19.03.2011

6 pages I like & why

Det første jeg gjør når jeg åpner nettleseren min (mozilla firefox), er å åpne mine 6 favorittnettsteder. Eller, det er iallfall de jeg mener er nødvendig for å holde tritt med mitt cyberspace.
Jeg skal gi dere ei forklaring på hvorfor jeg åpner disse 6 hver dag.



























  • Hotmail - Mailen min er en av de viktigste sidene jeg har. Der kan folk nå meg uansett om det er på andre siden av jorda, eller om de er fri for penger på kortet. Dessuten får jeg oppdateringer på alle sidene jeg er medlem på, og kommentarene på bloggen får jeg også inn der.
  • Twitter - Jeg er uforstått hvorfor ikke twitter har slått gjennom i Norge. Jeg elsker twitter, og jeg oppdaterer den flerfoldige ganger mer enn facebook. Gjennom twitter når jeg ut til folk jeg ikke kjenner, og man kan følge hvem man vil uten å bli godkjent først. Dessuten har jeg blitt kjent med uendelig mange gjennom dette nettsamfunnet, og der holder jeg meg oppdatert på nyheter. De har en "trendy" topics, der man ser hva som blir mest snakket om; veldig enkelt og greit!
  • Bloglovin' - Det er meg et mysterium at ikke flere bruker bloglovin' til å holde tritt med bloggene de leser. Det er så mye lettere å få beskjed når bloggene er oppdatert, enn å måtte klikke seg inn på 30 forskjellige blogger flere ganger daglig!
  • Supercity - At jeg er en McFlyfan er verdens minste hemmelighet. At jeg da er medlem på deres fanside er da ikke en overraskelse. De har et poengsystem der inne som gjør at man kan tjene et visst antall poeng daglig, så da må man gjøre dét.
  • Facebook - Et par minutter på facebook daglig er vel på sin rette plass for å følge med på hvem som er sammen med hvem, og hvem som er på ferie hvor. Denne siden har egentlig tatt over for msn; her kan man chatte med akkurat de samme folkene, uten å måtte logge på enda et program.
  • Motionocean - Den siste sida er bloggen min. Jeg oppdaterer den jo daglig, og man må både logge på, skrive, sjekke kommentarer og følge opp bloggmiljøet. Det kom vel kanskje ikke som noen overraskelse at bloggen er en av de 6 viktigste sidene?

Hva slags sider MÅ du inn på daglig?

Siv

xxx

10 kommentarer:

  1. Jeg er "avhengig" av mailen min, den har jeg også på mobilen. Nyheter, da spesielt Aftenposten og NRK. Fronter, der jeg leser meldinger ol. som kommer fra skolen. Twitter og bloggen pleier jeg også å sveipe innom, men MÅ ikke innom hver dag. Facebook har jeg faktisk ikke!

    SvarSlett
  2. De sidene jeg må inn på daglig er facebook - av den enkle grunn at alle vennene mine er der. Deretter må jeg inn på hotmailen, på bloglovin' og på itslearning. Er også en del på fotoeske.

    Tja, er vell bare de sidene jeg er inne på daglig. :-)

    SvarSlett
  3. Mange! Facebook, mail, bloglovin, twitter, dagbladet, vg, failblog/verydemotivational.. And so on.. Har faktisk et innlegg liggende som draft om dette :p kanskje jeg skulle venta litt med det nå..

    SvarSlett
  4. Min liste er prikk lik din, bortsett fra supercity da... hehe.. sjekker alltid face først, så bloggen min, så kommer twitter/mail/bloglovin :-)

    SvarSlett
  5. Sv: Følger deg nå på Twitter ;) Siden brukeren min er veldig uanonym ville jeg ikke oppgi brukernavnet her.

    SvarSlett
  6. Facebook er alltid det første jeg er inne på, skikkelig facebook hore tbh. Ellers er det blogg og bloglovin, email og slikt. Ja, det er vel det viktigste :)

    SvarSlett
  7. SV: Ja jeg vet :) jeg ble forelsket :D

    SvarSlett
  8. Jeg vil bruke twitter mer, men jeg bare glemmer av det hele tiden. En dag skal jeg starte opp igjen. Ellers må jeg alltid innom hotmail, facebook, blogg og bloglovin.

    SvarSlett
  9. mye av det samme som deg :D
    facebook, blogg.no, noen blogger, twitter, spotify og tumblr :-)

    SvarSlett
  10. Vi er ganske like, du og jeg!

    Er meget avhengig av mailen min.. Facebook og twitter klarer jeg meg uten en stund, men av og til tror jeg at jeg lever for mailen min.
    Ikke at jeg får så mye spennende, det er bare det at hvis den én dag SKULLE gjøre det og jeg ikke hadde fått sjekket den liksom.. :P

    SvarSlett