26.12.2011

Andre juledag

Jeg sover. Jeg ser noen episoder I'm a celeb og snakker med lillesøs. Vi spiller litt Geni. TV-en står på, og jeg kan høre nyheter og en og annen film spille i bakgrunnen. Bakgrunnsstøy. Boka ligger i fanget, og sidene begynner endelig å fly avgårde. Første bok ferdig, bring it on To tårn! Enden i tunellen lyser sterkt, men om jeg ser lyset før nyåret slår inn eller ikke, det er ikke så farlig. Så lenge jeg går opplyst tilbake til skolebenken som 17 åring, og det er enda ei stund til.

outside

Så legger jeg fra meg boka. Maten står for tur, for tredje eller fjerde gang denne dagen. Jeg har glemt å telle måltidene, men det er mange. Innimellom roper julegavesjokoladen. Trim frister ikke, men et par dager uten går bra, og boka kaller lokkende.

lights

Enda en karakter i boka dør. Det er sterkt, så jeg trør meg en tur ut allikevel. Ikke noe trim, og jeg hører mentalt at venninna mi, Lotte, jubler. Kameraet ligger i jakkelommen, og jeg går opp og ned i gata for å finne et fint motiv å ta bilde av.

lights2

Hvor er julelysene, tenker jeg. Så ser jeg noen få, men jeg orker ikke plage nabolaget med blitzing. Et par skurrete bilder viser iallfall den rolige jula her. Så synger jeg meg en sang og beveger meg tilbake til den varme og fredelige lesekroken.

Hva bruker dere julefreden til?

Siv

xxx

29 kommentarer:

  1. ble sykt relaxed inni meg av å lese den teksten. ååh, fredfult. MENS JEG, JEG MÅ PÅ JOBB I MORGEN JEG!!! faen til jul..

    SvarSlett
  2. så fint skrevet!
    her frister heller ikke trim, magen faller nesten ut av buksa! ops!

    jeg skal bruke dagens julefred til å drikke vin :) deilig.

    SvarSlett
  3. Liker ikke å lese bøker : ) , haha.

    skal snart på trenings studioet :)

    SvarSlett
  4. Tiden går med til familie og venner :) Får jentegjengen på besøk i kveld, det blir så fint! :) Kos deg masse <3

    SvarSlett
  5. Familie og venner :) Går også mye i god mat og drikke, hehe.

    SvarSlett
  6. Skikkelig julestemning på bildene gitt :-) Tiden min går med til familie og venner, og mat selvfølgelig:-)

    SvarSlett
  7. Synes du skriver så utrolig bra og reflekter i forhold til alderen din! Det finnes så mange der ute som ikke en gang kan skrive ordene rett selv om de er passert tretti.

    SV: Hehe. Så bra! :) Da er vi to.

    SvarSlett
  8. Høres ut som du nyter tida og tar alt med strålende ro;) Jeg blir rastløs av å sitte inne og høre på været. Har ikke hatt nett siden jeg prata med deg på chatten i går nå:P

    SvarSlett
  9. Høres veldig behagelig ut. Tenkte å begynne på Hobbiten etterhvert, men bruker så mye tid på å late og kjede meg :p

    SV: Takk :-D Skoene passet til, du har rett til det, selv om jeg bare viste dem fram :-)

    SvarSlett
  10. Høres ut som en flott jul, akkurat sånn julen min var for i fjor og årene før :)
    I år er det brukt litt mer tid framfor pc, film og til trening enn tidligere år. Derfor har jeg kun lest ut boken jeg fikk på julaften "Brødre i blodet". En bra bok! Men har planer om å begynne på Eragon-bøkene på nytt, så får vi se hvor langt jeg kommer før jeg reiser nedover 30. desember :)

    SvarSlett
  11. koselig :D høres ut som ei fin jul!

    SvarSlett
  12. bruker den herlige juletiden til å slappe heeelt av <3

    SvarSlett
  13. Du skriver så fint du, Siv. Det er så idyllisk å lese på. Så koselig!
    Jeg var en tur ute med venninner i går. Det var vel ikke jule"fred", men det var o'gledelig godt å se igjen venner.
    Ellers sitter jeg her med familien og spiller monopol og trivial pursuit, hjemmekos!

    SvarSlett
  14. Hehe slik det det skal være! Her er jula tilbragt for det meste foran tven:) Og jeg liker det! Massevis av filmer, storm utenfor! Var faktisk ute en liten tur i dag, men thats it!:P hehe! Reiser i morgen hvis flyet går så da må jeg vel være litt mer sosial:) Kanskje får jeg trimmet også, hvis ikke er det ingen krise! da tar jeg det på nyåret:)

    SvarSlett
  15. Jeg elsker også å lese når jeg har fri :)

    SvarSlett
  16. Være med familie og venner, og kose meg! :)

    SvarSlett
  17. Ikke verst at du har lest ferdig en da! :-) Syns det er beundringsverdig jeg :-)

    SvarSlett
  18. Her i familien er det ikke mye julefred, her er det middager og besøk i hytt og pine.. :)

    SvarSlett
  19. Høres ut som en bra 2. juledag det :) Her har det gått i mat og mat, og ja sa jeg mat? Deilig å slappe av på slutten av kvelden med film og blogglesing.

    SvarSlett
  20. familieselskap, treffe venner :D kose meeeg!!

    SvarSlett
  21. Høres ut som du har det koselig! Jeg har vært i en del selskap, men nå er det ferdig. I dag skal samboern og jeg ut og handle og se på ny TV =) Kos deg videre i ferien!

    SvarSlett
  22. ååh, det høres ut som du har en bra jul da! jeg gikk også tur i går og planla å ta masse bilder og sånn, og så hadde jeg glemt minnekortet hjemme, det stod viss fremdeles i PCen.. great!! haha, jeg hater når det skjer! men det er så fort gjort.

    kos deg videre i jula da og fortsett å lese! flinka som har klart den første allerede :D jeg har også begynt på en ny spennende fantasy-bok nå og leser halve natta fordi jeg ikke klarer å legge den fra meg, haha! :')

    SvarSlett
  23. Høres ut som en fin jul <3

    SV: Det er bra Siv. Sjekk ut og fortsatt god jul <3

    SvarSlett
  24. Utrolig bra skrevet innlegg!:) Har ikke julefred jeg, haha. Enten jobber jeg, eller så er vi i juleselskap:P

    SvarSlett
  25. se på filmer, spise godteri og være med mamma <3 men i dag er det på jobb igjen, dumt at jeg ikke har ferie :(

    SvarSlett
  26. Igårkveld tok jeg meg faktisk en bytur, men det var altfor mye folk ute. I dag ligger jeg på sofaen og ser på tv og bare slapper av! :)

    SvarSlett
  27. Jeg har hatt noen lese dager, I dag hadde jeg tenkt det samme men kom ikke så langt, men skal lese!

    Så flott at du har lest første bok allerede! "Applaus" . . .

    SvarSlett
  28. Hei! Nå har jeg skrevet et innlegg om hvorfor jeg bor i Tyskland, som du lurte på. Ville bare si ifra! Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett
  29. fine bilder!!
    når har du bursdag?? :D
    to tårn <3

    SvarSlett