06.12.2011

Interesseportrett #20

I dagens samfunn blir flere og flere ungdommer i dårlig form, iallfall om vi skal tro media. Da er det bra at det enda finnes dem som holder på med sport frivillig. Fotball er vel den sporten som er mest utbredt, og selv om jeg ikke liker det selv, har jeg stor respekt for de som er god i det, som Marthe!

Navn:
Marthe Hansen
Alder: 15
Bosted: Andenes
Bloggadresse: iiingen ;o

Interesse: Fotball




Hva fikk deg interessert i dette? Og når?

Har egentlig alltid vært ganske interessert i fotball, men det som fikk meg interesser må vel være å se andre spille. Både på tv og her hjemme. Det ble ikke jentelag her på Andenes før for ca. 2 år siden, så før det kunne jeg bare spille på fritiden med venner. Heldigvis har vi lag nå. Fotball er en kjempegøy sport og veldig god trening!

Hva får du ut av å spille fotball det?
Det er først og fremst god trening. Jeg får også være sammen med folk jeg allerede kjenner og bli kjent med nye som jeg ikke kjenner så godt fra før. Får jo også dra å spille kamper og da har vi det kjempegøy sammen hele laget.




Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet?

Lærer nye ting på trening. Vi har en trener som har trent lag veldig lenge og er kjempeflink, og da er det morsomt å lære av en som kan det han driver med og ikke bare en som har sagt ja og kan litt. Lærer også når man ser andre spille.

Hvem kan du dele hobbyen din med?
Deler den jo med de som er på laget, og de som ser på hver gang vi har kamp.



Har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette?
Ja, er blitt kjent med noen som er begynt på vårt lag og i tillegg noen fra andre lag.

Hvor ofte utøver du denne hobbyen?
Har trening to ganger i uka, men er også ute for å spille sammen med både gutter og jenter bare for morro skyld.

Hvor mye koster det å holde på med dette?
Er litt usikker, men man må betale er forsikring i tillfelle man blir skadet. Tror ikke det er så veldig mye man må betale. Man trenger også fotballsko, leggskinner, fotballsokker og evt. shorts eller treningsbukse. Noen kjøper seg også egen fotball.




Hvor får du inspirasjon fra til å drive med hobbyen?

Får mest inspirasjon fra å se andre spille både på tv og når jeg ser A-laget her på Andenes og guttelaget.

Eventuelt: Fotball er en kjempegøy sport som mange burde begynne med! :)

Hva slags forhold har dere til fotball?

Siv

xxx

/Bildene har jeg fått på mail av Marthe, og
vil flere fortelle om interessen sin, er mailen åpen på siiiv95@hotmail.com

43 kommentarer:

  1. jeg har aldri vært så veldig glad i fotball dessverre. kjenner mange som er det, men jeg vet ikke.. det er greit å se på og sånn, og noen ganger kan det være gøy men jeg blir som regel veldig fort lei og utålmodig.. :P men noen ganger ønsker jeg at jeg likte det, for det er jo bra trening og så er det sånn typisk aktivitet folk alltid gjør og da er det kjipt å ikke ha lyst til å være med på det.

    sv: åja, haha, jeg visste ikke at de hadde det der inne jeg! det er jo egentlig litt kulere daaa. men vi var ikke inne på king's cross mens jeg var der, bare st. pancras. men det viktigste er jo å få tatt bilde på vei gjennom veggen da, haha :D

    SvarSlett
  2. sv: takk, og i like måte! jeg er glad jeg har blitt kjent med deg gjennom bloggen og får lese alle dine interessante tanker om ting. stå på! :D

    og joda, jeg har twitter! aktiviteten går veldig opp og ned og det *kremt* er mulig at jeg bruker det litt som en klagekanal til tider, så jeg vet ikke hvor interessant det er, men.. haha! du finner meg i alle fall på twitter.com/sivoya :)

    SvarSlett
  3. I watch World Cup, but that's about it :)

    SvarSlett
  4. Bra!! Klart det er viktig at man bryr seg :-)

    SvarSlett
  5. Har ikke så stor interesse av fotball utenom at jeg følger med på landskampene.

