jula: Fin og glad musikk, julelys, gleden, maten, kjærligheta..


Driving around

☺ Bilsertefikatet på nyåret en gang: Frihet, lettelse og mestringsfølelse.


IMG_4669

☺ Rock Mot Rus: Sosialt samvær og musikk til det tyter ut av ørene.


☺ McFly-konsert i mai!!!! (Fem års venting tok det, så nå satser jeg på å få tak i billetter!)


New Zealand / Landscape / Nature

☺ New Zealand og Australia-tur i sommer: Familie og oppdagelsesferd.
/Bildene er linket
Hva ser dere fram til?

35 kommentarer:

  1. Oj, so mykje fint å sjå fram til, so månge opplevingar som ventar på deg!

    (og sender deg nokre tenkte stearinlys som ikkje brenn ned før mørketida er over <3)

    SvarSlett
  2. Jeg ser frem til så mye at det krever flere A4 ark til å få det skrevet ned! Men Australia du? DET vil jeg absolutt høre mer om (og jeg kan jo gi massemasse tips, hihi)

    SvarSlett
  3. Det høres herlig ut, skulle gjerne blitt med en tur down under! Jeg ser frem til 13. desember og juleferie. Jeg skal lese bøker og sove uten å bli vekket av alarmen. Jeg skal se på TV serier, ta bilder, drikke kakao og nyte ferien til januar og studenthverdagen begynner igjen!

    SvarSlett
  4. Du har i alle fall mye å se frem til! Alt jeg ser frem til tar slutt i midten av januar, så etter det blir det tungt :p Heldigvis så går det i alle fall mot lysere tider, tror virkelig ikke jeg hadde greid meg i nord hvor du er, er mørkt nok her!

    SvarSlett
  5. Yessssss, konsert blir bra. Det blir SUPERBRA!
    Tenk, nå er det under en måned til vi sitter med billetter i hånda. For det skal vi! Tankekraft vet du. Trua flytter fjell og alt det der.

    Det er viktig å ha sånne gulrøtter hengende foran seg i disse tider! Jeg har selv en liste på kjøleskapsdøra mi og bilder som SKAL (tankekraft, nok en gang) motivere og inspirere til en lysere fremtid.

    I mellomtiden så har jeg masse telys, kubbelys og alle andre slags lys for varmer og lyser opp leiligheten, mens jeg venter på at den lysere fremtiden skal komme! Litt sånn ventetid på ventetiden føler jeg. (Jeg er jo julegal vetdu..)

    SvarSlett
  6. Lyspunkter i mørketida er noe vi alle har behov for. Det er alltid mye å glede seg til, selv når det føles som at man må lete litt lenger enn vanlig. Klem!

    SvarSlett
  7. Fine ting du har å se frem til du da Siv! :-D Er godt å høre ^^ Billappen er fantastisk befriende å ha, skjønner ikke at jeg har klart meg uten x) Jula gleder jeg meg til og, og i år har jeg bestemt meg for å pynte meg i mange kjoler, blandt annet den jeg nettopp kjøpte på Bikbok :-)) Ellers gleder jeg meg til flere fine stunder med Kristian, jul med Tiko igjen (SKAL finne nissedrakt til han altså!), å hilse på familiens nyeste medlem CeCe i helga, lage kalender til Kristian og mye mer :-) Forresten supert at du har fått pakken i posten, sender deg en mail om noen uker eller noe jeg da, for å høre hva du syns ^^

    SvarSlett
  8. Oioioi så mye fint å se frem til :)
    Det hjelper på i mørketiden!

    SvarSlett
  9. Jeg har selv bodd i nord-norge og vet hvor mørkt det blir! Og nå føler jeg at det blir tidlig mørkt på østlandet liksom... Huff.. føler med deg! Men så hadde du ganske mye fint å se frem til da, så da går det kanskje bra allikevel? :P hihi. Jeg ser frem til en velfortjent juleferie! (...som sikkert blir fylt med jobbing...).
    SV; Det er en slags wok-type-gryte-ting :P haha.. Med grønnsaker og kjøtt, med en slags soya-blandingssaus på. Det er veldig godt! Du kan se bilder her: http://kathrine.ipublish.no/chop-suey-ala-kathrine/ Hehe, nei, var ikke så bustete, men så at jeg hadde floker i hestehalen etter at jeg hadde tatt bildene! Deilig å få trent før man har spist middag også for da har man liksom hele ettermiddagen for seg selv. Du må jo spise middag daa! Tok meg en powerwalk i dag jeg da, skulle egentlig ha treningsfri i dag, men slik ble det ikke gitt.

