01.07.2014

Ett stykk uteksaminert Siv

Jeg er herved ferdig med VGS, folkens. For de nysgjerrige sjeler der ute, så endte det med 16 seksere og 8 femmere. Og ein karakter med nummer 3. Gjett hva i? Norsk skriftligeksamen. Uje. Jeg var ikke nok kreativ. Og det skjønner jeg godt, med alle de politiske vendinger. Livet, altså. Men jeg ble mer sjokkert enn lei meg, og jeg orker ikke engang klage. Det er jo egentlig litt komisk, synes jeg. Også kom jeg opp i alle realfagene, da. What are the odds for that. Men det endte bra. Ganske så bra, synes jeg.



Alt i alt har skoleåret vært bra. I tillegg til skole, så har jeg hatt to jobber; på den lokale coop-en, og som brukerstyrt personlig assistent. Også har jeg vært leder i ungdomsrådet og leder i lokallaget av Natur og ungdom og også en del av Nordland fylkesstyre. Om dere ikke hadde fått med dere det, da. Også skulle man være sosial, trene og slappe av i tillegg. Og russetida, da. Trenger kanskje ikke si så mye om den. Men med mye å gjøre, så føler man sjelden på følelser som kjedsomhet og ensomhet. Med masse folk rundt seg, så er det vanskelig, både å kjede seg og være ensom. Også lærer man så mye når man hele tida gjør nye ting.



Denne sommeren går i jobbing og fjellgåing. Jeg har tre jobber i sommer, som turistinformatør i tillegg til de to andre jobbene. Sammen med ei venninne, så skal jeg gå ti forskjellige topper før jeg flytter i begynnelsen av august. På toppen av målet om de ti toppene, så tar jeg like greit og slenger på ti turer opp på lokaltoppen vår, Vetten. 7/10 gjort allerede! Ja, også håper jeg å møte opp med noen av mine fraflytta venner før jeg åker til barteby. Mer om det i et senere innlegg! Hva slags planer har dere i sommer, da, godtfolk?

23 kommentarer:

  1. Åååh, gratulere me ganske så gode karaktera! WUHUUU! Fikk også en fin tre'ar i norsken, heh! Blir vel godt å komme sæ videre i livet kan æ tænke mæ. :) Æ ska også jobbe, besøke pappa, bli ferdi me tattisn også fær æ te einar før vi trer inn i Storbritannia!
    LØKKE TE VIDERE!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med meget godt resultat! Vær stolt av innsatsen!

    Og husk at du er mye mer enn karakterene dine. Den du er inni deg, som bare er Siv, er den som virkelig teller, den som gjør at du trives og har det bra.

    Ønsker deg en fin sommer og ser frem til å følge deg til høsten!

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med gode karakterer, du er flink :)

    SvarSlett
  4. Du er superflink! Virkelig et forbilde :-)

    Her blir det jobb helt til midt i august da er det to uker ferie med en tur nordover og en liten tur sørover. Blir bra!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med fullført videregående! Veldig imponerende resultater! :)
    Høres ut som du skal ha en ganske fin sommer også :)

    Jeg skal til London (åååååh, McBusted!!) og New York i sommer, og ellers skal jeg jobbe og lese bøker :)

    SvarSlett
  6. Høres ut som mitt siste år-bare med litt mer jobb, og litt mindre kjæreste! Vel blåst, Siv! :D og grattis med alle 6'erne! :)

    I sommer; stavkirke, Island og forhåpentligvis restplass!

    SvarSlett
  7. Wow, du er så utrolig flink Siv :D For et fantastisk resultat! Skjønner ikke hvor du får energien til å gjøre det så bra på både skolen og i tillegg være så aktiv med jobb og andre aktiviteter. Beundrer deg virkelig for det, og gratulerer så massemasse! Håper du får en super sommer med både jobbing og "fjellklatring" om man kan kalle det det- Så gleder jeg meg veldig til høsten :D

    - Siri

    SvarSlett
  8. Gratulerer! Så flink du er :)
    I sommer skal eg male og gifte meg :D
    klem

    SvarSlett
  9. Gratulerer så masse! Kjempe bra karakterkort det der altså!! Ingen som bryr seg om en lite 3er inni der vet du, snittet som teller :D Det hørtes ut som en innholdsrik og gøy sommer :) Min sommer blir kort, men jeg får da en tur hjem, en tur til hytta og en syden tur til Rhodos i 14 dager. Nå må bare ferien komme!!!

    SvarSlett
  10. Flytter? Wheeeere? Trondheim? :D

    SvarSlett
  11. Fliiiinke Siven, på alle måter =) I like it! Liten tvil om du klarer å komme inn her da :p Blir en rolig sommer her gitt. Men har endelig fått litt til overs, og kan trene igjen. Hurra sier ballongmagen

    SvarSlett
  12. Vonar du nyt ein velfortent ferie!

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye!! Og for noen karakterer! :-D

    SvarSlett
  14. Gratulerer masse med bestått vgs! Det er jo litt komisk å få 3 på norsk skriftlig eksamen når du har så gode karakterer i alt annet. Det var sikkert bare en helt forferdelig dag.Men hørtes ut som om du har sommeren fylt opp. Det er deilig slik at man ikke kaster bort dagene ved å sove lenge og se på tvserier.

    SvarSlett
  15. Fantastiske karakterer! Så supermenneske du er som greier å få så gode karakterer og samtidig rekke over alt mulig annet.

    SvarSlett
  16. Gratulerer med fullført VGS. Spent på hva du skal gjøre videre og venter selvsagt i spenning på innlegg om dette. Enn så lenge må du ha en fortreffelig sommer :)

    SvarSlett
  17. HALLO! Sick karaktersnitt, Siv! HAHA! Jeg hadde bare 5ere i norsk på vgs, og fikk 2 på skriftlig eksamen og 6 på muntlig eksamen. WHAT?! hahahha, så jeg ville ikke tatt den treeren så tungt, i allefall ikke med DET snittet! Grattis! godt jobba!
    hva skal du i barteby til høsten? Da blir vi jo like i nærheten av hverandre!!! :D

    SvarSlett
  18. Grattis;) Du er superflink! Jaja, hva gjør en 3er? Betyr jo ikke at du ikke kan skrive.betyr vel mest at lærerne er pirkete;)

    SvarSlett
  19. Hjelpe meg hva du har fått til på ett år! Du må jo være stolt som fy! Gratulerer med et strålende karaktersnitt, og lykke til med flytten til Barteby :)

    Selv skal jeg jobbe i sommer, også virker det som jeg plutselig skal flytte til Oslo fra høsten av..

    SvarSlett
  20. Gratulerer Siv! Du e så flenk!!!

    SvarSlett
  21. Wow, gratulerer med endt skolegang og KICK ASS karakterer! :-D At du har fått til det der, i tillegg til alt det andre du har gjort iløpet av skoleåret er helt utrolig. Du er så flink! :-D Lykke til med alle fjelltoppene, høres ut som fine turer i godt selskap før du skal flytte til byen ;-) Og ja, vi skal få til å møtes nå ja :-D Skal komme oppover :-)

    SvarSlett
  22. forresten, superfine bilder av deg! <3

    SvarSlett