    SV;Takker:) Skal viderebringe hurraen!

    SvarSlett
  6. veldig bra spm. og ikke minst svar! liker sånne innlegg :D
    jeg kan ikke spille fotball...
    kan jeg også bli spurt spm. og sånn? :D jeg har så lyst. Min interesse er korps og trombone :D <3

    SvarSlett
  7. Helt greit å se på TV, kjempegøy å spille for moro skyld, ikke fullt så gøy å spille i f.eks. gymtimer med gutter som blir sure hvis du gjør en feil (true story).
    Sv: Åh, jeg vet, det er så mye fint og så koster det liksom maks 5 dollar! :D

    SvarSlett
  8. Før et utruli arti innlegg å læse! bynn på fotball du å siv! :D eheh

    SvarSlett
  9. Jeg liker overhodet ikke fotball, men det er jo flott at det er folk som liker det : )

    SV: jo, du skjønner... I R-matten er vi bare 10 elever og i P-matten er det nesten 70. Vi som har R, har jo ellers forskjellige fag og hvis vi skulle ha skole i dag, er det bare 3 som skulle ha biologi, og en lærer gidder ikke undervise 3 elever når vi egentlig er 25! : ) Mens når VI har heldagsprøve, er det så mange i de forskjellige fagene at det er naturlig at lærerne underviser. Hihhihih, det er så flott!
    : D

    SvarSlett
  10. Jeg takler ikke ballsport, men fotball er bedre enn basket!

    SV: Veldig æsj..

    SvarSlett
  11. Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til fotball. Og jeg hater å se det på tv, men det kan sikkert være moro når man spiller selv!!
    Sv: what...liker du ikke skomakergata!! hehe..det kan nok være at du er for ung til å ha det emosjonelle forholdet mange av oss litt eldre har til serien!!

    SvarSlett
  12. Fotball er noe av det beste jeg vet! Hadde det ikke vært for kneskadene mine, så hadde jeg nok enda spillt.

    SvarSlett
  13. ælska fotball når æ dreiv på me d shøll, men e veldi lei d nuh :( men e enda arti å se på kamp på tv da! :D

    SvarSlett
  14. aw :D men hurra! nu blir æ kjendis!

    SvarSlett
  15. spilte fotball et par år jeg også, men jeg hadde blodmangel så klarte ikke spille lenge om gangen. Sluttet derfor etter en stund fordi jeg var i så dårlig form og ikke orket mer!

    SvarSlett
  16. Så bra!
    Jeg elsker å se på fotball i hevrtfall:) Begynte på fotball da jeg gikk i 1. vgs tror jeg det var.. Rakk to treninger før jeg fikk en lyskestrekk ellerno, og den er fortsatt ikke god :(

    SvarSlett
  17. Oii, så bra innlegg :) For to år siden gikk jeg også på jente laget, men i den tiden var jeg ganske lat og ikke interessert når vi spillet. Grunner for det var fordi vi spilte ut i sny-vær, ikke alle kom på treningen og folk som skulle sitte å se på treningene(flaut). Synes selv fotball er ganske artig når du først får det til! Har mange ganger lyst å begynne igjen, men fritiden min er allerede fullbooket..

    SvarSlett
  18. Kudos til Marthe!

    Personlig driver jeg ikke med idrett - fordi jeg er klumsete, "ustabil" og skader meg selv hele tiden. Nei, da er det best å være tilskuer.
    Men jeg er veldig glad i å se på fotball, og er stadig vekk på stadion for å rope på de på banen! :)

    SvarSlett
  19. Kjempestilig når folk er flink i fotball, men det er ikke jeg altså.. Jeg som er så høy trives/trivdes mye bedre på håndballbanen - ikke fotballbanen. Mister så fort balansen når jeg må løpe rundt med en fotball jeg må holde styr på. Tror faktisk at det er en "høydeting", for venninna mi på 1.83 m opplever akkurat det samme :p

    SvarSlett
  20. fotball er kjempegøy, selvom jeg ikke er særlig flink :-) gøy innlegg!

