15.05.2013

Wolverhampton, England

Jeg vet rett og slett ikke hvilken ende jeg skal starte i, jeg. Alt er bare et stort sammensurium i hodet mitt, men da også et veldig fint sammensurium, det skal sies. Det er akkurat som alle andre store hendelser i livet - du har masse fine minner, men du klarer liksom ikke å skille dem fra hverandre. Om jeg får viljen min, så vil dette bli litt av et innlegg (edit: to innlegg). Helga har jo tross alt gitt meg en av de aller største hendelsene i mitt korte liv!



På torsdag møtte jeg Nina og Trine på Gardermoen. Vi spiste og snakka i godt selskap, før Nina og jeg tok fatt på vår ferd alene. På Gatwick venta vi på buss i to timer, før vi halvsov på bussen oppigjennom England i fem timer. Vi var framme 04:00 AM. Yay! Og dagen etterpå måtte vi jo rekke hotellfrokosten, så det ble ikke mye søvn. (Har dere noen gang smask frityrstekt loff? Det er himla godt!) Hele fredagen gikk med til shopping. Begge brukte en tusenlapp hver, noe som egentlig er ganske mye for to jenter med skottehjerter. Det gikk vel mest i godis for begge to, da... Britisk sjokolade, ass!



På vår vandring i Wolverhampton, kom vi over et marked. Det var superkult for ei som meg, som aldri har vært på noe ordentlig marked i hele mitt liv. Jeg så tsarier og andre asiatisk(ish)e plagg, og jeg snakka litt med den ene syersken. Det er så fint med så mange farger, fine stoffer og imponerende håndarbeid. Litt lenger inn i bygget, fant vi en som malte kjendiser, så vi fikk oss en liten samtale om McFly. Det var egentlig ganske fint - der borte vet jo alle hvem McFly er. Her er det bare de som er venn med en McFlyer som har hørt om dem...



Både Nina og jeg er crazy for Subway og Starbucks, så det var jo selvfølgelig fullklaff. Dessuten spiste vi kvelds på Nando's (som ikke overbeviste noen av oss. Alt for mye stress og rot). Der ble vi forresten sjekka opp av to england-indere. Han ene var skikkelig frampå, hadde munndiaré som få og snakka om hvor viktig det var med en stor jobb som hans, og at han snart måtte slå seg til ro med kone og barn. Hint-hint, liksom. Så spurte han hvilket hotell vi bodde på. Vi er jo selvfølgelig så verdensvant at vi "hadde glemt hva det het eller hvor det lå"... Også svarte vi høflig nei da de ba oss med ut. Ble kvitt dem da vi stakk fra stedet! Mer fra turen følger i neste innlegg - watch this space!

26 kommentarer:

  1. Så kjekt å lese :D Keep it coming!

    SvarSlett
  2. Ja, da har dere jo lært noe!

    SvarSlett
  3. Tenker meg dere har hatt en flott tur ja! Gleder meg til å lese resten :-D

    SvarSlett
  4. Wihii, så gøyy å høyre om turen!! Bra de er verdsvande nok til å gløyme adresse når frampå framande menn spør, hehe, uansett gler eg meg allereie til å høyre meir!!

    SvarSlett
  5. Høres ut som en fin tur:)

    SvarSlett
  6. Morsomt å høre åssen dere har hatt det! Gleder meg til fortsettelsen :)

    SvarSlett
  7. Ååå, så gøøøy! Misunner deg som har vært på tur! Gleder meg til å se/høre resten! :D

    SvarSlett
  8. herlig! Gleder meg til å høre mer :)

    SvarSlett
  9. Så herlig det hørtes ut Siv!! Det var kjempfint du koste deg sånn på tur :-)Med hyggelig selskap, shopping og morsomme møter med folk :-) Gøy å farte litt rundt sånn :-)

    SvarSlett
  10. Spennende! Gleder meg til del to ;)

    SvarSlett
  11. Så fint at du sitter igjen med så mange gode minner:) Gleder meg til å lese fortsettelsen!

    SvarSlett
  12. Fiiiine jenter på tur! Tusing på godis ER mye da:P Og marked er elsk. Jeg tipper du flytter bort dit for å studere eller noe jeg

    SvarSlett
  13. Så utrolig morsomt, gleder meg til å lese mer :D

    SvarSlett
  14. / Åh, du, jeg merker jeg har savnet alle de gode ordene dine i mellomtiden. Tusen takk for kommentarene, de gjorde meg så glad. <3

    SvarSlett
  15. Herlig med tur! ELSKER markeder!

    SORRY FOR SENT SVAR :( MEN, gå inn her og se om du får lagt inn en like-button :) http://www.allblogtools.com/tricks-and-hacks/add-facebook-like-button-for-blogger-blogspot-and-customize-it/

    SvarSlett
  16. Ja, det var et kjent fjes i dette innlegget også ja :D Morsomt at vi hadde en bekjent, haha :D

    Aww, virket som en superduper tur! Må virkelig gi dette bandet en sjanse ass :D

    SvarSlett
  17. Det er kjekt å høyra at du har hatt ein fin tur. Så flinke dere var som "gløymte" namnet på hotellet.

    SvarSlett
  18. For en kjekk tur det høres ut til å være! Gleder meg til fortsettelsen og høydepunktet! :)

    SvarSlett
  19. Ser ut som du har kost deg masse <3

    / Mitt eksamensprosjekt e bildene du såg ;) Sletta innlegget og lagte et nytt et. Anywho eksamen e at me ska stå i gallerirommet og snakka om prosjektet te lærer og ein sensor, så vett du det ;)

    SvarSlett
  20. Iiiih, så artig at du har truffet Trillelille, herlig dame sant?!

    SvarSlett
  21. Høres allerede ut som en super tur :D

    Sv; Haha, yay! :D

    // Tja, den var ganske kjedelig altså. Det må da finnes andre filmer der ut som viser frem Afrika på en bedre måte? Hvis det var det du lette etter :p

    // Hehe, søvn <3 Det går bra så lenge man har mulighet til å hente seg inn igjen ;)

    // Det er mange andre bedre filmer der ute med henne. Bortsett fra Love & Other Drugs da. :p

    SvarSlett
  22. Så gøy å lese om turen din :) Alltid spennende å være på reisefot, og se mye nytt! Du får kose deg massevis videre :D

    SvarSlett
  23. Frityrstekt loff? Er det virkelig noe man gjør? Rart.
    Smart forresten det å ha "glemt" hvor hotellet ligger ;)

    SvarSlett
  24. Herlig å lese om turen din :)

    SvarSlett
  25. ÅÅÅÅÅÅH! Høres så utrolig kjekt ut..og så bra du koste deg da;)

    HAHA..bra dere fikk ristet av dere gutta..haha

    SvarSlett
  26. :D :D :D

    Så gøøøyyy!
    Tenk at det allerede er to uker siden.. *snufs*
    Dette må vi gjenta!

    SvarSlett