    SvarSlett
  10. Så mange fine ting! Akkurat nå gleder jeg meg bare til jeg er ferdig med eksamen og kan dra hjem og sove med prinsen min hver dag! det blir greit det. Også gleder jeg meg til helga da :)

    SvarSlett
  11. Åå så mye fint å se fram til :D Jeg ser fram til Muse konsert 5 desember, jul og ferie, evt tur til Køben/Amsterdam eller noe på nyåret kaanskje med en vennegjeng, Green Day konsert til sommeren :D og Spania tur til sommeren håper jeg på :)

    SvarSlett
  12. - JUL!

    - Jobbe mer på biblioteket og lese flere gode bøker :D

    - Kjøre på godt føre igjen, haha

    - Ha masse gode stunder med kjæresten, familien og venner.

    - Londontur :D

    SvarSlett
  13. Fine ting du har å glede deg til, Siv:)

    SvarSlett
  14. Så godt du har mye å se frem til Siv :-) Den mørketiden oppi Nord må være hard å komme seg igjennom. Sommeren må være herlig :-D
    Jeg ser frem til juleferie og at venninnen min kommer hjem fra Australia etter å ha bodd og studert der i ett år :-)

    SvarSlett
  15. Du MÅ jo få billett til dem!! Du er vel fan nr 1, MÅ få billett. Mye fint å glede seg til. Lurt å lage liste :-) Så ser man litt hva man kan se fram til. Det første jeg gleder meg til er Katie Melua-konsert :-) På tirsdag kveld. Jeg og søster. Spise ute først.

    SvarSlett
  16. Så bra at du har så mye å se frem til!! Selv tror jeg jeg hadde blitt veldig vinterdeprimert, blir det allerede her på vestlandet. Selv gleder jeg meg til jul fordi da har jeg ikke et så konstant skole- og karakterpress. Det skal bli godt med en pause kjenner jeg :)

    Sv; Nå satte jeg det litt på spissen da, det er slik at vi MÅ rydde rommet vårt, hvis ikke får vi internatmelding og mange internatmeldinger kan føre til telefon hjem til foreldrene osv. Men jeg ser på det som en bra måte til å både få skikk på rommet og å få twist ! :D

    SvarSlett
  17. JANUAR, da er julestria over og det er stille i butikkene. Da får jeg noen fridager :D

    SvarSlett
  18. Jeg kjenner selv at jeg er veldig lysten på å reise fr Norge akkurt nå, nå når mørket faller over landet, men likevel er julen noe som må tilbringes sammen med familien her i Norge. Jeg må innrømme jeg er bittelittegranneveldig sjalu på at du skal på McFly, hvis du får tak i biletter... :P

    SvarSlett
  19. Det er bra du har ting å se fram til her i mørket! :D Hørtes ikke galt ut med New Zealand!
    Hmmm, hva ser jeg fram til.. Jeg har ikke en eneste reise å se fram til, noe som er ganske uvant. Eller. Jeg skal jo til København og se Justin Bieber i april så det ser jeg fram til :D Og til å se han i Norge et par dager før ^^

    SvarSlett
  20. Viktig å ha ting å se fram til! Høres ut som veldig kjekke ting! Jeg gleder meg såååå mye til jula! Det er den beste tiden i året, og gleder meg til å være hjemme hos mor og far :-D

    SvarSlett
  21. Oi, du har verkeleg masse bra å sjå fram til - håpar det flyr deg gjennom mørketida som ingenting:) For tida gler eg meg aller mest til jul, håpar eg får fleire ting å gle meg til også!

    SvarSlett
  22. Wow! Det var ikke lite! Kjempespennende jo :)

    SvarSlett
  23. Ser frem til Dublin tur 14 februar jeg...da skal jeg på Starlight Express musikal og henge med bestevenninnen min som studerer der. Men først og fremst ser jeg frem til julekonsert med Maria og Oslo Gospel Choir!! Sånn virkelig masse..;)

    Så kanskje Lady Antebellum konsert en gang i 2013!

