30.05.2013

I det siste

☼ Vi har hatt sommer i det siste! Altså, over 10 grader! (Neida. Joda. Neida!) Over 15! Helt siden 17. mai. Vi nordlendinger skryter av all den sola vi får og nyter varmen til det fulle.

☼ Jeg fikk til ukulele på første forsøk. Skikkelig mestringsfølelse. Men det høres ikke magisk ut enda... Bildet under her er forresten fra nasjonaldagen vår. Vi fikk jordbær fra en supersnill medbygding. Hurra! (Også ble jeg solbrent dagen etterpå, sjokkerende nok.)

→ Helga som nettopp var, da var jeg supersosial, skal jeg si dere. Jeg øvde på biologi i ei studiegruppe og overnatta hos min gode venninne, Indianna (som jeg sang med på juleballet, for de av dere som husker det). Også noen timer med super-Ingvild, Den Kloke. Jeg elsker gode venner, jeg!

→ Dessuten fikk lillesøss og jeg besøk av vår søskenbarntremenning (altså, vi sier søskenbarn fordi vi har så få av dem, selv om vi egentlig er tremenninger) også så vi den 'nye' Batman-filmen. Han er forresten like ginger som oss, søskenbarn Sivert. Dritkult! Kunne jo vært trillinger!


→ Jeg vaska vofsen. Hun får ikke så mye vask - ikke at hun er lei seg for den grunn. Hun er ikke så glad i vann, stakkars. Men nå er hun så ren og pen, at!

→ ↓ Er det okay at jeg kan synes synd på meg selv, når jeg sier at jeg har hatt vondt i lysken-ish i tre måneder, at jeg nå har måtte være treningsfri i to uker, og må la være å trene i to uker til, i tillegg til at jeg må knaske ibux og paracet disse kommende to ukene?? Jeg blir rastløs som... høstløv. Også er jeg attpåtil dopa som en narkis. (Dopet funker ikke, bare sånn by the way.) Jeg merker jeg blir en smule deppa når jeg ikke kan utnyte det fine været til aktiviteter...


→ Jeg har vært på stranda hele to ganger. Jeg har gjort en opptreden. Jeg er ferdig med avslutningskarakterene for i år. Én eksamen står for dør, men så er det, dum-dum-duuum- sommer! Og vi vet alle hva det betyr: friiiii (og for min del blir det gjensyn med Australia, nytt bekjentskap med New Zealand og mye aktivitet!)

29 kommentarer:

  1. Korsn lære du dæ å spælle ukuleleee?
    Æ gleeeede mæ tell å klimpre litt med dæ i sommer <3 ja, førr dem kjæm snart som du sei!
    yeeey!

    SvarSlett
  2. åååh jeg vil bli med til new zealand!!! hehe

    SvarSlett
  3. Jeg unner dere godvær av hele mitt hjerte! Koooos dere B-)

    SvarSlett
  4. Denne lista (og tilhørende bilder) ble jeg i godt humør av! Sommer! Leit med lysken og treningsforbud da - håper det løser seg.

    SvarSlett
  5. Her var månge bra ting: Herleg! Og eg likar at ukulela di er lyseblå, det er liksom litt kjekt med litt forskjellige fargar.

    Sommar skal bli so deileg. Gler meg.

    SvarSlett
  6. This made my day! Så mye spennende og trivelig du skriver om. Og jeg har SÅ lyst på rødt hår, åh. :( Håret mitt er grønt nå, slik går det når man farger håret selv!

    For håpe lysken blir bra! Er så kjipt med en sånn irriterende skade som er der hele tida. Og NYT godværet - det gjør i alle fall jeg! (Og VG skriver at "det er flom i hele Norge", lolz. Her er det rene paradiset, 29 grader i skyggen, sol og regnfrie dager i flere uker føles det som, helt til nå i kveld da det kom en skur, var litt godt! hehe.)

    xxx
    Ingvild

    SvarSlett
  7. HERLIG, Siv! Morsomt med søskenbarntremenning - vi har ingen søskenbarn, så vi har noen tremeninger som fungerer som søskenbsarn. Jeg tipper at det er samme greia :D Du hadde forresten helt rett når det gjaldt ukulela ;) Herlig med sommer, superfin sand på stranda, herlig med ferie langt borte ooog jeg synes sååå synd på deg!!

    SvarSlett
  8. Bare å glede seg til sommerferien!

    Vær lykkelig over at du bare skal knaske i paracet og ibux i to uker. To uker går KJEMPEFORT!! :) - selv om man gjerne vil være fullstendig foruten! ;-)

    SvarSlett
  9. Oh gad, nå følte jeg meg litt dum - lagde nettopp et "lately-innlegg" selv, og skulle gå inn her og svare på kommentarene dine, også bare følte jeg meg som den fantasiløse stjelebitchen:-s jaja, kan vel kanskje trøste meg med at great minds thnink alike, eller noe sånn:-p

    Anywaaaays: takk for lykkeønskninger til(under:-p)eksamen, søta! Tror dessverre ikke det hjalp, siden jeg faktisk ikke klarte å formulere meg den dagen, og endte opp med å drepe oppgaven min mot slutten... jaja, jeg håper bare jeg står til en firer(trist nok)!

    Og lillebror er ikke så liten lengre gitt... Nå har han vel blitt 19, hvis jeg ikke husker feil:-p

    PS: Jeg vil se bedre bilde av vofsen!

