27.05.2013

McFly og sånt

Det var dagen for å se McFly. For å se dem på ordentlig, og ikke bare over internett. Lørdag 11/5 var vi oppe supertidlig. Mesteparten av dagen satt vi på Starbucks, der vi hadde godt selskap i Renate og Ida. Førr nån veikje! Der ble Nina og jeg sittende, også etter at jentene hadde forlatt oss. Jeg skrev en del kort, men jeg måtte plukke ut noen heldige av dere, så jeg håper det var fornøyelig for de av dere som fikk post fra England. (Jeg skal jo snart ut å reise igjen, så da kan jeg kanskje sende litt mer!) Vi gikk etterpå for å spise på Pizza Hut, der vi overraskende nok traff på Ida og Renate igjen! Jeg spiste meg fullstendig rulle-mett av de sinnsvakt gode cheesy bites-ene. An-be-falt, altså!



Også var det konsertkø, da. Vi var der kl.17, konserten starta 19, og der var allerede noen hundre stykker i køen. Det kom overraskende mange voksne, både kvinner og menn, og dessuten masse gutter! Dere vet forresten sånn tordendrønn som man ser på film? Et sånt opplevde vi, med et etterfølgende enstemmig sukk, masse paraplyer og klissvåte klær. Det var en smule kaldt. Og kjedelig. McFly-fans er i grunn ganske bitchy, så vi ble ikke akkurat kjent med noen nye, for å si'rre sånn. Prøvde å samtale med overnatterne dagen før, men det var for det meste enstavelsesord vi fikk ut av dem. Vi er mindre verdt, vi som ikke overnatter, vet dere...




Men ventinga var jo  verdt det - vi sto midt i mengden under konserten! Rad 8, sånn cirkus. Først venta vi. Så kom MrAntastic aka Ant Brant på scena, som konfransier, med sine morsomheter, etterfulgt av TheVamps. De var riiiimelig rå live, bedre enn på youtube, det skal de ha! Så måtte vi vente enda litt til, før McFly inntok scena. Og det er det råeste jeg har vært med på. Det var så følelsesmessig. På én måte føltes det som om jeg hadde vært med på det tusen ganger før (takket være live-videoer på internett).



Det var svett, klamt, trangt og høylytt. Jeg var så tørst som jeg aldri før har vært, jeg sang så høyt som jeg aldri før har sunget, og jeg måtte så tisse! Det var hjærteskjærende, morsomt, livlig, kreativt, musikalsk og bra. Jeg kunne synge med på alle sanger på en konsert, for en gangs skyld! Jeg kunne groove til melodier jeg faktisk kan, jeg skjønte de interne vitsene. Jeg var i et rom fylt av folk som digger den samme musikken og de samme guttene som meg. Jeg hadde Nina ved siden av meg, som koste seg like mye som jeg gjorde. Jeg kunne se svetten til Tom, jeg kunne se gliset til Danny. Jeg var der da Dougie fortalte om det 12-puppede monsteret Harry, som for sin del ga oppmerksomheten til sin svigerbror, Rupert (som igjen sto like ovenfor oss, sammen med Izzy).



Rett etter konserten venta vi noen timer i hotell-lobbyen, før vi bussa til Gatwick. Framme klokka seks om mårra'n, hjemme elleve om kvelden. Lang dag, så absolutt, og hele dagen lukta jeg andres svette fra konserten. Men alt superverdt det. Jeg ville, uten å nøle, gjort det igjen og igjen. Jeg sitter tilbake med tre nye vennskap, en stor utenlandsopplevelse og min O'store drøm oppfylt. Ganske bisarr at det hele faktisk har skjedd!

35 kommentarer:

  1. :D

    Det var en FANTASTISK tur!
    Tusen takk for at du ble med og gjorde hele helga uforglemmelig! :D

    Du er så god <3

    SvarSlett
  2. Jiiiha, høres helt herlig ut!! :D Så heldig du er:)

    SvarSlett
  3. Så utrolig morsomt Siv, der har du virkelig fått deg en opplevelse du aldri vil glemme :-) både selve konserten og alt rundt det også, med jentene :-) Kjenner jeg fikk lyst til å reise på en stor konsert i sommervarme med et band som jeg VIRKELIG vil se, jeg også :-)Og igjen, takk for kortet, jeg vil ha FLERE :-D hi-hi.