    Bra å ha noe å se frem til. Jeg også merker jeg blir kjempedeprimert nå i mørketiden. Kan ha mye med at jeg har kjempevondt i leddene mine på denne tiden også og går med konstant verk.

    SvarSlett
  24. http://sarai94.blogg.no14/11/12 1:52 p.m.

    SV- Haha, det der er vel ikke akkurat noen kjoler jeg ville brukt på ball :p. Den i rød er litt for tynn i stoffet, så den egner seg nok mest med en blazer eller i syden. Blir nok heller masse paljetter i julen :D

    SvarSlett
  25. psst! Ligger noe til deg på bloggen min ;*

    SvarSlett
  26. Jeg gleder meg til jeg skal pynte leiligheten vår til jul, jeg gleder meg til jeg er ferdig med eksamenene, jeg ser veldig frem til å se resultater av NOKA produktene, jeg ser også frem til et nytt år, med masse nye og spennende hendelser. Jeg har ikke noen konkrete planer akkurat, men jeg tror det blir et bra år. Du har jo masse å se frem til da, heldig! Jeg misunner spesielt turen din til Australia, kan du ta meg med i kofferten? :) Hihi

    SV: Ja, ikke sant. Og så kan man faktisk også spise vanlige middager så lenge de er kalorifattige, og jeg har fått mange gode oppskrifter på dem :) Jeg tror faktisk jeg kan få dette til også, og bare det er jo en motivasjon i seg selv, tenker jeg :) Og så er jeg jo helt helt ærlig, og da blir det ekstra spennende å se.. gleder meg til å finne ut om det faktisk fungerer :)

    SvarSlett
  27. Takk for at du minner meg på det fine :) Jeg er ikke noe glad i mørket, og ble nesten litt lei meg når det rakk å bli mørkt før jeg fikk dratt ut å jogge i dag.. Er såppas mørkredd at en joggeutr alene i mørket ikke skjer...

    SvarSlett
  28. Åh, jeg har alltid hatt lyst til å se new zealand og australia! :D Lucky you! :D

    SvarSlett
  29. ååh australien ... VILL. <3

    SvarSlett
  30. Mye bra å se frem til her. Jeg ser frem til nyttårsaften for da skal jeg hjem til familien. Ellers er det nok mye annet jeg i tillegg ser frem til, men som jeg bare ikke kommer på akkurat nå:P

    SvarSlett
  31. Så du har bestemt dae for konsert nu? :D

    Tjaa.. ae kan ikkje se fram tell jul med familien, ikkje nyttårsaften heime, ikkje nåkka skuespellproduksjon og sånt...
    Men ae skal alikavel klare å se fram tell nåkka, baere litt mindre ting omgången :)

    SvarSlett
  32. Så mye morsomt og fint du har i vente :) Du har helt rett - det er fint å tenke på slik når man har det litt mørkere.

    SvarSlett
  33. Du er en solståle du Siv!! Hurra for alt det fine rundt deg=) Kommer du brummende nedover så vi får trena, shoppa og lagd mat sammen når du har fått lappen kanskje?:P Jeg tar en dag om gangen nå jeg! Akkurat nå er jeg spent på helga

    SvarSlett
  34. Åh, så herlig! Det er alltid fint å lage lister om hva man gleder seg til på mørke og triste tider som dette! Også håper jeg virkelig at du får sett Mc Fly :) jeg så Muse for noen år siden som da var mitt favoritt band! utrolig opplevelse :)

    SvarSlett
  35. Oj, tur til Australia og New Zealand? GØY :D Jeg skal jo til New Zealand i januar, jeg gleder meg supermasse :D og siden jeg er i Australia nå og skal reise en del rundt i jula, så får du bare spørre hvis du lurer på tips fra noen "locals". Jeg er jo i alle fall halvveis local nå? Haha! :D

    Og gøy at du endelig får se McFly :D Å se favorittbandet sitt live er utrolig, det er lite som er så bra som det. <3

    SvarSlett