25.08.2012

Kon-Tiki

For en film, dere. FOR en film. Også for å toppe det hele, så er den norsk! Jeg vet ikke hvor mye mer jeg kan si, for den er så realistisk som de kunne fått den: Fine stunder, triste stunder, skumle stunder, hysteriske stunder og veldig spennende stunder. Tenk å være mer enn en tredjedel av året på ei balsaflåte!! Denne må dere seseseseseeee! Ps. Disse norske skuespillerne var ganske fine å se på også, jenter... Just sayin'!





Det var forresten utroolig gøy å se en sånn film, som verdenspremiere, i sin egen hjembygd! Alle lo, og det ble så fin stemning! Vi delte opplevelsen sammen - alle disse menneskene som jeg kjennner. Vi har alle tilknytting til plassen vår, og at en helt som Torstein Raaby er herfra, gjorde at stoltheta skein igjennom. Så kanskje var vi litt ekstra oppmerksom på rollefiguren av ham i filmen. At den gamle kinoen ble tatt i bruk enda en gang etter 1979, var nesten likegøy for et bygdedyr som meg! Jeg vet at mange flere hadde lyst å se filmen; Men er det bare 215 billetter, så er det første mann til mølla som gjelder! Da var det jo enda kulere at jeg fikk meg VIP-billett på andre rad. Oh the joy!

//Jeg hadde mer fornuftige ting å ta meg av enn å ta bilder av filmen. Så da får dere heller skikkelige bilder servert fra cyber'n!

40 kommentarer:

  1. Denne gleder jeg meg veldig til å se:))

    SvarSlett
  2. Tror jeg må gå å se denne :)

    SvarSlett
  3. Den har jeg så lyst å se, har gledet meg lenge! Men så ble jeg så lei meg for at de har fiklet med karakterene, eller han ene som jeg aldri husker navnet på. Slikt syns jeg er så unødvendig, fordi jeg føler meg snytt for sannheten. Men jeg gleder meg fortsatt til å se filmen, Kon-Tiki er en av de mest spennende historiene jeg vet om og heldige mamman min har truffet Mr. Heyerdahl him self :)

    SvarSlett
  4. Jeg må se denne! Jeg synes den virker så bra til å være norsk.

    SvarSlett
  5. Åh, jeg har faktisk lyst til å se denne! :) Så artig at dere fikk sett den på bygdekinoen. Ante ikke at det var en derfra med i filmen, jeg. Hihii.

    SvarSlett
  6. jeg har veldig lyst å se den!
    og hun McCody Lund, hun er herfra som jeg bor, så det er jo litt gøy :D

    SvarSlett
  7. Den filmen skal jeg se:)

    SvarSlett
  8. Så bra :) gleder meg til jeg får sett den selv:)

    SvarSlett
  9. Ååå så gøy :D Kanskje jeg skal somle meg til å se den selv :D

    SvarSlett
  10. awww, denne filmen jeg har utrolig lyst til å se :D Håper at jeg enten får til å se den på kino, eller rett og slett kjøpe den. Regner med at den er litt av en opplevelse som du sier ;D

    sv- awww, så flott da Siv! Kanskje blir du en dilldallpike også, hehe :D

    SvarSlett
  11. Jeg MÅ se den! Har hatt lyst helt siden jeg fikk vite at den kom :o Hørtes ekstra gøy ut å se den på samme måte som deg, men satser på at det blir bra uansett :D

    SvarSlett
  12. Jeg skal se Kon-Tiki, men jeg kan ikke sitte i en kinosal, så da får det vente. Det blir lenge å vente... men jeg skal se den

    SvarSlett
  13. Takk for tips! Den må jeg få sett :-)

    SvarSlett
  14. kjempe fine bilder :D Ha en fin lørdagskveld :D

    SvarSlett
  15. Oi, så godt å høre! Jeg er liksom litt skeptisk til norske filmer, men denne her virket skiiiikkelig bra... Gleder meg til å se!!

    SvarSlett
  16. Oi, høres ut som en bra film!