    SvarSlett
  4. Så gøy å høre om konsertopplevelsen din! Jeg blir revet med av at du er så ivrig, jeg synes det er dødskult! Selv er jeg ikke dødsfan, eller fan i det hele tatt, av noen trur jeg.. Høres egentlig nesten litt trist ut :p Men jeg liker veldig mange (deribland McFly - favoritten min er It's all about you) og har en ganske brei musikksmak :)

    SvarSlett
  5. Hørtes jo utrolig rått ut!:) Så bra at du koste deg så masse:)

    SvarSlett
  6. Sv: Generell kjemi på NTNU ;)

    Høres ut som en konsert skal være! Vanskelig å unngå andre sin øl og svette ;) Men det er så sykt verdt det! Høres ut som du har hatt det helt supert :)

    SvarSlett
  7. Så utrolig gøy og for en opplevelse du har fått være med på! Det blir nok minner for livet det der. Det er virkelig sånne ting som får oss til å virkelig føle at vi lever livet, er det ikke? :D

    SvarSlett
  8. Herlig opplevelse!!! ;)
    Høres virkelig ut som en blodfan, jeg er ikke i tvil om du er det eller ikke hvertfall!

    SvarSlett
  9. Trodde de skulle være så vennlige borti der jeg.. Du fikk med deg det viktigste da. Fine jenter og musikk ;) fikk du masa noe på Renate om blogginga hennes da? Ida og egentlig! Når kommer du til Trondheim?:P

    SvarSlett
  10. Åh, så gøy å lese om konsertopplevelsen din:-D Blir litt glad på din vegne, siden jeg(tror jeg)skjønner hvor mye du liker dem;-)Elsker dessuten hvordan du får frem stemninga gjennom ordene dine! Skulle ønske jeg kunne låne skriveferdighetene dine på eksamen i morgen, jeg:-p

    SvarSlett
  11. Så gøøy!! Det må jo være fantastisk når man virkelig er blodfan! :D hiihi

    SvarSlett
  12. sv - hun ble født med et syndrom som det kun var 19 stk i verden av på den tiden. Hjernen til disse er alt for liten, så det var ikke mange gode ord da hun ble født..

    SvarSlett
  13. Åh så gøy!! Det er så morsomt på konserter, særlig når det er noen man skikkelig digger! Jeg gleder meg som en unge til Robbie konsert i august, for han er min store helt! Da er det helt spesielt å se de på scenen :) Hørtes ut som en super tur!!

    SvarSlett
  14. herlig beskrevet! skulle skikkelig ønske jeg hadde et band/artist jeg virkelig brant for! Og 3 nye venner - det er iallefall beundringsverdig. Synes beskrivelsene dine av at fansa var bitchy var ganske morsom. Man skulle jo tro de var interessert i å få tida til å gå i kø, og å bli kjent med noen nye er jo en bra måte.. Skulle man tro!

    SvarSlett
  15. SVAR/

    Hei og hå! :D Elsker de livlige kommentarene dine, særlig på en sånn der stresset-men-kjeder-seg-likevel-kveld-før-eksamen !! Ha, ha... Vel, det er jo sånt jeg tenker (og håper) på når jeg skriver; at jeg får leseren til å kjenne seg igjen, og når du lurer på om jeg har skrevet til DEG, så er selvfølgelig svaret JA! Jeg vil jo skrive til ALLE, få ALLE til å kjenne seg igjen i det jeg skriver, hihi! Tar det som et stort kompliment, jeg, tusen, tusen takk, Siv! <3 (Ok, dette her kjærlighetspratet får vi nesten ta over epost, don't you think? Men jeg kan jo si så mye som at han er vel en blanding av virkelighet og fantasi og drømmetenkning. See? ^^ (Forresten, er det din eller min tur til å svare på epost? Hehe x') )

    Klem fra ei som grugleder seg noe veeldig til eksamen i morgen.... :-/ Nå skal jeg hoppe i dusjen og vaske av meg den store, depressive børen jeg har på skuldrene mine, ugh. Wish me good luck!

    SvarSlett
  16. Mcfly fans er veldig særegne. vi ble jo kjent med noen i den tiden vi drev å campa, men det handla jo litt om at vi møtte de flere ganger.. uten at jeg følte de satte så veldig stor pris på oss sånn egentlig..