    SvarSlett
  10. PS 2: God bedring med lysk-tingen, stakkar :-*

    SvarSlett
  11. God bedring med lysken! Og nyt sola og sommer og fri og ukulele og jordbær og søskenbarntremenninger og altsammen! :)


    Sv: han er broren min :)

    SvarSlett
  12. Nord-Norge ser alltid så vakkert ut. Du er så heldig! (Bortsett fra det med neddopingen og smerten selvfølgelig. Håper den går over snart)

    SvarSlett
  13. Oi oi oi, høres ut som du har gjort litt av hvert ja! God bedring du, måtte du bli frisk nok til å nyte det fine været :) Her er det sol et øyeblikk og regn det neste - men jeg nyter det i bruddstykker ;)

    SvarSlett
  14. Så koselig å lese meg opp på det du har gjort i det siste :) det er definitivt endelig jordbærtid her i gården :) Mmm.. Jeg kaller også mine tremeninger for litt av hvert. Hun ene kaller jeg for babysisteren min fordi jeg ikke har noen søster. Da ble hun adoptert av meg da :)

    SvarSlett
  15. ååh høres ut som du har kost deg :D de der jordbæra så skikkelig gode ut!! :D

    SvarSlett
  16. Høres bra ut med finvær! I dag og i går har det ikke vært så aller verst her heller, men tidligere i uka har det vært en del regn gitt! Godt at dere får litt sol oppi nord også da :P hihi. Ser ut som om du har hatt det fint i det siste, så nå vil jeg bare ønske deg en riktig god helg søte deg <3

    SvarSlett
  17. Håper virkelig at det er litt fint vær igjen til at jeg skal nordover! Nord i fint vær er nydelig :) Det har sin egen sjarm :)
    Forresten så er skader kjempekjedelig :/ God bedring!!

    SvarSlett
  18. Så bra sommeren kom til nord også!
    Her har vi hatt full-on sommer.. Nesten litt for mye sol og varme. Men skal ikke klage! Det varer jo som regel ikke så lenge ;)

    Jeg misunner reiseplanene dine.. I sommer skal jeg ikke gjøre noe annet enn å jobbe. Starter i full turnus på mandag, og varer helt ut august.
    Jaja, i det minste blir jeg litt rik! Må jo begynne å spare opp til neste McFly-konsert ;)

    SvarSlett
  19. ajaj, her har det skjedd en del mens jeg var borte fra bloggverden. Flott at dere i nord endelig får litt sommer også! Har virkelig vært mange sommerdager i Trøndelag også, men har ikke vært så mye i solen nei. Har øvd så mye til eksamen og vært syk i to uker! Klarte så vidt å møte opp til eksamen i kjemi :O gærr

    SvarSlett
  20. Det høres ut som du har hatt mye aktivitet i det siste :-) Og at det er en del som står for døren også :-) Mye moro :-) Gleder meg til ferie jeg også. Bare sløve i sola og i skyggen, og forhåpentlig bli litt lyse-rosa eller noe ;-) Australia høres bra ut. Her blir det Kroatia med søsteren min, og kanskje ikke Skottland i år likevel, må være mye i området i sommer pga litt familiære greier, så blir ikke så mye farting likevel, bortsett fra Kroatia :-)

    SvarSlett
  21. Høres ut som du har det bra for tiden! :D Og sommerferie! Du har jo noe å glede deg til der også!

    Sv; Du må da jo se Hunger Games! Det er et must :p Hun virker utrolig kul :)

    // Hehe, ja :)

    SvarSlett
  22. Ojj, du har gjort mye spenende, :D Her i Bodø har det vært godt over 25 grader hver dag :D høyeste var 35 i sola! Syden vær er herlig slipper i allefall og dra til syden ;D

    I det siste har jeg fylt ut USA papirer og tentamener via skola :D

    HA EN FIN DAG :D SIV

    ~ Sindre

    SvarSlett
  23. Dette her hørtes gøy ut :)

    SvarSlett
  24. Sommer i nordnorge er best. Heldigvis for meg fikk jeg også ta del i den, håper virkelig ikke den tar slutt enda. Er så flott (selv om det skremmer meg at arktisk smelter, og at havnivået stiger og at det blir trøbbel med golfstrømmen som gjør at fjorden ikke fryser hver viner, men har bestemt meg for å nyte det fine været og heller prøve å hjelpe til der jeg kan. Det hjelper i allefall ikke å ikke nyte været... lol, totally out of context XDXD)
    Ukulele er så lett å spille, særlig hvis man har spilt gitar eller et annet strengeinstrument før, så du har jo aller beste utsikter for å lære å spille ukulele! Det er drittartig og skikkelig fint. Syns jeg i allefall. Syns ofte lyden i gitar blir alt for tung. Og jeg er ikke god nok til å spille piano, men ukulele er perfekt for meg i allefall ^^

    Kjipt med lysken, forhåpentllgvis blir du ikke gal!! før du vet ordet av det er du friskmeldt!

    SvarSlett
  25. KJipt å være skadet, skjer alltid med meg når jeg er i god treningsform... Men godt med oppturer som fint vær og ukulele!

    SvarSlett
  26. Jeg er så misunnelig på ukulelen, men jeg kan verken gitar eller.. noe annet som ligner. Er vel aldri for sent? Hehe.

    SvarSlett
  27. God bedring! Kanskje dette vil gjøre det litt lysere? Du er blitt nominert til The Independent Blogger Award! :)
    http://www.egedenne.com/2013/06/the-independent-blogger-award.html

    SvarSlett
  28. Å masse kos, og au til det med lysken, håper den blir bra! Liker ukulelen, så fin farge :) Ha det fint videre søta, nyt sommeren!

    SvarSlett