    SvarSlett
  17. Jeg har tenkt å se denne filmen, men har ikke fått gjort det enda. De samme stod bak Max Manus filmen og den var veldig bra. Så har store forhåpninger om at denne skal være bra også:)

    SvarSlett
  18. Ooooooh, må kanskje se denne da :)

    SvarSlett
  19. Ja, denne filmen SKAL sees! Med en gang jeg kommer hjem faktisk...

    SvarSlett
  20. Så utrolig gøy! Har vurdert å se den, og nå må jeg vel nesten det :D
    sv; To jobber er strengt tatt ikke nødvendig, spesielt når den ene er 100% :p Er det lov i det hele tatt, forresten?

    SvarSlett
  21. Takk for anbefalingen :D da vet jeg at jeg må se denne!

    SvarSlett
  22. Den filmen gleder jeg meg helt vilt til å se :D

    SV. Ja det er digg :) Håper du har hatt en fin helg søteste Siv <3

    SvarSlett
  23. Har sykt lyst til å se den, men blir nok ikke på ei stund for meg. Dumme England :(

    SvarSlett
  24. Hehe, Susanne er ikke søsteren min :P Beste venninnen min faktisk, men hun er som en lillesøster for meg <3 Tusen takk for kommentaren på headeren :D Digger det bildet veldig godt sjøl ;) tatt av en venninne av min som heter christine :D
    Måtte jo fortelle deg det siden du ville at jeg skulle si ifra når jeg startet igjen ;) Gleder meg til to år med foto :D

    SvarSlett
  25. Det er sikkert en kjempebra film! Og jeg må få sett denne! Heyerdahl var tross alt fra byen jeg bor i :)

    SvarSlett
  26. Jeg har hørt utrolig mye om denne filmen at nå måååå jeg bare se den!!

    SvarSlett
  27. Wooooow. Nå fikk jeg skikkelig lyst til å se dden filmen! :DD

    SvarSlett
  28. Ah, jeg SKAL se den filmen! Jeg var super Kon-Tiki interessert da jeg var 9 år og leste det som leses kunne om Heyerdahl og Kon-Tiki. Det beste var da vi var på klassetur til Kon-Tiki museet, heheh:) Gleder meg masse til å se den!

    SvarSlett
  29. Denne vil jeg se! Hadde lyst å se den i helgen, men omtrent alt var fult. Var bare ledig på de minste kinosalene... Da venter jeg heller en uke! :-D GLEDER MEG!

    SvarSlett
  30. Åh, jeg har så lyst til å se denne!!!

    SvarSlett
  31. NO HAR EG SETT DEN OG!! Og eg er sjukt glad for at eg gjorde det!

    SvarSlett
  32. Wiii, kjenner jeg bare gleder meg mer og mer. Vi skal snart se den på skolen (skolekino, i kinosalen, trooor jeg?!) og skrive og snakke og diskutere om den. Media, vet du.. ^^ Gjorde research til den originale dokumentaren fra 1951 i dag faktisk!

    Men ah, kan ikke akkurat si at jeg gruer meg til å se flotte Pål Sverre Valheim på kinolerrettet....ih <3

    SvarSlett
  33. JAMMEN OM DE ER EYECANDY, SÅ!
    Nei, men denne filmen skal jeg se. Når stipendet tikker inn på konto. Sukk.

    SvarSlett
  34. ååh det høres ut som en positiv opplevelse. God stemning 0g god film. Tenkte å ta en filmdate i helga, men gamlingene ville ikke se den =(

    SvarSlett
  35. Dette er faktisk den første norske filmen jeg noensinne har lyst til å se! Har aldri sett en norsk film frivillig før, men Kon Tiki skal bli den første! Gleder meg til å se den :)

    SvarSlett
  36. Åh, hørt så mye bra om den nå! Gleder meg til å se den :)

    SvarSlett
  37. Hmm.. Så mange som skryter av den filmen der!
    Personlig skjønner jeg ikke greia (ikke at jeg har sett verken filmen eller traileren).. Jeg er ingen fan av norske filmer, av en eller annen grunn så blir det for kleint rett og slett!
    Uff, nei... Grøss og gru, haha!

    MEN, hvis den er så bra som alle sier så er den vel verdt en time eller to av tiden :D

    SvarSlett