    Dere klarte jo å stille dere bra til :)
    så bra at førstegangsopplevelsen din var så fantastisk! <3

    det var veldig hyggelig å møte deg og Nina:) kanskje sees vi igjen til neste konsert i wolves? hehe

    SvarSlett
  17. Såå gøy det må ha vært! Spesielt når du er så stor fan :D Regner med at det ikke er siste konsert du er på, hehe.

    //Sunnaas hadde klart å kapre han, så det var veeldig gøy! :)

    SvarSlett
  18. Kan tenke meg at dette var en opplevelse for livet for deg, Siv! Hørtes utrolig gøy ut :D

    SvarSlett
  19. Høres ut som en utrolig fin opplevelse!

    SvarSlett
  20. Hahah! tusen takk Siv, for så fine kommentarer du alltid legger igjen!! :)

    Gratulerererer!!!!!!!! Hurra! endelig! tipper dette var etterlengta!!!! Konsert med yngdlingsartisten eller yndlingsbandet er helt spesielt. Syns forresten det er rart det med de som hadde overnatta. Noen er jo så klart mer hardbarska enn andre, men å komme helt fra norge er jo uansett rimelig hardbarska, uansett om du har overnatta eller ikke! Det er så rart også, for jeg har alltid følt at mcflyfansen har vært del av en posetiv og hyggelig gjeng mot alle. Kanskje det ikke er sånn, eller kanskje det bare var akkurat de personene? Hmm... Så tejt uansett! Alle er jo der for å se gutta og høre musikken! :)

    PS: Jeg fant bag til ukulela, hurra, så nå fikk jeg den trygt hjem! (håpe jeg, jeg har enda ikke åpna bagen for å sjekke. Er livredd for å knekke halsen. Den er jo så skjør!!!)

    SvarSlett
  21. Så gøy at du har hatt en så bra helg og at du endelig fikk sett McFly live! :D Jeg elsker konserter, og den følelsen når du kan synge med på alle sangene er bare fantastisk, jeg kjenner meg godt igjen! Jeg elsker jo konserter, det er så gøy :)

    SvarSlett
  22. for en opplevelse og for en glede! Konserter er kjempe artig å reise på og hvert fall når det er med favorittbandet! HURRA! Virker som du koste deg! :)

    SvarSlett
  23. Såå herlig :D Kjenner følelsen. Da jeg så The Rasmus i Stockholm (mitt yndlingsband fra jeg var liten) gråt jeg som en unge. Og det er så kult å være på konserter hvor du kjenner sangene så godt! Glad på dine vegne :):)

    SvarSlett
  24. Den konsertfølelsen slår alt! Eg var på Backstreet Boys i 2008 - SVÆRT! Og i år skal eg på MUSE, Bruno Mars og Elton John - siiiick

    SvarSlett
  25. Gratulerer så mye med vellykket tur og konsert :)

    SvarSlett
  26. Konsertopplevelser er herlig - alltid, og enda bedre når det er favorittbandet som står på scena. Høres perfekt ut!

    SvarSlett
  27. Herre min hatt, dette hørtes ut som en helt fantastisk dag.

    SvarSlett
  28. ååååå det er så godt å lese at du koste deg sånn ! :-D Og jeg ble superglad for brev i posten, tusen takk <3

    SvarSlett
  29. Eg elske konsertopplevelser!! Ser ut som du har hatt det finfint ;)

    / Tusen tusen takk, heldigvis så gikk det bra ;)

    SvarSlett
  30. åååh så gøt da :D wee!! men jeg er ikke konsertmenneske i det hele tatt da :D

    SvarSlett
  31. Så gøy at du koste deg masse på tur! Konsert er så gøy, jeg elsker det :D

    SvarSlett
  32. så GØY at du møtte dem på turen din! bloggtreff en gang. det hadde vært gøy, gøy, gøy :) og jeg tipper du kooooste deg på konserten :) JEG fikk kort. jeg viste til gutten og bare: "SE! jeg har fått kort fra ei jeg blogger med!!!! Weeee" hahaha. helt i ekstase over postkort vettu!! <3 <3

    SvarSlett
  33. Så supergøy å lese! :) Blir så glad på dine vegne :D

    SvarSlett
  34. Frysninger på ryggen!! Jeg vil på konsert igjen! VIL på konsert igjen!!

    SvarSlett
  35. Fantastisk! Så flott at du koste deg så :D

    SvarSlett