23.02.2011

Pinlige Sykdommer

Nei, det var ikke egentlig programmet "pinlige sykdommer" jeg skulle snakke om, selv om det er et ytters interessant program.
Vi har alle et eller annet problem vi synes er flaut, enda så vanlig det egentlig er.
Jeg vet iallfall at jeg har (hatt) det!

















Tips; ikke søk "psoriasis" eller "vorte" på google. Det ser mye verre ut enn det jeg har hatt.



Personlig trodde jeg i lang tid at jeg hadde noe i duren av flass.
Jeg klødde meg til blods i hodebunnen, og jeg har etterlatt meg død hud overalt.
Et par av vennene mine har reagert på rødheten langsmed venstre øre, og fortalt meg om psoriasis. Legen bekreftet mistanken og ga meg blå resept på et produkt. Nå har jeg brukt kremen i to uker, og hun ga meg beskjed om at jeg kunne slutte å bruke den!

Og vorter da! Som barn var jeg en gang i blant plaget med fotvorer, og UFF så flaut det var!! Nå har jeg hatt en på fingeren for første gang, men legen har heldigvis evner til å fjerne sånt. Det skader selvtillitten litt å ha utvekster på fingrene. Nedfrysing er tingen.
Men hvorfor har vi ikke gode sykdommer? "Hei lege, jeg lurer på hva denne kulen er?" "Den gjør deg god i sjakk, og den vil være der til den går bort av seg selv." Tenk så kult det hadde vært!

Fortell gjerne om pinlige sykdommer du har vært borti,
eller gode sykdommer du gjerne ville hatt!

Siv
xxx

10 kommentarer:

  1. Huff, skjønner ikke at folk vil på tv med de pinlige sykdommene sine jeg! :O

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner ikke at folk vil prate om pinlige sykdommer i all offentlighet er jo en grunn til at det heter "pinlige sykdommer". Jeg hadde en del flass som liten, det flaueste måtte nok være hvis man fikk utslett i underlivet. Heldigvis har jeg aldri hatt det he he. Søsteren min hender sjekker seg nedentil hos doktoren. Jeg synes det virker flaut, om doktoren bare se på det som en jobb. Det er slik at man skal sjekke seg nedentil hvis man har ett sex-liv for eksempel, men akkurat der er livet mitt på null he he.

    SvarSlett
  3. Jeg hadde en liten vorte på fingeren i 3.klasse eller noe. Men det var egentlig ikke så ille. Når man e liten tenker man vel ikke så mye på denslags. Men hadde det vært nu... xD
    Skulle foresn gjerne hatt noen godartede sykdommer. Si fra Siv, hvis du kommer over noen ;)

    SvarSlett
  4. - vorter, og jeg hadd en sånn svær kule bak venstre øret mitt, og jeg hadde det 3 gang ;o

    SvarSlett
  5. Da jeg var i konfirmantalder fikk jeg brennkopper i ansiktet. Disse er veldig smitsomme, så de måtte plastres. Heldige meg fikk da selvfølgelig en midt på overleppa! De ubrukelige og barnslige gutta syntes jo dette var morsomt og at jeg så ut som Hitler. FML!

    SvarSlett
  6. Vil bare svare sånn halvveis til Elin over og det hun sier om at hun ikke skjønner at folk vil snakke om pinlige sykdommer ordentlig. Det går nok mye på at de gjerne vil fjerne myter og alt tabuet rundt sykdommene sine, og vise folk at selv om de har denne sykdommen så er de helt vanlige mennesker. Så jeg skjønner godt at noen vil stå frem, selv om det er pinlig så kan det hjelpe mange i lignende situasjon som deres med selvtilliten :) Jeg kan egentlig ikke komme på så mange pinlige sykdommer jeg har hatt i farten, men syntes det er fint at du skriver om dette jeg, og hva du selv har opplevd!

    SvarSlett
  7. Hadde vært super om det hadde fantes gode sykdomma!! hehe :)

    E ikke akkurat en sykdom, og det e egentlig ikke pinlig - men æ hata det! I 10årsalderen bynnte æ sånn smått å få en kvit pigmentflekk på kroppen, som har spredt sæ litt iløpet av åran. Det e jo ikke så flaut liksom, men det e ikke fint, ettersom æ ikke blir brun der, bare på huden rundt. Æ kan bruke en spesiel krem. Har brukt den litt før, men den e dyr, og det funke bare litt liksom. Heldigvis vises det ikke så godt, men.. ja... æ synes det e stygt, og når æ va mindre synes æ det va pinlig når det vistes.. menmen, sånn æ e, ikke nåkka å gjøre med det :-p :)

    SvarSlett
  8. ÆÆh, Pinlige Sykdommer er så ufatterlig ekkelt. Sitter konstant og brekker meg :o

    SvarSlett
  9. Jeg digger ' pinlige sykdommer '
    Hehe, ja. jeg hadde vel den samme vorten du hadde ! vi smittet vell hverandre xD
    -mfo*

    SvarSlett
  10. Ser ikke helt logikken med å vise seg på landsdekkende TV hvis man virkelig synes den sykdommen man har er pinlig... Makes no sense!

    Hm, har ikke hatt direkte "pinlige" sykdommer, tror jeg..
    Jeg har hatt papegøyesyke da. Det fikk jeg da jeg var på fugleshow i Gran Canaria faktisk..
    Var litt flaut å si "papegøyesyka" når folk spurte hva som var galt :P
    Fikk kallenavnet "papegøya" i en liten stund der :P

    xx

    SvarSlett