    SvarSlett
  21. Jeg elsker å SE på fotball (Heia HBK!), men jeg har aldri vært noe glad i å spille ballsporter selv. Er nemlig livredd for å få ballen i hodet! Haha! Den eneste sporten jeg har drevet med aktivt over lenger tid er ridning. Ironisk nok er det mye farligere enn å få en ball i hodet.

    SV: The Hunger Games er så BRA! Selve lekene er grusomme, men det er noen av de absolutt beste bøkene jeg har lest. Gleder meg sykt til filmen! Du burde se den når den kommer! ;)

    SvarSlett
  22. Jeg liker fotball, jeg spiller ikke, men gøy å bli med av og til :) Liker ikke særlig å se på det da .. :D

    SvarSlett
  23. Takk for tips :D

    SV: Tusen takk Siv :) Liker det selv jeg og Martine fortjener det VELDIG!

    SvarSlett
  24. haha, jeg hater fotball mer eller mindre. så lenge det ikke er united eller rbk som spiller :p hææh. håndball for alle pengene <3

    SvarSlett
  25. Så kult :D
    Jeg følger ivrig med på fotball i Tippeligaen, men det er det :D

    SvarSlett
  26. Spilte fotball med guttene når jeg var 9-12 år. Jeg var spiss, midtbane og reservekeeper - digget det! Savner det masse da, men om jeg skal starte igjen må jeg begynne på damelag og jeg synes ikke det blir det samme ;)

    SvarSlett
  27. // Så braa! :D Det er så fint når dagen blir bra og man kan huske den senere istedenfor at alt går på trynet og du gleder deg til å våkne neste dag....eheh.

    SvarSlett
  28. Spillte fotball når jeg var liten, men slutten når jeg fant ut jeg var redd for ballen, ha ha :P Nå er jeg ivrig TIL-supporter og følger ivrig med på kampene deres, syntes det er kjempekjedelig nå som sesongen er over, ha ha ;)

    SvarSlett
  29. er ikke så glad i fotball jeg :p

    SvarSlett
  30. Fotball er livet! Jeg spilte selv i over 10 år, savner det veldig :)

    SvarSlett
  31. Kan se på fotball og syntes det er litt spennende, men utover det, ingenting.. hehe :-)

    SvarSlett
  32. Så fint intervju, du er flinkis:D
    Jeg tror det er viktig å spre sportinterresser på den måten.


    Egentlig er jeg veldig glad i fotball, men har fått litt overkill da samboeren min var xxxxxl-fotballfan med erkelaget mitt som favoritt :P haha

    Så bådefotballspilling og fotballtitting har det blitt mindre av :/

    SvarSlett
  33. fotball <333333

    SvarSlett
  34. Jeg er heller ingen stor fan av fotball! ;)

    SvarSlett
  35. Spiler ikke fotball selv jeg da men liker MAN U <3

    SvarSlett
  36. Har aldri vært så fotballinteressert, men god trening er det jo :)

    SvarSlett
  37. Spilte fotball i 10 år før vi ble uten jentelag. Gøy sport å få ut aggresjon, håhå. Savner det virkelig.

    Du kan få en PC for noen få tusenlapper. For enda flere tusenlapper får du en Mac - som har akkurat samme ytelse som PC'en. Tullball :p

    SvarSlett
  38. Har et ganske dårlig forhold til fotball, men jeg liker å trene! Nå kan jeg ikke trene på over to måneder fordi jeg har/har hatt kyssesyken da. Kjipt! :/

    SvarSlett
  39. Awwwesome!! Fotball er uten tvil min favoritt hoppy opp igjennom tidene. Selv om jeg ikke har spilt så mye de siste åra. Skulle ønske jeg hadde muligheten. Det er så gøy at man kan løpe til man kan spy, og man opplever mye moro på og utenfor banene i forbindelse med det. Saaaaavn <3

    SvarSlett
  40. Oida, er det bildet som er nest nederst tatt i Harsta på en turnering med mange fotballag? For jeg tror kanskje isåfall, Vi(som vil si Laukvik var der!) :DD

    SvarSlett